PDA

View Full Version : laat ik me ook maar even voorstellen dan...



nico1990
30 oktober 2013, 23:39
Hoi, ik ben Nico, 23 jaar en ik heb me een week of 2 geleden aangemeld.
Ik heb hier en daar al wat gepost maar nog geen reacties ontvangen helaas...
Ik speel gitaar sinds mijn 7e, bas sinds mijn 12e, speel ook een beetje toetsen, viool en ik ben hard bezig te leren drummen sinds een maand of 2.
Sinds mijn 13e heb ik eigenlijk constant in bandjes gezeten en ook regelmatig opgetreden, en dat beviel me prima. Nu zit ik dus zonder band helaas. wel bezig met een solo projectje en muziek schrijven voor andere muzikanten. ik heb zeker de afgelopen paar jaar veel geëxperimenteerd met verschillende stijlen, zo ben ik er achter gekomen dat jazz echt niets voor mij is, rock en metal des te meer.

Ook wil ik binnenkort aan een zelfbouw gaan beginnen, eentje met 2 halzen lijkt me wel leuk..
Ik hoop hier op dit forum in contact te komen met andere muzikanten om weer een nieuwe band te beginnen, dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik me hier heb aangemeld.

gitaarvrouwtje
31 oktober 2013, 12:24
Welkom :) je kunt je posts misschien nog even bumpen? Ik heb ze gemist vrees ik, hoewel als t over gear, electrisch spul etc gaat heb je ook niks aan mij :p dan reageer ik meestal niet
Maar uiteraard wel in een voorstel topic :) want DAT snap ik zelfs hihi
Dus welkom Nico! En hopenlijk veel plezier hier en snel een leuke nieuwe band formeren

Kris

Martin_
31 oktober 2013, 22:05
Welkom. Hoeveel er reacties er gewoonlijk zijn op bandoproepen weet ik niet. Het zelfbouwgedeelte is wel actief.

nico1990
31 oktober 2013, 22:18
ik merk het ja, net al een reactie geplaats daar op een hele mooie gitaar. ik ben normaal niet zo'n strat-fan maar die was wel heel erg mooi. en ik heb mijn bandoproep net ook maar op muzikantenbank.net gezet. dat gaat hier niets worden vermoed ik

gitaarvrouwtje
31 oktober 2013, 22:44
Met bands heb ik de ervaring dat ze vaak beginnen met, " voor de lol" een keer samen spelen met een bevriende gitarist of bassist, waar dan na een aantal keren eens een nieuwsgierige kennis voor de gezelligheid mee komt binnenwaaien etc etc
Echt een hele band opzetten zo uit t niks heb ik zelf nooit zo meegemaakt

nico1990
31 oktober 2013, 23:09
dan heb ik dus een probleem, want de meeste gitaristen die ik ken spelen alleen maar covers, en dan ook nog op precies dezelfde manier als het origineel. dat vind ik gewoon niet leuk omdat je het over het algemeen toch niet zo goed doet als diegene die het hebben uitgebracht, uitzonderingen daargelaten. ik focus me liever op wat ik goed kan en schrijf eigen nummers waarin dat goed uit de verf komt.

en ik ben op deze manier al 2 keer eerder een bandje begonnen, okee het klikte niet onder elkaar en het heeft geen van beide keren langer dan een jaar stand gehouden maar het kan dus wel. Ik denk zelfs dat je in de metalscene niet veel andere keuze heb, naar mijn idee zijn er niet zo heel erg veel (goede) metalgitaristen. het is toch een beetje een apart genre, voor black en deathmetal (wat ik speel dus) geldt dat zeker.

gitaarvrouwtje
31 oktober 2013, 23:27
Ik zeg ook niet dat het altijd zo gaat :)
En zeker niet dat t een beter is dan t ander, ik gaf slechts mijn persoonlijke ervaring :)
Als wat ik zei de enige waarheid zou zijn, had je een probleem
Maar dat zeg ik dus niet :) ik was slechts vrindelijk communicatief :)
Ik hoop dat je een leuke band kunt vormen

nico1990
31 oktober 2013, 23:59
ik hoop het ook:)