PDA

View Full Version : Voorstellen? of al discussie?



pietlet
30 oktober 2013, 16:09
Hallo,

Ik denk dat ik mij hier aan het voorstellen ben? Ik ben Piet, gepensioneerd fysiotherapeut en als hobby ben ik bezig gitaar te leren spelen. Ik maak gebruik van o.a. Stevens Krenz Gibson Learn and Master Guitar Course. Daarnaast probeer ik allerlei andere stijlen. Ik merk wel dat ik met ritmes wat moeite heb. Ik zou best wel iets van een programma willen dat daarbij helpt. Ik ben ook in het bezit van Guitar Pro en dat is ook heel leerzaam. Daarnaast zou ik graag aan software willen zien te komen met toonladder schalen in alle posities op het fretboard. Ik weet dat er in het buitenland heel wat te krijgen is maar hier heb ik nog geen verkoop adres gevonden. Wie weet er iets?
Nou ik hoop dat ik wat mag halen en brengen op Gitaar Net.

Groetjes

Piet

gitaarvrouwtje
31 oktober 2013, 12:30
Hallo Piet
Allereerst welkom!
Ik weet zo geen software maar er zijn zoveel mensen hier met verstand van zaken die weten t misschien :)
En anders gewoon eens een lesje pikken ergens?
In ieder geval veel plezier hier
Kris

nico1990
31 oktober 2013, 12:57
in guitar pro kan je toch een toonsoort en/of toonladder opzoeken en die weergeven op een soort "virtuele fretboard"?? met guitar pro 5 kon dat volgens mij wel, ik heb 2 weken lopen rommelen met dat programma, ik vond het echt waardeloos. zo blij dat is gewoon een gratis trial had gedownload en het programma niet had gekocht :)

pietlet
31 oktober 2013, 14:53
Ja inderdaad met guitar pro kan ik wel heel wat visualiseren. Ik heb er noten mee leren lezen door oefeningen van de Learn and Master Guitar in te zetten. Maar om snel en overzichtelijk de ladders op het fretboard te zien is het volgens mij niet zo best.
Ik hoop dat iemand mij de TIP kan geven naar de software die ik zoek.

missP
7 november 2013, 16:57
Hoi Piet, Welkom!
Deze link kwam ik ergens tegen (op dit forum?):

http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php

groet,
Petra