PDA

View Full Version : dit doosje met inhoud



gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 11:30
dit doosje met inhoud is ooit in mijn repetitieruimte blijven staan, bewust achtergelaten want hij beviel de eigenaar niet ( klinkt alvast niet goed) het is wel een vrijwel ongebruikt ding.

ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik er mee kan..niks waarschijnlijk aangezien ik voornamelijk akoestisch speel :seriousf:
maar ik ben de boel aan t opruimen dus ..wat heb ik hier..kan ik t ergens voor gebruiken of is dit verkoopbaar want dan flikker ik t op marktplaats ;)

http://i764.photobucket.com/albums/xx288/Coaching2healthkris/image_zpsaf5fb7eb.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx288/Coaching2healthkris/image_zpsa654b95c.jpg

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 11:33
hahahaha google ik effe kom ik als eerste dit tegen lol
nou dat beloofd wat
http://www.homerecording.be/forum/t3897.htm

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 11:40
http://youtu.be/AWDIQffMWe0

RB-1
30 oktober 2013, 13:05
Voordat je dat ding wegdoet:
Prik je microfoon nou eens hierin (niet vergeten de +48 V in te schakelen en de gain zover terug dat bij normale geluidssterkt de clip-LED net niet meer aangaat, drive op 0) en de uitgang van deze voorversteker in de lijningang van je M-audio. En dan opnemen....
Kun je zelf beoordelen of het wat voor je is.

Niet iedereen vind 'm slecht (http://www.homerecording.be/forum/showpost.php?p=57103&postcount=18).(link)
Ik heb geen idee. Wat voor microfoon heb je?

kwispelhond
30 oktober 2013, 14:05
Zo'n ding is ideaal als je een condensor microfoon wilt opnemen via een paneel of ingang die geen fantoom-voeding kan geven, maar zelfs als je die mogelijkheid wel hebt kan dit dingetje extra warmte en ruimte aan het geluid toevoegen. Die Belgische gasten? Dat zijn duidelijk echte "freaks" en bij die gasten is zelfs het beste al snel niet goed genoeg, ik persoonlijk zou best wel eens met dit kastje willen spelen, volgens mij zijn er best wel zinnige ding mee te doen.

Midwolda
30 oktober 2013, 14:24
Ja, ik zat ook al te klungelen met een mic naar de pc, daar kun je deze best voor gebruiken volgens mij.

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 16:34
oeh kijk dat zijn goede geluiden,..dat hoor ik graag, dan ga ik daar eens mee aan de klungel
ik heb een goedkope behringer condensator mic en een shure ( een jaar of vijf de meest gangbare maar shoot me als ik nog weet welk nummertje eraan verbonden is, ben nu te lui om naar mijn muziekschuur te sjouwen)

niet de beste microfoons dus maar daar ga ik in de toekomst dus wel zeker verandering in brengen..ik wil een goede condensator erbij, zal me in t recording forum eens wat inlezen en laten informeren door de ervaren gebruikers :)
weet ik meteen waar ik voor moet sparen..

goh toch leuk dan dat ik dat ding nog niet weg heb gedaan

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 16:38
Zo'n ding is ideaal als je een condensor microfoon wilt opnemen via een paneel of ingang die geen fantoom-voeding kan geven, maar zelfs als je die mogelijkheid wel hebt kan dit dingetje extra warmte en ruimte aan het geluid toevoegen. Die Belgische gasten? Dat zijn duidelijk echte "freaks" en bij die gasten is zelfs het beste al snel niet goed genoeg, ik persoonlijk zou best wel eens met dit kastje willen spelen, volgens mij zijn er best wel zinnige ding mee te doen.

ja dat heb ik dus op zich wel maar daar kan ik em dan nog tussen hangen begrijp ik..nu nog uitzoeken hoe haha..juiste kabeltjes erbij zoeken, heb nog wel wat hangen in mn repetitiehok misschien zitten er net nog de goede bij

kwispelhond
30 oktober 2013, 17:26
Het leuke van dit soort kastjes is juist dat ze het best werken met een goedkopere microfoon. Juist die kunnen wel wat extra dimensie, warmte en ruimtelijkheid gebruiken. Wordt het dan net zo goed als met top-spulletjes? Nee, dat dan natuurlijk ook weer niet maar voor de meeste van ons is dat zowel financieel als technisch onhaalbaar dus alles wat je kan verbeteren met de spulletjes die je hebt is de moeite waard.

Verwacht dus geen wonderen maar je zou er je gitaar en stem net iets voller en ruimtelijker mee moeten kunnen opnemen. Je grootste risico dat het niet gaat werken is dat de apparatuur die je gebruikt niet lekker samenwerkt, dank daarbij bv. aan je mengtafel die ook al een ingebouwde boost heeft die niet aansluit bij deze boost, het is soms even lekker vogelen en prutsen voordat je een verbetering hoort.

RB-1
30 oktober 2013, 18:58
ja dat heb ik dus op zich wel maar daar kan ik em dan nog tussen hangen begrijp ik..nu nog uitzoeken hoe haha..juiste kabeltjes erbij zoeken, heb nog wel wat hangen in mn repetitiehok misschien zitten er net nog de goede bijMicrofoon gewoon inpluggen (kabel gebruiken die je altijd al gebruikte).
Uitgang met een 1/4" gitaarplug naar net zo'n ding en die in de lijn-ingang van je opname apparaat. That's all.

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 19:01
okiedokie :) ik heb trouwens de shure SM 58..heel populair ding destijds :)
en ik heb dit http://www.conrad.nl/ce/nl/product/302623?WT.mc_id=gshop

wat eigenlijk opmerkelijk goed werkt als je t goed instelt, de latency eruit krijgt en geduld hebt lol

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 19:02
ik krijg t gevoel dat dit draadje eigenlijk in recording thuis begint te horen haha
dus mods als jullie dat ook zo zien prima als t verplaatst wordt

Han S
30 oktober 2013, 19:04
Je hebt een echte mic pre, een microfoon voorversterker dus. Hij wordt helaas niet meer gemaakt, maar je geluid gaat er wel beter van worden.


Algemeen:
De Presonus TubePRE is een van de best klinkende buizen één kanaals voorversterkers in zijn klasse. De TubePRE levert een helder en warm geluid, en de signaal ruisverhouding is bijzonder laag. Dat maakt de TubePRE zeer geschikt voor vocaal, gitaar, bas en keyboard opname.
Deze kleine buizen voorversterker is beter dan menig voorversterker van lowbudget mixers, en dat maakt de keuze om de TubePRE aan te schaffen zeer eenvoudig, zeker voor diegene die zijn/haar opnames tot een iets hoger niveau willen tillen.
Specificaties:
- ingang
- XLR impedantie 1.3k Ohm
- high Z impedantie 1 Meg Ohm
- bedieningsknoppen
- tube drive 0dB tot +20dB
- gain 3dB tot +48dB
- fase omkering
- -20 dB Pad
- +48V fantoom voeding
- 80Hz rumble filter
- blauw verlichte VU meter
- uitgang
- XLR gebalanceerd 51 Ohm impedantie
- 1/4" TRS ongebalanceerd 51 Ohm impedantie
- THD+ruis 0.05% at 0dB tube drive
- 10% bij 30dB tube drive
- signaal/ruis verhouding >98dB
- versterker type: Dual-Servo
- stroomverbruik 16W
- afmetingen: 13.97 x 13.97 x 4.45 cm (LxBxH)
- gewicht 2.27 kg



http://www.presonus.com/products/tubepre

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 19:17
nou moeh, dat heeft de gitarist van mijn ex-band hier dus destijds laten staan met de woorden , en dat klote ding vind ik niks, misschien kun jij er wat mee
maar om eerlijk te zijn had ik geen idee wat ie daar liet staan,ik dacht iets voor zn gitaar dat dus niet deed wat ie ervan verwachtte
Ik heb weinig meer gedaan sinds de band uit elkaar viel en mijn trio niet lang daarna ook oplostte in t niets :p
ik bovendien een kleine baby in de armen had en een studie ging doen dus dat ding is ook blijven staan precies waar hij t neer had gezet op de kast..
ik vond em deze week terug in de doos, kompleet met alles erbij..gebruiksaanwijzing etc etc
nou ja de moeite van t proberen waard dus :)

kwispelhond
30 oktober 2013, 19:32
Je zal het wel weten maar die SM58 is een dynamische microfoon, als je die gebruikt moet je de +48v knop (=fantoom voeding) dus uitzetten. Dat ding is eigenlijk meer bedoeld voor versterking van vooral zang maar zelfs de grote Bono, die zich echt wel serieuze opnameapparatuur kan veroorloven, wil volgens de verhalen zijn stem alleen via een SM58 opgenomen hebben.

Han S
30 oktober 2013, 19:34
Dat verhaal van Bono is bekend, maar hoewel de SM58 geen slechte microfoon is, vooral voor live gebruik, is het ook bepaald geen topper.

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 20:10
Je zal het wel weten maar die SM58 is een dynamische microfoon, als je die gebruikt moet je de +48v knop (=fantoom voeding) dus uitzetten. Dat ding is eigenlijk meer bedoeld voor versterking van vooral zang maar zelfs de grote Bono, die zich echt wel serieuze opnameapparatuur kan veroorloven, wil volgens de verhalen zijn stem alleen via een SM58 opgenomen hebben.
haha ja hoor dat weet ik allemaal.. ik heb ook een condensator :) daar heb ik die fantoomvoeding voor, een paar reacties geleden liet ik zien wat ik heb..ik heb geen top spullen, heb ik ook nog niet nodig,..en als ik topopnamen wil dan weet ik Han ook wel te vinden lol
die begreep de vorige keer heel goed welke sound ik wil
maar voor mijzelf gewoon huis tuin en keuken gebruik zeg maar wil dit heel best zo

de shure is geen top microfoon, maar aangezien beide andere bandleden destijds met deze mic zongen heb ik toen dezelfde aangeschaft.
hij voldoet

maar eigenlijk zou ik heeeel graag ooit een mooi geisoleerd studiootje met een moooooie ( snellere) stille pc hebben en dan een betere condensator mic erbij..ik denk eigenlijk dat voor de akoestische sound die ik graag wil hebben dat t allermooiste zou zijn..hoewel han dat nog beter weet dan ik natuurlijk..
even op herhaling
dit heb ik
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/302623?WT.mc_id=gshop

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 22:24
and happy I am
die gaat dus niet weg....
ik zit in mijn hok MET internet
dat is op zich al top..
maar waar t om gaat, ik heb zojuist wat zitten knoeien met die pre amp, en jah das echt beter..klinkt een stuk mooier, helderder..warmer ook
en na wat gevogel ben ik ook mijn latency probleem kwijt

bedankt voor de hulp en de antwoorden
ik kan aan de slag, zodra ik tenminste weer een stem heb..
schorre kraai:supercool:

HaroldA
30 oktober 2013, 22:31
Maat van mij gebruikt zo'n preamp als bas-overdive ;)

gitaarvrouwtje
30 oktober 2013, 22:45
Mja de gast waar hij van was heeft t drie keer geprobeerd met zn fender telecaster en vond t een onding..prutgeluid,..weetikveel. Maar hij is hier dus blijven staan omdat ie em niet meer wilde,..ik heb eigenlijk nooit echt gekeken naar t apparaat, zulke dingen zeggen me nooit zo veel *achteraf niet zo slim*
Vandaag kwam ik hem tegen ( en nog een of ander ouderwets sony opname paneel geval dinges ) en dacht dus,..of ik kan er wat mee. Of ik verpats em aan iemand die er wat mee kan
Maar goed, ik kan er dus wat mee
Heb em vanavond gebruikt met de behringer C1condensator mic
En eigenlijk viel me dat enorm mee
Nu kijken of ik iets kan doen om het gezoem van de pc minder hoorbaar te maken :p en mijn familie instructies geven om als ik bezig ben niet steeds luid pratend de schuur in te komen lopen

Midwolda
31 oktober 2013, 07:39
Even je topic kapen, gitaarvrouwtje, want hier zitten er een paar die mij wellicht kunnen adviseren
of ik een Boss KM-2 (click & scroll (http://www.bossarea.com/other/km2.asp)) voor hetzelfde doel (acoustische gitaar - dynamische mic - KM-2 - geluidskaart PC) kan gebruiken?

gitaarvrouwtje
31 oktober 2013, 09:12
be my guest kaap maar een eind weg..
toch tijd dat ie naar recordings gaat?

kwispelhond
31 oktober 2013, 09:52
Even je topic kapen, gitaarvrouwtje, want hier zitten er een paar die mij wellicht kunnen adviseren
of ik een Boss KM-2 (click & scroll (http://www.bossarea.com/other/km2.asp)) voor hetzelfde doel (acoustische gitaar - dynamische mic - KM-2 - geluidskaart PC) kan gebruiken?

Wat denk je zelf te bereiken met zo'n antiek gitaar-level mixertje? Ik ken ze niet maar die dingen mixen toch alleen (2 gitaarsignalen naar 1 gitaarsignaal) zonder te kleuren of te boosten of zie ik dat fout?

Midwolda
31 oktober 2013, 11:02
Wat denk je zelf te bereiken met zo'n antiek gitaar-level mixertje? Ik ken ze niet maar die dingen mixen toch alleen (2 gitaarsignalen naar 1 gitaarsignaal) zonder te kleuren of te boosten of zie ik dat fout?

Daarmee hoop ik het mic-signaal aan te passen aan wat een pc soundcard graag ziet?
Of zal het werken als ik de mic met een verloopje van 6.5 naar 3.nogwat millimeter in de pc prik?

Han S
31 oktober 2013, 11:03
Dat zie je goed en een gitaarelement is hoogohmig en een microfoon is bijna altijd laagohmig. Dat betekent dat je een trafootje tussen de microfoon en dat kastje moet hebben want anders klinkt de microfoon redelijk duf. Maar je moet het gewoon proberen, er gaat niks kapot.

Harry
1 november 2013, 09:55
ik weet even niet hoe die dingen heten, maar ik gebruik een Alesis i/o2 waarin ik een microfoon en een gitaar kan prikken. Dat ding gaat naar de computer, en zo kan ik opnames maken. Er schijnen betere versies te zijn, van andere merken, kijk maar in het recording subforum.

gitaarvrouwtje
1 november 2013, 10:47
ik gebruik daar een simpele podcast studio van behringer voor..daar zit een interface (firewire)bij en een paneeltje waar twee micofoons en evt twee instrumenten in geprikt kunnen worden..er zat ook meteen een condensator mic bij
daar heb ik nu de pre tube dus voor staan waar de mic in gaat..
werkt ook prima.. en was betaalbaar
ik heb daar in t verleden altijd mee opgenomen en heb de boel nu weer operabel gemaakt en ik moet zeggen dat t best leuk gaat