PDA

View Full Version : Krakende DPDT Carling footswitch



jpb
30 juni 2003, 14:09
Hij heeft een 'krakend' geluid bij het inschakelen van mijn Vox wah. Moet ik daar wat contact-spray in doen of wat anders???

Polytheme Pam
30 juni 2003, 15:15
Vaak is stof en zand in en rond de aansluitingen de oorzaak...even poetsen en een contactspraytje dus.... :)

jpb
4 juli 2003, 14:30
Vaak is stof en zand in en rond de aansluitingen de oorzaak...even poetsen en een contactspraytje dus.... :)

heb ik gedaan, maar helpt niet. Nog meer suggesties?

Polytheme Pam
4 juli 2003, 14:36
mmmm....zou ook aan je kabels kunnen liggen....even andere kabels insteken (waarvan je zeker weet dat ze goed zijn)......heb je dat ook al gedaan dan ben ik helaas uitgepoept....


misschien iemand anders??

Robbert
4 juli 2003, 17:49
Ik denk zelf aan de potentiometer. Mogelijk dat die een beetje aan het aftakelen is.

Bij een Vox wah is dat een gesloten type, althans bij mij. Dus het kan niet van vuil komen, hooguit dat ie een beetje versleten raakt?

jpb
4 juli 2003, 18:10
Maar de sweep gaat goed; hij kraakt alleen wanneer 'ie de schakelaar raakt.....
Ik bedenk me nu, dat het wel kan samenvallen, maw, dat het wel i/d pot zit. Dus schakelaar loshalen en kijken of het niet in het laatste stukje v/d pot zit.
Ga ik uitzoeken, bedankt voor het meedenken.

jpb
5 juli 2003, 09:08
Was inderdaad de pot, net in het stukje waar je de switch wordt ingedrukt, vandaar. Beetje contactspray, en nu is alles weer goed. En ik maar focussen op de switch.........'tunnelvisie' heet dat tegenwoordig

Robbert
5 juli 2003, 16:22
Je mag een een bedankje vanaf 10 Euro storten op het volgende rekeningnummer: :D

jpb
6 juli 2003, 16:42
Je mag een een bedankje vanaf 10 Euro storten op het volgende rekeningnummer: :D

Ik neem aan exclusief voorrijkosten en fooi??? :D

Robbert
6 juli 2003, 16:49
:razz: