PDA

View Full Version : Nieuwe Gretsch gitaren, iemand ze al gechecked?



Jay75
28 oktober 2013, 18:41
Zien er mooi uit! Wel prijzig in vergelijking met de andere electromatics.

http://gretschguitars.com/products/index.php?partno=2509500506

Heeft iemand ze al geprobeerd?

Mitch
28 oktober 2013, 22:06
Nee, ik had wel die 5420 op het oog eerlijk gezegd, lijkt een stap voorwaarts t.o.v. de 5120 serie die ik nogal vond tegenvallen. De lijn die jij linkt heb ik weer niks mee :(

Dribbel_
28 oktober 2013, 23:00
Nee, ik had wel die 5420 op het oog eerlijk gezegd, lijkt een stap voorwaarts t.o.v. de 5120 serie die ik nogal vond tegenvallen. De lijn die jij linkt heb ik weer niks mee :(


Ik kan hem je van harte aanraden :)

Mitch
28 oktober 2013, 23:03
De 5420? Ik heb mijn ogen even ergens anders op gezet dat misschien nog wel interessanter is, deze lijn van Gretsch komt net te vroeg voor me (als in: nieuwprijs net effe te hoog)

Jay75
29 oktober 2013, 09:15
Ik vind die oudere serie niet verkeerd, leuk voor het geld, maar niks voor mij en vooral de elementen vond ik minder. Lijken deze nieuwere elementen een beetje op de Filtertrons? Die gitarist in het filmpje zit alleen maar te pielen :)

Nilke
29 oktober 2013, 10:59
Die gitarist in het filmpje zit alleen maar te pielen :)

Klinkt niet onaardig voor een "beetje pielen" ;-)
Heb een G5435 gehad maar vond de "quality of build" beetje tegenvallen; hoe langer ik 'm had, hoe meer ik me ergerde aan kleine dingetjes... Mijn 2€cts

FruscianteFan
29 oktober 2013, 11:04
De blacktops zijn prima filtertrons :). Voor ik mijn 5422 daadwerkelijk kocht heb ik haar nog vergeleken met een Gretsch uit de Professional Collection en daar zat uiteraard verschil tussen, maar dat lag niet aan de elementen.

Ik vind het mooi van die nieuwe jets dat ze weer thumbnail inlays hebben. Vind ik toch een stuk chiquer dan die over-the-top dingen die in de rest van de electromatics zitten. Mijn eigen gitaar uitgezonderd, daar vind ik het dan weer wel passen (anders was mijn oog er ook niet op gevallen)

mountainman
29 oktober 2013, 11:55
http://www.youtube.com/watch?v=Pw4ZYanEKk4
In dit demo filmpje mis ik bij die nieuwe center-block electromatics toch een beetje het Gretsch geluid, zoals ook al in de commentaren wordt opgemerkt. Kan aan de gitarist liggen natuurlijk. Afgezien daarvan best een fijn klinkende gitaar.

Ik heb ze hier nog niet in de winkels gezien trouwens, hoewel je ze bij de dozenschuivers wel al kunt bestellen.

B-stone
29 oktober 2013, 12:03
Mitch? heb je op je huidige gretsch een bigsby?

Want zo ja dan ben ik bang dat je je aan die licenced bigsbys gaat ergeren (tenminste als je de keuze hebt,als enigste bigsby gitaar in huis merk je er niet veel van denk ik). Laatsts nog op gespeeld maar vond ze erg cheap aanvoelen (die bigsby's)...

FruscianteFan
29 oktober 2013, 12:17
Klopt, op de mijne rammelt de Bigsby ook nog weleens. Er zit zegmaar wat speling in het scharnier (bij de strapknop).

Die 5622 klinkt echt compleet anders dan mijn 5422, zo te horen.

B-stone
29 oktober 2013, 12:37
Inderdaad die 5620 is meer een soort es 335 van gretsch, center blok, dunne body klinkt ook niet echt als een "gewone" gretsch, op de pickups na dan...

stijnkenens
29 oktober 2013, 14:26
Die hilotron klinkt toch hoe hij moet klinken: direct vervangen :D
Blijft iel ten opzichte van de humbucker in de nek.



s.

ACSlater
29 oktober 2013, 19:23
Inderdaad die 5620 is meer een soort es 335 van gretsch, center blok, dunne body klinkt ook niet echt als een "gewone" gretsch, op de pickups na dan...

Mijn gedachte bij het luisteren van dat filmpje. Lekker geluid maar het schreeuwt Gibson. Totaal anders dan mijn Gretsch maar wel een "great great sound".

Mitch
29 oktober 2013, 20:31
Bigsby heb ik op mijn Epi Nep Falcon die overigens uitstekend werkt en een Duesenberg variant op mijn De Gier dus daar heb ik geen klagen over. Nee, als ik er een Gretsch bij haal wordt het niet zo snel een moderne productie. Wel is het zo dat die center blocklijn 56xx minder typisch Gretsch maar wel verdomd leuk zijn natuurlijk. Fantastische lookers in ieder geval en ook dat is typisch Gretsch :D