PDA

View Full Version : Welke amp Gothic/Metal



JDB7
28 oktober 2013, 17:12
Goed geluid voor Gothic oa: Nightwish, Epica, Leaves' Eyes, Within Temptation, Lacuna Coil, Evanescence, revamp, Delain, ...

Op metal female voices fest viel het op dat ze bijna altijd blackstar gebruikten type weet ik nie

Rock/Metal: Disturbed, Bullets for my valentine, Slipknot, Stone Sour, Trivium, Rammstein, Metallica, Channel Zero, Children Of Bodom, Opeth, enz...

meschien de Diezel VH4, Blackstar, Mesa, Engl,...

Liefst ene da ook goed is in kleine ruimtes

graag jullie mening

Brum
28 oktober 2013, 18:06
De meest gebruikte Blackstar voor metal is de Series One 200, maar of die nou zo geschikt is voor kleine ruimtes met z'n 200 watt...

Liquid_Metal
28 oktober 2013, 18:40
Alle merken die je opnoemt hebben amps die alle bands die je noemt aankunnen, mits de gitarist het spelen kan. Maar een ENGL SE klinkt heel anders dan een ENGL Fireball, een Mesa Boogie Rectifier klinkt heel anders dan een Mesa Boogie Mark, en de twee merken klinken ook helemaal anders. Het is maar net wat je zoekt. Qua vermogen blazen ze je allemaal onderuit, maar de meeste versterkers hebben een volumeknop.

Kakihara
28 oktober 2013, 20:54
Laney GH50 ?

almarvk
30 oktober 2013, 09:52
Je zoekt een typisch metalsound, maar dan ook voor kleine ruimtes. Niet echt een combi...

Delain maakt live gebruik van Kempler, staat ook wel wat van Timo op het forum daarover. Voor de rest is het vaak 5150, Mesa Rectifier's of wat leuks van Engl. Allen niet geschikt voor laag volume in kleine ruimtes :D

HaroldA
30 oktober 2013, 09:55
Allen niet geschikt voor laag volume in kleine ruimtes :D

Het zijn toch allemaal master-volume-amps?!? :???:

almarvk
30 oktober 2013, 11:05
Ik weet hoe een 5150 klinkt op slaapkamer niveau (wat prima kan) en hoe 't klinkt op een luider niveau. En dat is, ondanks mastervolume, toch echt wel anders. En overigens een stuk fijnere sound. Dus ja; het kan wel, maar of je dan een top sound hebt durf ik te betwijfelen.

Moet zelf eigenlijk niet zeuren met een 120 watt top thuis...

JDB7
30 oktober 2013, 15:35
Ik dacht dat engl redelijk geschikt was op laag vorlume maar ik kan mis zijn

caliban
31 oktober 2013, 18:53
Engl klinkt vind ik goed op laag volume, beter dan veel andere amps op laag volume, maar toch, het blijft laag volume.

HaroldA
31 oktober 2013, 18:53
Alles klinkt beter op hoog volume. Dat komt door het volume.