PDA

View Full Version : nieuw hier :)



NineEleven
28 oktober 2013, 15:09
Hoi allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Michael en speel al een tijdje gitaar. Sinds 2006 toen mijn zus een Ibanez starterspakket kocht ben ik beginnen gitaar spelen. Mijn zus gaf het snel op maar ik bleef doordoen,zij het aan een traag tempo en enkel via tabs etc. Ik had door de jaren heen heel wat rifjes geleerd maar het ging niet zo vlot als ik zou willen. Het klonk ook allemaal niet naar mijn zin. Als muziekliefhebber besloot ik vorig jaar er meer tijd in te steken. Mijn pa zag dat ook wel zitten en we kochten 2dehands een Epiphone Les Paul Special II (de allergoedkoopste :p) en een Fender Mustang I versterker. Dat was een zalige upgrade. Het spelen ging merkelijk beter want voor het eerst speelde ik ook eens staand. De Epiphone weegt zowat de helft van de ibanez, echt alles was beter aan die gitaar :) Mijn favoriete gitaar is een SG en het spookte al een tijdje door mijn hoofd om zo'n goedkope Epiphone SG te kopen. Voor de sier eigenlijk want ze zou exact even goed zijn als de Les Paul die ik heb. De laatste maanden speelde ik zo goed als dagelijks op kot en ik merkte dat het beter ging waardoor ik zin kreeg in een betere gitaar want ik speelde tenslotte nog steeds op het meest basic Epiphone. 2dehands vond ik vrij goedkope Stratocasters en wou ik mijn budget wel optrekken voor een echte Fender. Niet mijn favoriete model maar toch het zal wel beter zijn dan een Epiphone. Deze vrijdag zou ik naar eentje gaan kijken, een paarse, iets speciaal maar misschien beviel hij mij wel. Todat ik in de les weer aan het surfen ging. Ik zocht nog eens op gibson sg en toen verscheen daar de gitaar van mijn dromen. 425 flappen, een echte Gibson SG een special in wine red. Ik was verliefd. Nog eens 125€ duurder dan die Fender maar dat boeide me niet, deze moest ik hebben. Diezelfde dag ben ik nog gaan kijken, goedgekeurd, en zaterdag ben ik hem gaan kopen. Sindsdien leef ik op een wolk:seriousf:

Nu ben ik meer dan ooit gemotiveerd om beter te leren spelen en eindelijk eens een volledig nummer te leren.

Tot slot nog een paar fototjes van mijn schat :)
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/578406_10202489496944571_40334231_n.jpg

https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1395990_10202489496424558_305814349_n.jpg

Jedeel
28 oktober 2013, 17:42
Hoi NineEleven, welkom op dit forum!!!
Niet écht nieuw want je hebt je bijna 6 jaren geleden al geregistreerd ...hahahahahaha

Overigens wel een gewaagde nickname!!!!

Veel plezier hier en op je wolk met de nieuwe "schat".