PDA

View Full Version : Welke Tele pickups te kopen?



FALLINGLEGACY
28 oktober 2013, 13:14
Hallo allemaal!

Na een zeer lange tijd redelijk inactief te zijn op gitaargebied komt er nu terug schot in de zaak! Heb dit weekend m'n AC30 6tbx verkocht en een dr. Z z28 gekocht.. Zééér leuk bakje, responsief en heel dynamisch..

Nu ben ik vooral een telecaster speler en ben nu eigenlijk op zoek naar goeie elementen voor in m'n squier Classic Vibe Telecaster Custom te steken. De oude klinken niet slecht, maar ik zoek een wat diepere rondere, cleanere klank.

Ik was op youtube aan het rondsurfen tussen m'n abonnementen en kwam een video van Andy Othling tegen waarbij hij de Seymour Duncan Antiquity pickups aan het showen was, en dat klonk super en Exact zoals ik het wil.. Dus die Antiquities lijken me op het eerste zicht al wel een goeie kandidaat..

Video:
http://youtu.be/-KQb6egdk1g

Iemand nog andere voorstellen, of opmerkingen over de Antiquities?

Thanks,
T

FALLINGLEGACY
29 oktober 2013, 13:21
Niemand enige ervaring?

Pepe
29 oktober 2013, 13:45
Dat geluid van de tele in je filmpje is meer Matchless dan iets anders denk ik.

De Antiquities vind ik erg goed maar bij diep en rond denk ik eerder aan Lollars. De anties zijn wat neuziger, wat kleveriger en brokkeliger.

ellisvertellis
29 oktober 2013, 13:51
De anties zijn wat neuziger, wat kleveriger en brokkeliger.

Wat een heerlijke omschrijving! Ik probeer mij er iets bij voor te stellen...

Overigens vind ik de "anties" ook heel erg goed!

FALLINGLEGACY
29 oktober 2013, 13:57
Oké, klinkt interessant! Welke Lollars ben je fan van, of welke moet ik zeker eens checken?

Bedankt aan beiden alleszinds al!

Speeddemon
29 oktober 2013, 14:28
DiMarzio Twang Kings.

Pepe
29 oktober 2013, 14:36
Oké, klinkt interessant! Welke Lollars ben je fan van, of welke moet ik zeker eens checken?

Bedankt aan beiden alleszinds al!

Ik heb de vintage Lollars, er is nog een special versie van die wat meer windingen heeft (voor de Keef fan denk ik dan) maar die ken ik niet. En het mooiste bel geluid uit de neck pickup tot nu toe, net een strat.

Rooker
29 oktober 2013, 14:39
Bij mijn Squier bleek dat de uitsparing voor het element te on diep was voor een kwaliteit element. Om het element een mooie plek onder de snaren te geven moest er een extra stuk uit gehakt worden. Ook bleek bij mij dat een USA qua afmetingen verschilde met een Squier. Ik zou dus eerst na gaan of het zeker weten past voordat je "net als ik" investeert.

Kakihara
29 oktober 2013, 15:31
Wilde (Bill Lawrence) Microcoils?

Pepe
29 oktober 2013, 16:39
Wilde (Bill Lawrence) Microcoils?

Denk je dat die diep en rond klinken? Ik heb een setje liggen maar nooit geďnstalleerd. Ome Bill is al vrij klinisch van zichzelf en als hij ze al 'hifi' noemt.....
Maar ik heb geen idee eigenlijk.

Kakihara
29 oktober 2013, 18:52
Denk je dat die diep en rond klinken? Ik heb een setje liggen maar nooit geďnstalleerd. Ome Bill is al vrij klinisch van zichzelf en als hij ze al 'hifi' noemt.....
Maar ik heb geen idee eigenlijk.
Van wat ik ervan gehoord heb, is het laag inderdaad diep en rond. Klinkt als een rare kruising van een ander single-coil element met een telecaster-element, I can't put my finger on it. Ik zou het geluid ook niet als hifi omschrijven, eerder 3D, ze hebben iets extra, alsof ze nog wat extra harmonische oppikken. Maar als je into vintage bent, kijk je best ergens anders denk ik.

Dribbel_
29 oktober 2013, 23:59
http://www.youtube.com/watch?v=cVjNTPEZBrg

Deze ben ik aan het overwegen.

Pepe
30 oktober 2013, 00:41
Ja, die zitten in mijn thinline. Ik moest wel wennen aan dat beschaafde ronkende ronde van de lollars, alsof je hout hakt in je nette pak ipv een overal met geruit flanelletje. Het heeft iets weg van tele meets jaguar, je bent je jazzy neck sound kwijt maar een mooie heldere blues krijg je ervoor terug.

FALLINGLEGACY
30 oktober 2013, 13:01
Thanks allen voor de reacties, enkele zeer interessante aanbevelingen en ik ga het zeker bekijken!

jan jansen
3 november 2013, 12:08
Bij mijn Squier bleek dat de uitsparing voor het element te on diep was voor een kwaliteit element. Om het element een mooie plek onder de snaren te geven moest er een extra stuk uit gehakt worden. Ook bleek bij mij dat een USA qua afmetingen verschilde met een Squier. Ik zou dus eerst na gaan of het zeker weten past voordat je "net als ik" investeert.

Das piece of cake als je een bovenfrees hebt....

jonghj
6 november 2013, 13:38
De 51 nocaster set van Fender vindt ik in een tele bijna altijd goed klinken, maar toch, de juiste pick-ups vinden is een kwestie van proberen.

Tone zit in veel factoren en pickups is daar slechts een van.

telecastermaster
6 november 2013, 14:34
Ik vind dit soort topic altijd een beetje dubieus. Pickups zijn erg persoonlijk. Wat de een mooi vind vindt de ander juist weer niet mooi.

Ik kan alleen vermelden wat mij bevalt. In mijn main-tele heb ik deze pickups http://www.harmonicdesign.net/
en ben er erg tevreden mee. Vooral het brugelement heeft een lekker rauw randje dat ik mis bij b.v. mijn Van Zandt pickups.
Overigens zit ik erover te denken om voor mijn reserve tele een set actieve pickups te nemen. GFS redactives: http://www.guitarfetish.com/REDactives-Active-Pickup-System_c_445.html

Tupelo
6 november 2013, 15:34
Je probeert niet gemakkelijk even uit wat werkt op jouw gitaar en wat je lekker vindt klinken.
Reviews daarentegen zijn zo subjectief, abstract en wollig dat je er ook niet veel aan hebt.

Ik heb een Vintage Rhythm STR-1 in nekpositie op mijn Blade Telecaster en I luv it, vooral wanneer ik al het mid eruit draai, jazz (van die korte dunne boem tjak slagjes), shoegaze (lekker dun), met wat meer mid, prima om te soleren. Clean erg mooi.

In brugpositie een SD little '59, pup waar Vulva -niet de minste gitarist- erg lovend over is, ik vind het daarentegen drie keer niets (doet me eraan denken dat ik 'm eens moet vervangen).
Vlees noch visch zeg maar, het randje is een randje dat ik niet zoek, niet de juiste twang, dus dan denk ik 'neem gewoon een single coil', high gain is het weer ontoereikend om echt de ballen van een humbucker te hebben. Clean helemaal waardeloos.

Speeddemon
6 november 2013, 21:32
In brugpositie een SD little '59, pup waar Vulva -niet de minste gitarist- erg lovend over is, ik vind het daarentegen drie keer niets (doet me eraan denken dat ik 'm eens moet vervangen).
Vlees noch visch zeg maar, het randje is een randje dat ik niet zoek, niet de juiste twang, dus dan denk ik 'neem gewoon een single coil', high gain is het weer ontoereikend om echt de ballen van een humbucker te hebben. Clean helemaal waardeloos.
Ik denk dat jij eens een G&L MFD brug pup moet proberen! Clean lekker, twangt aardig, heeft ballen en een randje, en blijft waanzinnig overeind met (high) gain. To illustrate, op Jeff Hanneman's sterfdag heb ik er een 3 tal Slayer nummers mee gespeeld...

Slayer....op een tele. Oh yeah. :supercool:

Einzeln
6 november 2013, 21:48
Gun pickups? Misschien niet zijn tele's maar zijn eigen design.