PDA

View Full Version : Nieuwe Pickups Strat



DarkFire
27 oktober 2013, 15:11
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar nieuwe pickups voor in mijn jaren '80 Japanse Fender Strat, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Ik speel voornamelijk op een Les Paul, en het grootste probleem is op dit moment dat de output van de Strat een stuk lager is. Dat zorgt voornamelijk live voor irritatie aangezien ik elke keer dat ik van gitaar wissel aan de volumeknop moet zitten. De algehele sound van de gitaar bevalt me, maar ik denk dat er met betere pickups meer uit te halen is. Hieronder een aantal punten die ik belangrijk vind:

- Sowieso single coils
- Liefst passief
- Voor (classic) rock, denk qua sound aan David Gilmour
- Veel sustain
- Zoals eerder genoemd hoge output

Het hoeft niet hard te scheuren, daar heb ik de Les Paul voor. Ik zoek een klassieke Strat sound, maar wel lekker vol en agressief. Ik heb al een beetje rond gekeken maar er is zoveel op de markt dat ik geen idee heb waar te beginnen.. dus hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen! :)

Alvast bedankt!

Pepe
27 oktober 2013, 15:17
Ik snap niet echt wat je wil.. sustain (alsof dat een eigenschap van een pickup is) hoge output, vol, agressief maar ook klassiek en niet hard scheuren.
Je zou haast zeggen EMG en Lace Sensor.

DarkFire
27 oktober 2013, 15:23
Met niet te hard scheuren bedoel ik dat ik er geen hardrock/metal mee wil spelen. Een gitaar kan ook vol en agressief klinken zonder dat er bakken distortion overheen gaan toch?

Kan ook 'voller' in de neck positie en 'agressiever' in de bridge positie, dat maakt niks uit. Ik noemde gewoon een aantal eigenschappen die ik graag in de sound terug zou zien. Als de sustain niet verbeterd wordt door de pickups dan is dat jammer maar helaas, was gewoon 1 van de termen die ik gebruikte om het geluid dat ik wil te beschrijven.

Pepe
27 oktober 2013, 15:32
Ik denk dat je vintage met wat meer windingen bedoeld? In de Texas Specials range.

Met alles is het zo, hoe meer output hoe verder van de vintage classic sound af. De Texas Specials zitten nog net aan de goede kant van de Rio Grande maar er zijn zoveel pickups op de markt dat je bijna traploos van vintage naar superhot metal kan.