PDA

View Full Version : Primair



Cageman
27 oktober 2013, 12:22
Hallo menschen,

Hierbij weer een nieuw stukje dat ik heb gemaakt. Ook m'n udu doet nu mee. :)
Ik heb er over getwijfeld of ik hem "af" vond, maar ik vind het stukje wel degelijk goed te beluisteren zoals hij nu is. Als het toch nog wat te kaal is, kun je dat melden, maar mag je je ook uitgenodigd voelen een zangpartij/dikke gitaarsolo of weet ik wat toe te voegen. Zeg het maar!

Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Ues_UlCapXY

Soundcloud:
https://soundcloud.com/cageman-2/primair

Ik hoor graag wat men ervan vindt! :)

Loeters,

Merijn

Ernest01
27 oktober 2013, 13:20
Leuk stukje. Maar kan inderdaad wel een solo/zang gebruiken.
Het laatste deel vind ik dan weer aardig, jammer dat je dat niet eerder er in hebt gebracht en dat
wat meer had uitgebouwd.
Just my 2 cts....

gitaarvrouwtje
27 oktober 2013, 13:40
jammer dat ik nog niet kan opnemen..moet de boel eerst weer operationeel hebben, en dan nog zou ik aan de kwaliteit van jou opname ws veel afbreuk doen, maar ik hoor er wel een zang partij in, en wat geslide met de dobro haha
wel mooi gedaan, leuk die udu van je, hij klinkt super hoor!

Cageman
27 oktober 2013, 23:01
@Ernest: Dankje. Welk stuk bedoel je met het laatste deel, ongeveer waar de synthesizer erin komt? Nummers eindigen of ergens op doorbouwen is niet m'n sterkste punt. Als ik 3 minuten aan één stuk door een redelijk stuk gitaar heb gespeeld ben ik al trots op mezelf, haha.:soinnocent:

@gitaarvrouwtje: Oehhh zo'n dobro erin zou inderdaad wel heel gaaf zijn hoor. Zoals ik zei, mocht je er eens tijd/mogelijkheid/zin voor hebben. Leuk! En over de opnamekwaliteit: zodra het een beetje ruisvrij is, zal het er redelijk inpassen hoor. Geloof me, de sporen afzonderlijk hierin lijken verrassend minder goed te klinken dan het geheel. Is vooral kwestie van veel pannen wat ervoor zorgt dat het "meer lijkt dan het is". O en m'n udu ben ik ook nog steeds blij mee zeg, aanrader voor iedereen. Hehe.

Bedankt voor het luisteren. :)

Duhsjaak
28 oktober 2013, 07:37
Leuk! Ik vat dit op als een kladblok om eens te zien hoe het geheel als klank bij elkaar aansluit?
Afgezien van dat volgens mij allebei je handen van de bas afglibberen (wij zijn mannen; nooit koken en bas spelen tegelijk) vind ik het petje af dat je kruik zo vlot onder de knie hebt.

Ben net naar de preventiegeneraal geweest, dus het kan heel goed in the eye of the beholder zijn, maar hangt daar nou een ballon in de vorm van een kies op je filmpje? Zo ja, hou jij wel van een beetje gemene grappen?

De klank is mooi! En de klank is errug ondergewaardeerd op dit forum. Ondanks het pleuris weer ben ik weer blij.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
28 oktober 2013, 09:42
Ik vind 'm wel lekker, hoeft niets aan te gebeuren.

Ernest01
28 oktober 2013, 11:33
@Ernest: Dankje. Welk stuk bedoel je met het laatste deel, ongeveer waar de synthesizer erin komt? Nummers eindigen of ergens op doorbouwen is niet m'n sterkste punt. Als ik 3 minuten aan één stuk door een redelijk stuk gitaar heb gespeeld ben ik al trots op mezelf, haha.:soinnocent:

Ja, inderdaad. Dat vind ik wel een aardige toevoeging aan het geheel. Altijd goed om trots op jezelf te zijn...

Cageman
28 oktober 2013, 17:03
@Gus: mooi dat je blij bent. Hoopte al een wat minder griezelig/vreemd nummer te maken met minder depressieve smaak. Yes.

Dat ballon ding is geen ballon, maar een soort vlieger waar mensen onder zweven. Heel apart die dingen. De baspartij.. tja.. ik ga nu weer een reden noemen, dus beware. Dit nummer begon als een stuk udu met bas. Op die manier kreeg het een beetje een Primus-achtige feel (http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko). Toen ik de gitaar had toegevoegd kreeg het nummer wat meer lucht. Je raadt het al.. Primus.. Lucht (air).. Primair. Maar dat is ook de oorzaak van de vreemde bas riff. (lage B tegen element aandrukken gecombineerd met een paar tergend pijnlijke klankcombinaties binnen B lydisch)

Jouw kladblokinterpretatie is verder prima. :)

@Tupelo: heb hem even laten "zakken" en moet zeggen dat ik hem zelf inmiddels ook wel af vind. Bedankt voor het luisteren. :)

@Ernest: als ik niet blij zou zijn met m'n eigen werk, zou er behalve reacties op gn helaas weinig overblijven om het voor te doen, ghe ghe. :seriousf:

Fusion
28 oktober 2013, 17:39
Leuk, lekker moody. Wel n beetje slordig soms (ik ben een strakheidsneuroot die zich weldege realiseert dat niet alles metal-strak hoeft ;) ). Mist idd iets extra's. Zang zou geschikt zijn. A la Johnny Cash of Nick Cave.

gitaarvrouwtje
28 oktober 2013, 17:53
@Ernest: Dankje. Welk stuk bedoel je met het laatste deel, ongeveer waar de synthesizer erin komt? Nummers eindigen of ergens op doorbouwen is niet m'n sterkste punt. Als ik 3 minuten aan één stuk door een redelijk stuk gitaar heb gespeeld ben ik al trots op mezelf, haha.:soinnocent:

@gitaarvrouwtje: Oehhh zo'n dobro erin zou inderdaad wel heel gaaf zijn hoor. Zoals ik zei, mocht je er eens tijd/mogelijkheid/zin voor hebben. Leuk! En over de opnamekwaliteit: zodra het een beetje ruisvrij is, zal het er redelijk inpassen hoor. Geloof me, de sporen afzonderlijk hierin lijken verrassend minder goed te klinken dan het geheel. Is vooral kwestie van veel pannen wat ervoor zorgt dat het "meer lijkt dan het is". O en m'n udu ben ik ook nog steeds blij mee zeg, aanrader voor iedereen. Hehe.

Bedankt voor het luisteren. :)
Ik krijg morgen een capo, en internet in mn muziekhok, kan ik deze track ff rippen en eens zien of ik em cool edit in de maag kan splitsen, misschien zelfs met de capo op de dobrowat proberen erdoor te jengelen , beloof niks hangt van de " techniek " af ouwe pc die soms erg lullig reageert als ie me ziet :p

Cageman
28 oktober 2013, 18:14
kan ik deze track ff rippen en eens zien of ik em cool edit in de maag kan splitsen,

Vanaf Soundcloud kan je hem ook downloaden. Ik heb 'm ook als bestandje in FLAC formaat (niet dat ik daar zelf zoveel verschil in hoor, maar schijnt beter te zijn), dus ik kan 'm je evt ook toesturen. Maar.. doe rustig aan en voel je vooral niet verplicht inderdaad.

@Fusion: Dankje! En ook zonder strakheidsneurose zijn de slordigheden hier en daar vrij ernstig hoor. :sssh: Zing iets leuks in zou ik zeggen. :rockon:

gitaarvrouwtje
28 oktober 2013, 18:28
nee man ik voel me zeker niks verplicht maar t is wel een uitdaging voor de beginnende dobro-ist toch :)
flac hm,..geen idee of ik daar al es mee heb gewerkt, kom ik wel vaker tegen als ik iets download..ben niet zo n techneut hoor
maar hey originele track is meestal wel beter natuurlijk dus als je t wilt sturen , stuur je wel ff pb met t juiste adres waar t heen mag..
kan ik even gaan proberen wat ik er van kan bakken met zo n .flacje
en anders download ik em wel van soundcloud!
wat t beste werkt :p ben destijds met mijn cd tje niet voor niets naar Han S. gereden hoor..die man weet hoe t moet..ik ben nu nog aan t uizoeken hoe ik de dobro er zo mooi mogelijk op krijg..
heb wel een condensator mic, ..maar tot nu toe ben ik niet kapoet van t resultaat, was een goedkoopje dus dat zal t em zeker zijn
en anders wordt t dus gewoon de shure dynamische