PDA

View Full Version : Audio interface?



mezelf
26 oktober 2013, 23:34
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe audio interface.

Op dit gebied ben ik echt een noob, om het zo maar te zeggen. Het enige merk waar ik een beetje bekend mee ben geworden is Tascam. Echter ben ik niet echt bekend met andere merken.

Ik ben op zoek naar een goede audio interface, voor zowel opnames met een mic, als opnames rechtstreeks in de interface.

Het is niet echt noodzakelijk, dus ik heb er ongeveer 80 euro voor over. Jullie snappen natuurlijk dat je daar niet veel (goed) nieuw spul voor krijgt, daarom geef ik de voorkeur aan 2ehands.

En als we dan toch bezig zijn, hebben jullie ook een tip voor een goede condensator mic, onder de 100 euro (evt. ook 2ehands)? :D

Hebben jullie tips/aanraders?

Bij voorbaat dank!

M.V.G,

Leon.

mezelf
26 oktober 2013, 23:37
Ik zie net dat ik dit topic beter had kunnen starten in ''recording''.

Oepsie.......

obiwanjacobi
27 oktober 2013, 09:34
De meeste interfaces beschikken wel over de mogelijkheid om zowel instrument en/of mic te kunnen inpluggen.

Belangrijk is ook of je USB of FireWire wilt. Als je USB doet, kan je nog even opletten of het een USB 2 is of de oudere USB 1. Met 2 ingangen werkt USB1 ook wel, maar als je de keuze hebt... ;-)

Ik kwam gisteren toevallig een leuk filmpje tegen - geeft je iig een beetje een idee.

http://www.youtube.com/watch?v=tRxYtvN4TO4

HaroldA
27 oktober 2013, 12:02
Mijn scarlett 2i2 kostte 2ehands 90,-

Beter kun je niet krijgen voor dat geld.