PDA

View Full Version : Beste delay pedal Nu op de markt?



ThomasGuitarfreak
26 oktober 2013, 11:32
Welke Delay vinden jullie het best die nu verkrijgbaar is en wat zijn jullie ervaringen met de betreffende delay.

Ik ben nu opzoek naar een hele goede delay, en hoor positieve en negatieve dingen over elke delay die ik tegenkom daardoor raak ik in de war. So please let me know what jullie een fijne delay vinden.

(Heeft iemand de Catalinbread Belle Epoch al geprobeerd)
Ben ik personelijk heel benieuwd naar de ervaringen van deze delay.

frekie
26 oktober 2013, 12:46
Zie mijn post hieronder. ZELF UITPROBEREN is het devies.

ThomasGuitarfreak
26 oktober 2013, 13:06
Ja dat is zeker waar, maar sommige delay pedalen zijn soms niet te verkrijgen in nl en vaak ken je pedaal pas echt goed na een paar weken als je alles hebt geprobeerd. Ik ben heel benieuwd wat mensen zien als een hele goede delay, misschien kom ik hierdoor wel uit op de delay voor mijn behoeft..

Brum
26 oktober 2013, 15:52
Digitaal? Analoog? Lange delay? Korte delay? Warm, of meer een precieze herhaling? Kortom, de vraag is veel te breed om zo even te kunnen beantwoorden wat de beste delay is.

Mijn persoonlijke favoriet is de MXR Carbon Copy. Kabbelt erg warm na en heeft niet echt een lange delay. Vind ik erg fijn, maar moet je maar net passen en is zeker niet de beste delay voor iedereen.

Het enige juiste devies is: Zelf uitproberen.

Henri H
26 oktober 2013, 17:30
Zoveel soorten delays, zoals Brum al aangeeft.
Wil je een stompbox of een multi-delay-pedaal?
Dan nog is er niet een "beste", maar persoonlijke voorkeur.
Ik ben erg te spreken over:

Ibanez DL10
TC Electronic Flasback
Ibanez DML20
Strymon Timeline
Boss DD3

Deze heb ik allemaal (gehad), en doen hun dingetje prima.

hefke
26 oktober 2013, 17:47
Voor mij was het tevens van belang dat ik een paar presets kon opslaan, en zodoende kwam voor mij de TC Electronic Flashback X4 als beste uit de bus. Hij is digitaal, maar klinkt in de stand "analoog" echt alsof het analoog is.
Verder heeft ie de mogelijk voor 3 presets én 4 toneprints op te slaan. Af fabriek zijn er al 4 toneprints geďnstalleerd, maar van de website van TC Electronics kun je andere toneprints downloaden. Je kunt ook met de editorsoftware (die je ook van de website kunt downloaden) je eigen toneprint maken.
Ander groot voordeel voor mij is dat je kunt kiezen tussen true bypass of gebufferd.
Al met al voor mij de beste delay waar voor ik hem voor gebruik.

Maar ook mijn advies: ga naar een winkel en probeer zoveel mogelijk uit.

ThomasGuitarfreak
26 oktober 2013, 18:16
Thanks voor de reactie's,

Ik ben opzoek naar een delay die veel mogelijkheden heeft en dan kom je al op Digitaal uit. Ik wil een delay die het dichtst bij het warme analoge sfeertje komt.

ThomasGuitarfreak
26 oktober 2013, 18:19
Tc electronix flashback X4 ga hem eens testen thanks!

hs0504
26 oktober 2013, 18:53
Vergeet de Line6 DL4 niet, moderne klassieker! Goed aan te komen tweedehands (150 - 180E).

wiegersma
27 oktober 2013, 20:48
Ik vermaak me kostelijk met de TC Nova Delay.

tnijland
27 oktober 2013, 21:04
Ik heb zelf een Vintage Revolution Pedalpro met de allerbeste analoge multi-fx ooit incl. een prachtige analoge delay (met of zonder modulatie). Tot 600 ms vind je geen betere ;-) Ontworpen voor en door gitaristen op topniveau!

HaroldA
27 oktober 2013, 21:26
Ik vermaak me kostelijk met de TC Nova Delay.

Heb ik sinds kort ook. Ik kom van een 3-knops BBD delay af, dus dit is ... wennen. Heel erg wennen. Die tap-tempo knop is iig stierlijk vervelend. Heel erg irritant dat je zo makkelijk van je vooraf ingestelde delaytijd af kunt/gaat wijken.

Als oplossing hoop ik dat als ik 'm op de 2e rij zet, ik wat minder vaak per ongeluk op de tap-tempo trap.

mezelf
27 oktober 2013, 23:00
Doe mij maar een Memory Man deluxe! Al is dat niet echt een typisch delay pedaaltje...

ThomasGuitarfreak
27 oktober 2013, 23:19
Tc nova delay hoor ik inderdaad ook goede dingen over. Tot nu toe ben ik erachter dat de timeline voor mij het meest geschikt is..

Henri H
27 oktober 2013, 23:37
...waarom?

ThomasGuitarfreak
28 oktober 2013, 21:26
Omdat ik opzoek was naar een delay met meerdere functies, die ook analoog karakter heeft. Ik wil ook een ambient achtige kant opgaan en denk dat de timeline daar wel heel erg voor geschikt is. Ook vind ik het tof dat je allemaal pressets kunt opslaan en oproepen en de looper is ook mooi meegenomen.

dikkiedik
28 oktober 2013, 21:35
Ik heb de Flashback x4 naar volle tevredenheid. 3 presets + tap tempo is heel fijn op het podium. Ik heb er eentje als analoge delay ingesteld. Deze klinkt analoger dan mijn anloge delay! Zeker een aanrader om te proberen. Probeer bijvoorbeeld:

- Strymon El capistan (episch! maar niet super veelzijdig)
- Flashback x4 (super gaaf een veelzijdig)
- TC nova delay
- memory man

Henri H
29 oktober 2013, 08:18
Omdat ik opzoek was naar een delay met meerdere functies, die ook analoog karakter heeft. Ik wil ook een ambient achtige kant opgaan en denk dat de timeline daar wel heel erg voor geschikt is. Ook vind ik het tof dat je allemaal pressets kunt opslaan en oproepen en de looper is ook mooi meegenomen.Er zijn meerdere pedalen die dat kunnen, Eventide Timefactor b.v., en ik dacht dat Vox er ook ééntje heeft uitgebracht een poosje geleden.
Maar de Timeline is een goede keuze inderdaad.

dacrow
29 oktober 2013, 15:47
Ik heb de Empress Super delay VM gehad, dit leunt wel aan bij analoog en heeft gigantisch veel mogelijkheden?

Ben altijd fan geweest van de DD-2-... Boss pedalen die ik vermoedelijk opnieuw ga gebruiken, enkel voor praktisch te werken zou je dan eentje met slapback, eentje met lange delay en nog een DD-5 met footswitch of een DD-7 voor tap tempo moeten hebben :)

Ja, ik heb ook de DD-20 maar het geluid 'leunt erbij aan' als je weet wat ik wil zeggen..


Ik zou ook de Eventide Timefactor of Strymon Timeline aanraden..

onrust nv
29 oktober 2013, 18:07
Zelf vind ik de Memoryman deluxe wel erg mooi. En ondanks de filtering de Maxon AD-999 ook. De TC flashbaack vind ik nu jezelf toneprints kan maken ook tof, alleen is de reverse van dat apparaat niet mijn ding ik wil nl alleen achteruit echo geen achterui/vooruit ding.

dacrow
4 december 2013, 09:17
Ik heb de Empress Super delay VM gehad, dit leunt wel aan bij analoog en heeft gigantisch veel mogelijkheden?

Ben altijd fan geweest van de DD-2-... Boss pedalen die ik vermoedelijk opnieuw ga gebruiken, enkel voor praktisch te werken zou je dan eentje met slapback, eentje met lange delay en nog een DD-5 met footswitch of een DD-7 voor tap tempo moeten hebben :)

Ja, ik heb ook de DD-20 maar het geluid 'leunt erbij aan' als je weet wat ik wil zeggen..


Ik zou ook de Eventide Timefactor of Strymon Timeline aanraden..

Inmiddels weg: DD-20, DD-7

Welkom: Eventide Timefactor, Trex Replica

De Eventide TF is toch weer wennen, heb hem live getest maar heeft veel meer tijd nodig eer ik dit kan toepassen, volgende keer de Replica eens live testen.

Toch vreemd als je de pedalboards vod bekende gitaristen bekijkt zie je meestal eenvoudige delaypedalen, de high end Strymon, Empress, Eventide zie ik meestal bij amateurs zoals mezelf :)

Gretsch 5120
4 december 2013, 14:19
Ik gebruik zelf 2 (eigenlijk 3) delays in mijn setup, voor het meer ambient/postrock/postmetal-achtige werk.

Strymon Timeline: mijn favoriete delay, klinkt "lush", hoop tweak-mogelijkheden (dit kan zowel een pro als een con zijn bijvoorbeeld bij optredens). Nadeel is dat als je de looper wilt gebruiken je eigenlijk een externe midi-controler nodig hebt. Ook is het scrollen door je presets niet erg makkelijk (2 knoppen tegelijk indrukken). Voordeel is de klank die ik persoonlijk echt waanzinnig vind.

Line 6 Echopark: staat eigenlijk continu in de reverse delay-mode, die ik er af en toe bijgooi bij het maken van soundscapes. Erg onderschatte delay overigens.

Mijn modeller is een Digitech 1101 en daar wil ik ook af en toe eens een delay van gebruiken in combi met de Timeline, bijvoorbeeld bij tremelo-picking werken 2 delays erg goed.

HaroldA
4 december 2013, 15:27
Heb ik sinds kort ook. Ik kom van een 3-knops BBD delay af, dus dit is ... wennen. Heel erg wennen. Die tap-tempo knop is iig stierlijk vervelend. Heel erg irritant dat je zo makkelijk van je vooraf ingestelde delaytijd af kunt/gaat wijken.

Na een paar weken vallen en opstaan, is de Nova Delay weer verkocht. Wat linkt dat ding digitaal zeg :stop:

Droog, saai, steriel ... mijn $20 PT-80 delay klinkt vele malen beter!

Fuhgawz
4 december 2013, 16:41
Line 6 Echopark: Erg onderschatte delay overigens.

Inderdaad. Ik moet zeggen dat hij me zowel qua sound als qua opties beter beviel dan de Boss DD20 die ik tegelijkertijd had en dat had ik eerlijk gezegd helemaal niet verwacht!

Uiteindelijk toch maar mijn EHX Deluxe Memory Man TT gehouden. Ik ergerde me in eerste instantie aan de ruis, maar uiteindelijk is de sound toch doorslaggevend geweest. Ik heb de Boss, Line6 en ook de erg goede Strymon Brigadier geprobeerd, maar de sound van de Memory Man is toch het beste. Hij heeft misschien maar één sound, maar wel een goede sound. Trouwens, wat ik erg vreemd vond, op een gegeven moment kwam ik er achter dat de DMMTT een stukje minder ruist op mijn VL Pedal Power wanneer ik een current doubler kabeltje gebruik om tot 200mA te komen op twee 100mA uitgangen dan wanneer ik hem met een gewoon kabeltje aansluit op één van de twee 200mA uitgangen, ook wanneer de andere niet ingeplugd is. Heel vreemd, maar wellicht een goede tip voor andere gebruikers. Hierdoor is de ruis iets teruggedrongen tot een acceptabel niveau voor live.

Heynis
4 december 2013, 18:24
Ik heb de Diamond Memory Lane Jr. In de basis is het een vrij simpele delay met wat toffe opties, maar hij klinkt zo waanzinnig goed :o. De Quantum Leap van het zelfde merk vond ik dan weer enorm tegenvallen. Veel te ingewikkeld en klinkt voor geen meter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

the sure thing
4 december 2013, 19:56
+1 voor de Memory Lane reeks. Niet de meest veelzijdig instelbare, maar wat een prachtgeluiden...

onrust nv
5 december 2013, 11:14
Line 6 Echopark: staat eigenlijk continu in de reverse delay-mode, die ik er af en toe bijgooi bij het maken van soundscapes. Erg onderschatte delay overigens.

Is de reverse alleen achteruit? dus nietzo als bij de flashback achteruit/vooruit? En hoe is de ruis want daar lees ik nogals eens wat over op andere fora.

Gretsch 5120
5 december 2013, 23:28
Is de reverse alleen achteruit? dus nietzo als bij de flashback achteruit/vooruit? En hoe is de ruis want daar lees ik nogals eens wat over op andere fora.

Hij is totaal reverse. Wat betreft de ruis: ik had 'm eerst in mijn effectloop van mijn GSP 1101 zitten en daar had ik vrij veel ruis. Als ik hem echter voor mijn 1101 gooi (pre-grain dus), is de ruis veel minder. Ik heb 'm tegenwoordig in een true bypass looper hangen om hem helemaal uit mijn signalchain te kunnen halen. Nadeel vond ik die aan/uit/taptempo schakelaar; om hem aan/uit te schakelen moest ik echt met mijn volle gewicht op dat pedaal gaan staan.

onrust nv
6 december 2013, 23:56
Dus hij geeft van zichzelf vrij veel ruis? Ik zoek een stille totaal reverse delay om ook achter een effect chain te kunnen hangen zo het meersporen deck in(dus ruis is niet wenselijk).

caliban
7 december 2013, 14:24
Ik heb een echo park gehad en veel mee gerepeteerd, en nummertjes mee opgenomen. Nooit veel last van ruis gehad in feite...

onrust nv
8 december 2013, 11:28
Nou ik die hardwire reverb en die is behoorlijk onbruikbaar achter een rijtje fuzzen, chorus/fanger/phaser, ringmodulator FX want dan zorgt het alleen voor een nare digitaal blikkerig geruis bij je geluid. Bij een zoom multi effect(welke weet ik niet meer want hij is vrij snel weggegeven)waren de delays ook onbruikbaar door de ruis in je multitrack opnames.

h.maes
14 december 2013, 18:00
JHS Panther Cub is nu te bestellen, binnen een paar weken verkrijgbaar bij Bax-shop.nl.

driftkop
14 december 2013, 21:18
Toch vreemd als je de pedalboards vod bekende gitaristen bekijkt zie je meestal eenvoudige delaypedalen, de high end Strymon, Empress, Eventide zie ik meestal bij amateurs zoals mezelf :)

En die zitten constant op het forum te discussieren over pedalen ipv te oefenen. Bekende gitaristen hebben daar geen tijd voor. :ok:

soup
14 december 2013, 21:23
Zoveel soorten delays, zoals Brum al aangeeft.
Wil je een stompbox of een multi-delay-pedaal?
Dan nog is er niet een "beste", maar persoonlijke voorkeur.
Ik ben erg te spreken over:

Strymon Timeline

Deze heb ik allemaal (gehad), en doen hun dingetje prima.
Waarom heb je die Timeline weggedaan?


Zelf vind ik de Memoryman deluxe wel erg mooi. En ondanks de filtering de Maxon AD-999 ook. De TC flashbaack vind ik nu jezelf toneprints kan maken ook tof, alleen is de reverse van dat apparaat niet mijn ding ik wil nl alleen achteruit echo geen achterui/vooruit ding.
Wat bedoel je trouwens met die filter?

Ik heb een AD-999 en een Malekko en die AD-999 vind ik zo goed klinken in combinatie met mijn fulltone OCD en Fuzz (voor of na de delay).

Henri H
14 december 2013, 21:32
Waarom heb je die Timeline weggedaan?
....
Die heb ik nog. Enkel de DD3 heb ik verkocht. daar heb ik nog wel 's een beetje spijt van, want dat was ook een goeie....

FruscianteFan
14 december 2013, 23:18
Toch vreemd als je de pedalboards vod bekende gitaristen bekijkt zie je meestal eenvoudige delaypedalen, de high end Strymon, Empress, Eventide zie ik meestal bij amateurs zoals mezelf :)
hmwoah.. het valt me juist op dat veel van de artiesten die ik zie enorm bezig zijn met hun pedalen.

soup
14 december 2013, 23:46
hmwoah.. het valt me juist op dat veel van de artiesten die ik zie enorm bezig zijn met hun pedalen.

En? Dit geldt toch niet voor iedereen.

Als jij into noise/shoegaze/postrock/ambient muziek bent kan ik me goed voorstellen dat die artiesten tientallen pedaaltjes hebben en daar ook constant mee bezig zijn.

Ik heb de laatste tijd redelijk wat gear/rigs opgezocht van bekende en niet zo bekende gitaristen en je ziet veel basic en vintage spul daar tussen staan in combinatie met wat rack spul.

FruscianteFan
15 december 2013, 08:35
En? Dit geldt toch niet voor iedereen.

Als jij into noise/shoegaze/postrock/ambient muziek bent kan ik me goed voorstellen dat die artiesten tientallen pedaaltjes hebben en daar ook constant mee bezig zijn.
WTF?!

Die opmerking is echt totáál ongegrond. Ik probeerde een nuance te maken, want de meeste artiesten die ik de laatste tijd heb gezien (en dat zijn er nogal wat) gebruiken een complete mengelmoes van ouderwetse pedaaltjes en recente exotischere dingen. Dat heeft dus helemaal niks te maken met noise of shoegaze, echt helemaal niks.

soup
15 december 2013, 14:56
WTF?!

Die opmerking is echt totáál ongegrond. Ik probeerde een nuance te maken, want de meeste artiesten die ik de laatste tijd heb gezien (en dat zijn er nogal wat) gebruiken een complete mengelmoes van ouderwetse pedaaltjes en recente exotischere dingen. Dat heeft dus helemaal niks te maken met noise of shoegaze, echt helemaal niks.

De manier waarop ik die "enorm mee bezig" las is "constant met pedalen bezig zijn on stage" en niet "ze zijn zeer geďnteresseerd in allerlei pedalen en proberen constant hun sound te verbeteren/aan te passen/ te vergroten".

Foutje? Sorry. : )

FruscianteFan
15 december 2013, 20:59
De manier waarop ik die "enorm mee bezig" las is "constant met pedalen bezig zijn on stage" en niet "ze zijn zeer geďnteresseerd in allerlei pedalen en proberen constant hun sound te verbeteren/aan te passen/ te vergroten".

Foutje? Sorry. : )
Mijn reactie was in de context van de post van dacrow, die ik dan ook citeerde ;)

onrust nv
16 december 2013, 11:12
Wat bedoel je trouwens met die filter?

Ik heb een AD-999 en een Malekko en die AD-999 vind ik zo goed klinken in combinatie met mijn fulltone OCD


het mooie geluid van de maxon is blijkbaar niet afkomstig van de BBD chips maar van een filter circuitje, daar had Dirk_Hendrik eens iets over geschreven. Ik had liever een betere BBD en dan een leuk modulatie circuitje gehad. Voorderest vind ik'm ook mooi, hij word alleen wel in sommige effect combinaties onbruikbaar(doet hij gewoon niets). En volgens mij reageerd hij ook niet op alle geluiden(door de filtering?)

apekop
17 december 2013, 00:18
Toch vreemd als je de pedalboards vod bekende gitaristen bekijkt zie je meestal eenvoudige delaypedalen, de high end Strymon, Empress, Eventide zie ik meestal bij amateurs zoals mezelf :)

Dit klopt toch lang niet altijd. Kijk hoe vaak bekende gitaristen als David Gilmour, Steve Vai (en ga zo maar door) hun pedalenbord cq effectenrack hebben gewijzigd. Zij hebben dan daar wel hun mannetjes voor uiteraard. Trouwens zelf ooit die Empress vintage delay gehad, maar ik vond het niks.

Ramonneke
3 november 2014, 23:13
Ik heb heel lang de T-rex Replica gehad en nu een vintage 80's Ibanez AD-9 analog delay. Perfect voor solo's en slapback. Klinkt te gek! En gewoon simpel.
Tevens ook de Nova Repeater (mooie mods vibrato/chorus) aan het uitproberen en de Boss DD-5.

Tristan
4 november 2014, 01:37
De Strymon Timeline heb ik weggedaan, ik vond 'm te eenzijdig en lastig in te stellen als je een keer wat anders wil dan ambient delay.

Mijn favorieten zijn nog steeds de Deluxe Memory Man (big box) en de Deluxe Memory Man 550TT voor zowel ambient als ritmische delay, het zijn de enige delays die ik gevonden heb die dit op een setting kunnen.

Verder heb ik de Boss DD-5 met kill dry mod en Montreal Assembly Goodbye 24 voor reverse sounds (de laatste doet ook compleet gestoorde octave up en octave up reverse sounds) en de Smallsound/Bigsound No Memory en Electro Harmonix Deluxe Memory Boy als backup (de eerste heeft een maffe en spacey modulatie die op je aanslag reageert).

Tot slot wil ik nog de Endangered Audio Research AD4096, Industrialectric Echo Degrader en Skeleton Prince In Limbo noemen, deze staan op mijn lijstje van delays die ik ooit nog eens wil aanschaffen.

apekop
4 november 2014, 14:05
Hoi Tristan, je noemt wel een paar hele leuke obscure bakkies. Vooral de Skeleton Prince lijkt me interessant, waar vind ik meer info? helaas zijn er maar weinig goede filmpjes van de onbekende delays die je noemt .

Tupelo
4 november 2014, 17:12
Doe mij maar een Memory Man deluxe! Al is dat niet echt een typisch delay pedaaltje...
Same here, maar is erg gekleurd, als in wall of sound, een wat korte strakkere delay, daar zou je eigenlijk een tweede delay voor moeten hebben vind ik. Ik ben dol op mijn MM Deluxe, beste en veelzijdigste pedaal ooit, zou ik met 1 effect verder moeten de rest van mijn leven, dan zou het die zijn, maar sommige dingen, tja, daar heb je eigenlijk gewoon stom kort steriel delaytje voor nodig, durf het bijna niet te zeggen, maar gewoon een Bossje ofzo.

Tupelo
4 november 2014, 17:13
Ja dat is zeker waar, maar sommige delay pedalen zijn soms niet te verkrijgen in nl en vaak ken je pedaal pas echt goed na een paar weken als je alles hebt geprobeerd. Ik ben heel benieuwd wat mensen zien als een hele goede delay, misschien kom ik hierdoor wel uit op de delay voor mijn behoeft..Hmm. op die fiets zou ik juist wel weer denken, probeer eens een EHX Memory Man Deluxe; ambiant all over.

Tupelo
4 november 2014, 17:15
Fuck sake; 2013 zeg. :stop:

tommus42
4 november 2014, 17:27
Waar heb je het over? Ambiance is mooi, nu een zoom CDR70 voor, bediening/geheugen ervan is trouwens fucked, kan maar één effect aanhebben. Toen ik nog een rackje had, heb ik er wel een Behringer DD400 voor gebruikt. Een cd-kwaliteit herhaling. Lekker spacen:rockon:

Tristan
5 november 2014, 01:05
Hoi Tristan, je noemt wel een paar hele leuke obscure bakkies. Vooral de Skeleton Prince lijkt me interessant, waar vind ik meer info? helaas zijn er maar weinig goede filmpjes van de onbekende delays die je noemt .

De man achter Skeleton Prince zit op I Love Fuzz:
http://ilovefuzz.com/viewtopic.php?f=263&t=41693

Industrialectric Echo Degrader:
https://www.youtube.com/watch?v=tS9hq42jdyM

Montreal Assembly Goodbye 24:
https://www.youtube.com/watch?v=ZvxPiVIAbjk

Skeleton Prince In Limbo:
https://www.youtube.com/watch?v=A0YpeEoDXJI

Smallsound/Bigsound No Memory:
https://www.youtube.com/watch?v=oanRMv4NCyE

apekop
5 november 2014, 01:40
bedankt Tristan! de meeste filmpjes had ik al gezien. Jammer dat de meeste filmpjes vooral gericht zijn op noise maken. Vooral de In Limbo spreekt me wel aan en de small sound/big sound is ook vet. Ik hou wel erg van die experimenten, weer eens wat anders dan de zoveelste analoge delay of Memory man kopie. Maar het moet wel bruikbaar blijven, soms schieten ze hun doel voorbij heb ik het idee. Ik heb zelf een hexe Revolver die gebruik ik voor stutter effecten en korte loops, niet echt een typische delay, maar toch.

Tristan
5 november 2014, 01:51
Het hangt ervan af wat je doel is natuurlijk... :D
Grappig dat je dat zegt, Hexe Revolver II -> Smallsound / Bigsound No Memory is namelijk echt een te gekke combi, de pedalen zijn beide echt totaal anders maar de Revolver II triggert de modulatie van de No Memory op een hele vreemde manier die erg gaaf klinkt. :)
Ik vind de Montreal Assembly Goodbye 24 nog het meeste raakvlak hebben met de Revolver II, het klinkt beide totaal anders maar het zijn beide echt van die effecten die ook waanzinnig tof zijn als een soort van random extra ambient ding achter je normale signaal.
De In Limbo en No Memory doen overigens beide een behoorlijk overtuigende Deluxe Memory Man...
Ah ja, stutters en glitch loops, de hold mode van de DD-5 doet dat ook wel leuk maar de Revolver II is uiteraard de koning. :)

apekop
6 november 2014, 15:17
Grappig dat je dat zegt, Hexe Revolver II -> Smallsound / Bigsound No Memory is namelijk echt een te gekke combi, de pedalen zijn beide echt totaal anders maar de Revolver II triggert de modulatie van de No Memory op een hele vreemde manier die erg gaaf klinkt.

lijkt me tof! heb je daar een voorbeeld/filmpje van? Ik voel GAS omhoog komen! :)
Btw: heb je ook een Hexe dan? en welke van de door jouw genoemde obscuurdere pedalen heb je?

Tristan
8 november 2014, 14:14
Ja, ik heb zowel de Revolver II als de No Memory en de Goodbye 24...
De In Limbo heb ik een tijdje hier gehad om te testen in het kader van een tourbox op I Love Fuzz...
Ik ben niet zo goed met clips / video's / microfoons / computers e.d. en ik ben nu blut helaas anders zou ik wel een speaker simulator kopen of iets dergelijks...
We kunnen wel een keertje een dagje pedaaltjes testen als je zin hebt...

apekop
9 november 2014, 01:21
lijkt me zeker tof! alleen is Haarlem wel een heel eind van mij vandaan. Ben wel benieuwd hoe jij de Hexe gebruikt.