PDA

View Full Version : Delay pedalen testje o.a Boss Space echo RE-20



frekie
25 oktober 2013, 16:53
Gister een vergelijkend testje gedaan van deze 3 delay pedalen:

Boss DD-7: technisch perfect maar wat heb je er aan als het niet klinkt...

MXR Carbon Copy: al heel wat beter klinkend maar wat beperkt. Bereik van de knop van 1 herhaling tot veel herhalingen was wat kort.

Boss RE-20. Het duurst maar ook verreweg het best. Tenminste als je zoals ik zoekt naar het Shadows geluid, 60's instrumentals, R&R. Combi van virtuele bandecho met 3 koppen en virtuele spring reverb. Enige verdere benodigdheden voor het Shadows geluid: goede Strat en een cleane droge versterker.

Ook weer eens gebleken: ZELF UITPROBEREN in de muziekwinkel om de hoek en hem daar dan ook kopen. Houd je lokale winkel open. Die 4 euro die het nog scheelt met Bax heb ik er graag voor over. En zo'n fan van Bax ben ik niet meer. Marktplaats? Staat geen RE-20 op momenteel.

the sure thing
25 oktober 2013, 20:33
En de Boss DD-20 ?

frekie
26 oktober 2013, 12:45
Hadden ze niet, stond wel op mijn lijstje. Die staat wel op MP. Looper functie heb ik niet nodig, ik heb al een RC2.

Mitch
26 oktober 2013, 21:52
Het verschil in DD6,7 en 20 is marginaal. De RE20 vond ik juist beperkt en niks levendiger, muzikaler of warmer of welk wazig bijvoeglijk naamwoord dan ook dan de DD20. Zo zie je maar, zelf testen is belangrijk, zoals frekie al zei :D

Speeddemon
30 oktober 2013, 23:23
Het verschil in DD6,7 en 20 is marginaal. De RE20 vond ik juist beperkt en niks levendiger, muzikaler of warmer of welk wazig bijvoeglijk naamwoord dan ook dan de DD20. Zo zie je maar, zelf testen is belangrijk, zoals frekie al zei :D
De RE-20 gebruik ik in een fx-loop, en het type versterker, of beter gezegd, de implementatie van de fx-loop, maakt ONTZETTEND uit bij dat pedaal!
Als je die tempo switch ingedrukt houdt voor die self-oscillation madness, blijft ie -met delay volume maximaal- bij m'n Engl Invader best vlak (fx-loop staat op 100% wet), maar bij m'n Marshall Lead 100 MOSFET gaat ie gruwelijk hard!
Ik vind 'm verder vooral functioneel en hij vreet weinig stroom voor een digitale delay (minder dan 80mA, meende ik).
Zo'n Digitech TimeBender kan werelden meer, maar heeft z'n eigen (AC dacht ik) voeding nodig, en dat was me teveel gedoe voor een simpeler klein bordje.

Mitch
31 oktober 2013, 21:27
Datzelfde geldt voor de DD20. Aardige tape simulatie, feedback maximaal voetschakelbaar, dus inderdaad, niks minder dan zijn RE broeder :)

Speeddemon
31 oktober 2013, 21:33
Datzelfde geldt voor de DD20. Aardige tape simulatie, feedback maximaal voetschakelbaar, dus inderdaad, niks minder dan zijn RE broeder :)
Helaas is die DD-20 niet te poweren met een Harley Benton PP Junior en de RE-20 wel. :cool:
(en tot nu toe met name bij festivals altijd wel leuke opmerkingen gehad van collega-gitaristen over het NightRider-lichtje. )

Mitch
1 november 2013, 21:08
Knightrider, maar die is wel :seriousf: Got me there, ik geef 't op!

Speeddemon
1 november 2013, 23:53
Knightrider, maar die is wel :seriousf: Got me there, ik geef 't op!
Ja sorry, ik zat met Nicht Rijder, -met een bak genaamd KUTT!- in m'n hoofd. :seriousf:


http://www.youtube.com/watch?v=72M0vLYm3ng

apekop
2 november 2013, 10:24
Boss DD-7: technisch perfect maar wat heb je er aan als het niet klinkt...

Dit is wel heel kort door de bocht. Je kan er genoeg leuke dingen mee doen en zo slecht klinkt ie nou ook weer niet.