PDA

View Full Version : Ampeg R50-H Reverberocket



Guitarleon
25 oktober 2013, 16:01
Onlangs van amp gewisseld naar een Ampeg R50-H Reverberocket. Deze kom je niet erg vaak tegen... ik had hem tenminste nog nooit gezien... de set klinkt prachtig en ziet er bovendien ook erg mooi uit, naar mijn smaak.

FF een link naar een filmpje dat ik gisteravond ff snel gemaakt heb van mijn nieuwe amp en effecten setup:

http://www.youtube.com/watch?v=O4DjpKRlwhs

Excuses voor het slechte shot, maar het ging me om de sound...
Ben benieuwd naar de reacties.

De ruis wordt overigens veroorzaakt door de looper, deze zat in een ongeaard stopcontact...
De amp is superstil van zichzelf....

Lexvandoef
25 oktober 2013, 16:37
Leuk clean zit daar in zeg! Zou ik niet op voorhand zeggen gezien je combi gitaar+amp, cool!

Guitarleon
26 oktober 2013, 15:59
Thanks,

Was ook nooit zo'n PRS speler, meer van de strats teles en gretsch, maar toen ik deze gitaar vastpakte was ik om.. Heel veelzijdig en speelt erg lekker...

Duhsjaak
29 oktober 2013, 14:10
Wat een rijkdom. Weet je zeker dat je er niet stiekum een treble boostertje voor hebt staan?
Fraaie klanken haal je er uit!
Vriendelijke groet, Gus

Guitarleon
29 oktober 2013, 14:42
nee, staat niet stiekem een treble booster voor ;) het clean channel van de ampeg blijft heel lang heel clean en niet zo spannend, totdat je boven de 7 komt, dan wordt het ineens een heleboel sprankeling en dynamiek... echt heel mooi. in het geval van dit filmpje was het gewoon hoog volume, vaak gebruik ik wel een pedaaltje zoals een EQ of een compressor om het volume weer wat terug te schroeven terwijl de preamp volle bak draait.

Duhsjaak
29 oktober 2013, 23:06
Ik ben niet altijd gelukkig in mijn woordkeuze. Dat gebeurt bevlogen gasten (als ik dus) wel vaker.

Hier (GN) wordt vaak meer aandacht gegeven aan de buitenkant (da looks) of de herkomst (heeft een Mexicaan in Megiko of rn Megicaan in da V.S.) er een schroefje ingeschroefd?

Ik vind dat het werkelijk zonder dollen beeldschoon klinkt.

Kijkend naar vorm en inhoud, wint de inhoud het voor mij anytime!!!
Prachtvol, deze post!!! Leve de klank!

Kijk al uit naar de volgende post!
Vriendelijke groet, Gus