PDA

View Full Version : Peavey valveking VK100 direct op mengpaneel



Nexxt
25 oktober 2013, 15:59
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een VK100 buizentop en daarbij 2x Carvin v212 cabinets. Ik ben vrij nieuw met losse tops en cabinets omdat ik altijd op een kleine transistor heb gespeeld. Desalniettemin een top versterker, ben er zeer blij mee!

Ik heb een vraag over de output van deze versterker: kleine achtergrond:

Ik treed regelmatig op in een restaurant op loopafstand van mijn huis, dus het zou schelen als ik alleen mijn top hoef mee te nemen en die cabinets lekker thuis laat. Het restaurant beschikt zelf over een Behringer mengpaneel en eigen speakers ( http://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_x1222_usb.htm ) < lijkt op diegene in de link.

Dus als volgt:

VK100 = 100W RMS/40V RMS output ( kan switchen tussen 4 - 8 - 16 ohm) die dus normaal naar mijn cabs gaan -> met een speaker kabel -> plop in het mengpaneel.

Kan ik mijn VK100 top direct op dit mengpaneel aansluiten?
En: moet ik rekening houden met die ohms? Ik heb mij er onlangs in verdiept en de FAQ op dit forum heeft mij daar goed bij geholpen. Echter kan ik niets vinden over mengpanelen.

Als ik informatie moet aanvullen hoor ik dat graag!
Bij voorbaat dank :)

the sure thing
25 oktober 2013, 16:51
Eehhh..... Je wilt een SPEAKER-OUTPUT van je buizenamp in een MENGPANEEL stoppen????
Eehhhh.....




(Grinnik)


Niet doen. Echt niet doen.

Zit er geen "Line out" op je versterker?

guitaraddict
25 oktober 2013, 17:00
Het zal wel een verassend effect geven !:stop:

Nexxt
25 oktober 2013, 17:28
Bedankt voor het advies, maar er zit geen line out op mijn versterker helaas. Ik neem aan dat die dus direct op de speakers moet en er dus geen andere mogelijkheid is dan slepen.

Kan iemand mij eventueel ook uitleggen waarom niet? Ontploft de PA dan? haha

Bedankt voor het voorkomen van kapot apparatuur in ieder geval!

the sure thing
25 oktober 2013, 18:34
Je mag het vergelijken met je auto-accu (=versterker) direct aansluiten op je mobieltje (= mengpaneel). Je versterker wil zn vermogen kwijt maar daar is het mengpaneel niet op gebouwd. Die werkt alleen op hele zwakke signaaltjes.

arjanb01
25 oktober 2013, 18:58
Gewoon een sm57 mic ervoor, dat is de beste uitversterking voor naar een zaal. Wanneer je geen pa hebt die aan de tafel gekoppeld is moet je gebruik maken van een load box, zodat de amp z'n vermogen kwijt kan.

Nexxt
25 oktober 2013, 22:49
Je mag het vergelijken met je auto-accu (=versterker) direct aansluiten op je mobieltje (= mengpaneel). Je versterker wil zn vermogen kwijt maar daar is het mengpaneel niet op gebouwd. Die werkt alleen op hele zwakke signaaltjes.
Ah, bedankt voor de uitleg :ok:


Gewoon een sm57 mic ervoor, dat is de beste uitversterking voor naar een zaal. Wanneer je geen pa hebt die aan de tafel gekoppeld is moet je gebruik maken van een load box, zodat de amp z'n vermogen kwijt kan.

Dan is het dus mogelijk om je speaker-output te converteren naar een line-output?

the sure thing
25 oktober 2013, 23:07
Ah, bedankt voor de uitleg :ok:



Dan is het dus mogelijk om je speaker-output te converteren naar een line-output?

Ja. Op sommige loadboxen zit een D.I. Out, die kan je in de mengpaneel stoppen.

arjanb01
26 oktober 2013, 10:46
Gewoon een koch loadbox gebruiken, dan kan je je amp direct in de tafel prikken.

Nexxt
26 oktober 2013, 13:10
Allright! Bedankt voor alle info!