PDA

View Full Version : John Mayer HMH 2013



Toaster
25 oktober 2013, 11:20
Zie ik dat nou goed?? Geen topic over John Mayer die in Nederland optreed???

Gisterenavond ben ik geweest in de HMH(donderdag 24 oktober 2013.)

Echt, wat was het goed zeg. John Mayer speelt echt zo relaxed maar zo onwijs knap. Ik had de mazzel dat ik er ongeveer op zon 10 meter vanaf stond. Op die manier kan je goed zien wat hij nou allemaal (en zijn band) doet.

Ook de rest van de band speelt fenomenaal goed. Heerlijke weaves van 1 of 2 extra gitaristen, de tweede extra gitarist speelt ook lapsteel.

De toetsenist speelt eigenlijk ook een soort van weave mee bij veel songs.

Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken erg goed kan horen en anders wel zien wie wat doet. Maar bij veel stukken is het echt een wall of sound waarbij je niet weet wie wat doet en waar het geluid vandaan komt. Voor een gitarist dus een heerlijk schouw- en luisterspel.

John Mayer en de band spelen ontzettend veel met het volume en de output van hun instrumenten. Dat hoor je pas goed als ze fullblast spelen. Het staat dan gewoon hard. Maar bij veel nummers maken ze het ook op een prachtige manier erg klein.

Ik kan hier nog wel een uur doortypen, maar ik ben ook benieuwd naar andere reacties en ervaringen.

P.s. Opvallend veel jonge mensen, en dan natuurlijk veel jonge meiden. Die komen denk ik voor de looks ;)

John heeft erg veel humor en gevoel in zijn spel en ik geloof niet dat de niet doorgewinterde luisteraar dat uberhaupt in de gaten heeft. Geeft ook niet want het is voor die mensen ook gewoon heerlijk om te kijken naar de interactie tussen hem en de band.

hole
25 oktober 2013, 13:14
Ik was er ook (de 23ste) Ben geen overdreven grote fan van Mayer, maar tjonge jonge wat een fantastisch concert. Zijn gitaarspel is echt waanzinnig goed.

Ik stond trouwens helemaal achteraan (bij de geluidsmannen) omdat ik met een wat kleiner persoon was, maar zelfs daar had ik niet het idee iets te missen.

lcvanderhelm
25 oktober 2013, 17:59
Sorry Toaster,maar ik heb geen idee wat weaves zijn.
Google leert mij dat dat hear extensions zijn,maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.

hs0504
25 oktober 2013, 18:25
Sorry Toaster,maar ik heb geen idee wat weaves zijn.
Google leert mij dat dat hear extensions zijn,maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
Hehe... ik vroeg me dat ook al af...

tnijland
26 oktober 2013, 00:32
Leuk om te horen dat het een leuk concert was. John Mayer is een te gekke muzikant!

gitaarvrouwtje
26 oktober 2013, 00:40
Sorry Toaster,maar ik heb geen idee wat weaves zijn.
Google leert mij dat dat hear extensions zijn,maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
Iets dat er doorheen weeft?
Ik vind em gewoon goed, en heerlijke stem, nooit live gezien, maar zo te horen was dat wel de moeite waard :D

tnijland
26 oktober 2013, 00:57
Precies. Vroeger leerden we dat we de Nederlandse tekst moesten interpreteren op betekenis. Helaas schijnt dat vak te zijn afgeschaft ;-)

AoDf
26 oktober 2013, 09:24
Sorry Toaster,maar ik heb geen idee wat weaves zijn.
Google leert mij dat dat hear extensions zijn,maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.

Volgens mij wordt daar de interactie tussen de verschillende gitaristen mee bedoeld. Dus als de één wat inhoud dat de ander iets invult. Ook goed te horen bij bijvoorbeeld de Rolling Stones tussen Keith Richards en Ron Wood. De kunst van het af en toe niet-spelen en inhouden terwijl de ander invult.

Plant
26 oktober 2013, 10:37
Volgens mij wordt daar de interactie tussen de verschillende gitaristen mee bedoeld. Dus als de één wat inhoud dat de ander iets invult. Ook goed te horen bij bijvoorbeeld de Rolling Stones tussen Keith Richards en Ron Wood. De kunst van het af en toe niet-spelen en inhouden terwijl de ander invult.

Ik meen me te herinneren dat ik een van beide heren in een interview hoorde grappen dat ze in feite allebei maar slechte gitaristen zijn, maar dat het samen toch nog ergens naar klinkt :soinnocent:

gitaarhaantje
26 oktober 2013, 10:46
Ik ben ook donderdagavond geweest en vond het echt super tof! Die sound die hij uit z'n gitaar haalt is echt niet normaal en idd spelen met dynamiek en dat de hele band dit zo strak volgt, echt briljant!
Enige minpunt vond ik dat het begin heel goed was en naarmate het optreden vorderde werd het wel iets minder goed... The climax zat zeg maar aan het begin, net alsof de opbouw precies andersom had gemoeten.... En als laatste: ik miste gravity!!!!

Toaster
26 oktober 2013, 12:38
Sorry Toaster,maar ik heb geen idee wat weaves zijn.
Google leert mij dat dat hear extensions zijn,maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.


Ik kan het niet beter uitleggen, maar Keith Richards wel.

http://www.youtube.com/watch?v=TgLuZ3J4OxE

gitaarvrouwtje
26 oktober 2013, 13:11
oooh weven dus :)
intuitief aanvoelen wie wat gaat doen en daar een vloeiende muzikale beweging van maken als band
het niet te verklaren fenomeen van 1 wording in een muzikaal proces

zoiets?

Kevin0306
28 oktober 2013, 12:43
Dinsdag (met heeeeeel veel geluk) halsoverkop naar de Ziggo Dome gescheurd, dat was al goed (ook helemaal achterin de zaal), maar het concert van woensdag was écht helemaal geweldig. Jammer dat hij aan het begin wegens technische problemen even weg moest, maar hij heeft het daarna meer dan goed gemaakt. Je zag ook echt dat hij het erg vervelend vond om weg te moeten gaan en dat hij daarna drie keer zo hard zijn best deed om er een geweldig concert van te maken. En dat is gelukt: geweldige solo's (as usual), humor en improvisatie (van beatboxen en het aanwijzen van een meisje dat toevallig een bandana omhad tot het signeren van een slagplaat) en bovenal gewoon geweldige sfeer. En dat alles van slechts 5 meter afstand mogen aanschouwen.

Wauw.

Loraine
29 oktober 2013, 13:21
Ik was er Woensdag de 23e, en ik loop nog steeds rond met een smile op mijn gezicht als ik eraan terugdenk. Wat een fántastisch optreden. Stond op rij 1, net een beetje links van het midden. Betere plekken waren er niet. Ik heb echt ontzettend genoten van alles. Zijn zang, maar ook vooral het briljante gitaarspel, waar ik vanaf mijn plek perfect uitzicht op had!

Inderdaad jammer dat ze op een gegeven moment wegens technische problemen even moesten stoppen. Maar in plaats van dat het daarna afzwakte, knalden ze nog harder dan ervoor! En hij had helemaal gelijk toen hij zei; 'I told you I make it up to you!'.

Ik heb ook nog een aantal nummers gefilmd, maar ik weet niet of hier links geplaatst mogen worden?

Toaster
30 oktober 2013, 15:48
Ik heb ook nog een aantal nummers gefilmd, maar ik weet niet of hier links geplaatst mogen worden?


Zolang er geen persoonlijk (financieel) gewin in het spel is mag je hier alles posten op gitaarnet.

Xnimez
31 oktober 2013, 18:39
Ik ben ook donderdagavond geweest en vond het echt super tof! Die sound die hij uit z'n gitaar haalt is echt niet normaal en idd spelen met dynamiek en dat de hele band dit zo strak volgt, echt briljant!
Enige minpunt vond ik dat het begin heel goed was en naarmate het optreden vorderde werd het wel iets minder goed... The climax zat zeg maar aan het begin, net alsof de opbouw precies andersom had gemoeten.... En als laatste: ik miste gravity!!!!
Elk optreden miste wel iets wat een andere wel had, als ik de setlists zo bekeek :P.

Loraine
4 november 2013, 20:59
Heb meerdere filmpjes gemaakt, maar qua gitaarspel is dit wel de mooiste;
http://youtu.be/_nppISXUfoA

(Wil je de rest van de filmpjes zien, dan kan je gewoon doorklikken.)