PDA

View Full Version : Eleven Rack of Line6 Pod HD PRO



bogers.jacco
25 oktober 2013, 11:09
Mensen,

Na de nodige reviews en documentatie en youtube filmpjes te hebben gezien/gelezen ben ik er nog steeds niet uit.

Eleven Rack of Line6 POD HD PRO?

Waarom?
De gehele band speelt in-ear waardoor er eigenlijk geen versterkers/monitors nodig zijn.
Hierdoor opzoek naar een compacte oplossing ter vervanging van mijn Marshall JCM900 met 4x12 Cab, Boss GT10 en de nodige losse pedalen. (Gitaar Gibson Les Paul Classic)

arjanb01
25 oktober 2013, 11:48
Koch pedaltone icm je effecten en je hebt dan een compacte set up. Je buizen geluid behoudt je en er zit een speakersim in de pedaltone, 3 kanaals, fx loop. Prima oplossing !

DarknessAwaits
25 oktober 2013, 17:41
De keuze tussen Eleven Rack of Line6 Pod HD PRO zou ik zelf met Eleven Rack beantwoorden. 't Heeft gewoon net iets waardoor je er meer ín zit. Maar dat is mijn ervaring, probeer het vooral zelf uit.

En de mening van arjanb01 zou je daarbij ook eens kunnen uitproberen. Zelf geen ervaring mee maar als je niet een heel veelzijdige setup vereist zou het zomaar eens de beste optie kunnen blijven.

tnijland
25 oktober 2013, 20:28
Ik heb beide apparaten gehad en zou ook de voorkeur uit willen spreken voor de Eleven Rack. Zeker met de upgrade is dit een beter apparaat wat kwalitatief een beetje tussen de HD500 en eerste generatie Axe-Fx in ligt.

Dat gezegd hebbende sluit ik me echter volledig aan bij arjanb01 omdat de buizenpreamp combinatie momenteel toch nog beter is. Je zou dus je GT10 effecten kunnen combineren met een goede preamp.

Henri H
25 oktober 2013, 21:25
Ik heb ooit 's een middagje bij tnijland een POD HD500 en een Elevenrack getest, en die laatste won het echt met vlag en wimpel hoor.

tnijland
25 oktober 2013, 22:12
Mee eens. Echter de druk van je Marshall JCM900 krijg je er niet mee terug. Ik zou de Eleven rack ook nemen en mocht het tegenvallen dan kun je altijd nog de fx-sectie van de Eleven Rack combineren met een goede preamp zoals bijv. de Pedaltone. Je gebruikt dan de Elevenrack voor de effecten, cabinet en microfoon simulatie. Ook dat zal niet 100% gelijk zijn maar komt qua druk wel wat beter in de buurt.

bogers.jacco
8 november 2013, 16:20
Bedankt voor de reacties.

Toch ben ik er niet helemaal uit.

Mijn voorkeur gaat uit naar het Eleven Rack, helaas mist deze een paar effecten die ik op dit moment wel nodig heb.

Kan ik het Eleven Rack aansturen met mijn Boss GT10? En ook de effecten ervan gebruiken welke niet op Eleven Rack zit. (Pitch shifter)

Henri H
8 november 2013, 18:29
Volgens mij "praten" beide apparaten midi, dus lijkt me dat het moet kunnen.
Je zou ook een Intellifex op de kop kunnen tikken, zitten goede delays, reverb, en pitch shift in.

harrie-beton
8 november 2013, 23:01
Weet niet hoe rijk je bent maar een Gt10 aanhouden voor alleen een pitch shifter? Hoevaak gebruik je die in een band?
De POD HD PRO pich shifter mag je hier in Groningen keer proberen als je wilt, ik heb een mini home studio boven. Wel eigen gitaar meenemen.

bogers.jacco
13 november 2013, 11:15
De pitch shifter wordt bij een aantal kenmerkende nummers in mijn band gebruikt (denk aan Black Keys, en Rage againt the Machine)

Ik denk dat dat het de Eleven Rack gaat worden, en de Boss GT10 door de effects loop.
Uit alle reacties blijkt dat de "basis" sound beter is als de Pod HD PRO x.
Ik gebruik voornamelijk clean sound en een overstuurde sound (Rockband..)

De GT10 hoeft niet persee weg. Wellicht een kleine midi switcher erbij voor het schakelen op de Eleven Rack.
Als ik dit niet voor elkaar krijg met de midi optie op de GT 10.

Helaas is Groningen uit de richting voor mij (omgeving Den Bosch) maar bedankt voor het aanbod!

Mocht iemand nog adviezen hebben dan hoor ik het graag.

harrie-beton
13 november 2013, 15:14
Goede keuze.
Je budget zal het niet toestaan maar de Kemper is nog beter dan de Eleven Rack vond ik en de AXE FX gelijkwaardig aan de Kemper rack (1500 - 2000 euro).
Al met al zijn de verschillen, pod hd tm axe fx niet zo schrikbarend groot. Het verschil tussen een buizenbak en een modeler is groter dan tussen de modelers onderling. Op blinde testen doen de modelers het allemaal redelijk.

bogers.jacco
9 december 2013, 12:13
Ik ben van het weekend de volgende units uit wezen testen:
Line 6 POD HD x
Eleven Rack
Kemper Profiling AMP 19" rackversie

Conclusie is dat de Kemper er echt met kop en schouders uitsteekt qua kwaliteit voor een meerprijs van circa € 500,-
Hij is inmiddels besteld, zit circa 6 weken levertijd op.

Hoop dat deze snel voorbij zijn...

peter_heijnen
9 december 2013, 13:06
Gefeliciteerd met een zeer goede keuze!

En je hebt daar bovenop ook nog eens iets om naar uit te kijken aankomende tijd. :)

harrie-beton
9 december 2013, 14:42
Zag van de Kemper rack paar goede youtube films voorbij komen.
Lijkt me een goede keuze, toen ik mijn POD HD kocht in 2011 was de Kemper er nog niet in 19 inch. Ga je veel plezier mee beleven!