PDA

View Full Version : Kleine auditieve blik in de oefenruimte van Hot Funk Sundae



Lexvandoef
24 oktober 2013, 23:21
Hey guys,

Sinds enkele weken nemen wij repetities op (god wat er stiekem toch veel geouwehoerd....) en het leek me leuk weer eens iets te posten hiero :).

Gewoon simpel opgenomen met een Zoom stereorecorder, weet niet meer welke.

Have fun! (hopelijk... :soinnocent:).

Funk, soul en vrolijke muziek! (https://dl.dropboxusercontent.com/u/40815966/HFS%20Demo%20Band%20Live.mp3)

beruk
24 oktober 2013, 23:38
Gitaargeluid is DIK DIK in orde!. Lekker!
Zangeres ben ik niet zo weg van, maar wellicht houdt ze in, blijft repeteren...

Lexvandoef
25 oktober 2013, 17:02
Thnx! Gitaargeluid is volgens mij mijn strat into mijn matchless phoenix knutselproject, pedaaltje hier en daar natuurlijk :). Leuk om te horen :).

En ja ze houdt ze hier nogal in, ze heeft net een stemoperatie gehad en doet klassiek zang aan het conservatorium dus ze geeft in de oefenruimte bij ons meestal geen 110%. Maar ik ben der aant het opvoeden en coachen :P. Hiervoor had ze voor het grootste gedeeltje nog nooit deze nummers gehoord en was ze niet zo bekende met deze stijl.

Tabula Rasa
25 oktober 2013, 17:26
Vanaf 1:00, is dat een pedaaltje of is dat de versterker die dat mooie randje krijgt?

Lexvandoef
25 oktober 2013, 23:39
Vanaf 1:00, is dat een pedaaltje of is dat de versterker die dat mooie randje krijgt?


Dat is mijn okko Diablo, pedaaltje dus, hoewel de amp altijd op het randje van opbreken staat eigenlijk, een beetje een combi dus :). Vind je het wat? :p

Tupelo
28 oktober 2013, 09:50
Gitaartje zou er van mij wat feller door mogen komen, met meer attack en wat meer treble; strat thuis laten en een tele nemen, of je Sheraton mee..? Muzikaal weinig aan op te merken, behalve dat dan; iets rauwer betekent niet perse minder smooth in mijn beleving.

Verder vraag ik mezelf af hoe je aanslag is (niet dat ik zelf een held daarin ben), op de 1e track denk ik te horen dat je een soort weerstand ervaart tijdens het aanslaan waardoor het minder smooth is dan de intentie fysiek eigenlijk ligt. Wat voor mezelf helpt om iets meer ronding in mijn aanslag te krijgen is, -met mijn vingers aanslaan, of -ronde kant van het plectrum gebruiken voor de aanslag.

Anyhoe, denk dat de opname ook wel debet is aan het geheel; alles bij elkaar best in orde.

Lexvandoef
28 oktober 2013, 12:40
Live klinkt het wel wat feller en met meer attack, dat ligt hier ook een klein beetje aan de opname. Ik neem meestal mee waar ik die dag zin in heb, deze week komt er als het goed is nog een strat binnen die flink wat agressiever klinkt dat mijn andere en meer attack heeft, ik denk dat die ook wat meer richting jouw commentaar komt :).

Op die eerste track hoor je mij trouwens niet, dat is de onlangs uit de band gestapte andere gitarist. Wat betreft zijn aanslag en intentie heb je wel gelijk, dat is niet altijd even smooth, maar daar werktie aan :). Helaas alleen niet meer bij ons.

thnx voor het luisteren Tuup!