PDA

View Full Version : snaar klinkt iel op bepaalde frets



SDD
23 oktober 2013, 19:52
Hallo medegitaristen,

sinds korte tijd klinken de hoge e & b snaar op de 2e fret zeer iel:dontgeti:. Dit komt niet door de bridge pickup e.d. Hierdoor is het geluid van die frets vrij iel en komt soms niet eens goed door de versterker. De gitaar in kwestie is een squire classic vibe tele. Hebben jullie enig idee waar dit door komt en hoe dit is te verhelpen :???:

Hotpepper01
23 oktober 2013, 20:20
Heb je er dikker snaren opgezet of iets aan de zadelhoogte versteld? Als je niets aan de zadels hebt gedaan en geen andere snaardikte gebruikt, dan moet het wat anders zijn. Ik denk aan een iets gezette hals. Ik zou als het maar een klein beetje is, de zadeltjes wat hoger zetten, net zolang totdat het verschijnsel weg is.

SDD
23 oktober 2013, 20:32
bedankt voor de reactie :) ik heb geen snaren vervangen nog aan iets lopen sleutelen of verstellen, van de een op de andere dag is het volgens mij gebeurt

Powderfinger
24 oktober 2013, 13:23
Iel als in een dunner/zachter geluid of dat de snaar afgevlakt wordt?

SDD
24 oktober 2013, 13:27
wat bedoel je precies met afgevlakt? De toon is scherper, ieler maar komt ook maar 'half' door, alsof je je vinger zeg maar veel te ver boven een fret plaats.

Jasper.
24 oktober 2013, 14:00
Hij slaat dood?

SDD
24 oktober 2013, 14:01
ja eigenlijk wel en dat gebeurd alleen op bepaalde frets (in open positie is er niks aan het handje)

Brum
24 oktober 2013, 16:19
Halspen. Als je nog niet eerder een gitaar hebt afgesteld, zou ik even naar een goeie reparateur gaan, die stelt 'm zo voor je bij.

Powderfinger
24 oktober 2013, 16:21
Check ook eerst even hoe de fret eruit ziet en of de snaar niet tegen de eerstvolgende fret aanzit.

SDD
24 oktober 2013, 19:44
Bedankt voor de hulp heren :) ik heb de zadels iets verhoogd en het probeelm is grotendeels verholpen.

SteavisSmokin
24 oktober 2013, 22:27
Het kan zijn dat je zadel automatisch omlaag is gegaan door trillingen van het spelen. Ik heb hier op mijn strat weleens last van op de hoge E snaar. Toch denk ik dat er iets met je nek en of frets aan de hand is omdat hij voornamelijk maar op 1 positie doet. Zo te horen is het een kwestie van de hals een keer goed afstellen en/of dat er wat werk aan de frets moet gebeuren (vlakken).