PDA

View Full Version : mijn nieuwe warmoth



fred dons
30 juni 2003, 09:15
hier plaatjes van mijn nieuwe warmoth "LP" , mede forumite Maestro vond de kleur op die van een OLP axis met fotoflame lijken dus hij heeft
inmiddels een ander kleurtje (die gitaar, niet maestro :D )

http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=67&page=9&ktw=4e17d2d0fd4c818962ab7f73cd0b23ec

http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=65&page=8&ktw=877f0651f5a9dc1de02072a9192c738e

en een plaatje van een inleg waar ik mee bezig ben
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=68&page=9&ktw=7fa7e37876badd4cbb1ab956da27776a

Soulflyhigh
30 juni 2003, 09:55
Je bent weer lekker bezig geweest Fred :-D Keep up the good work.

p.s. Wat een megavette skull inlay :-D

Barret Wallace
30 juni 2003, 09:59
nice :o

mr kunstenaar himself 8-)

Bates15
30 juni 2003, 10:04
Fred, ik wil je vragen een inlay voor me te doen.... kan je me mailen?

fred dons
30 juni 2003, 10:20
thenx

Bates ik probeer je een e-mail te sturen maar op een of andere manier lukte het niet

mail mij anders even fred.dons@db.com

Retinite
30 juni 2003, 10:58
:o dat is toch wel de kewlste inlay die i ktot nu toe gezien hep (y), en hij is nog goed ook (je kan ook leuke inlays bedenken, maken, mar dan zien ze eer crap uit bijv, maar deze top) (y), wel bummer dat je de normale punjtes hebt laten staan, die zou ik weggehaald/niet genomen hebben

green_day
30 juni 2003, 11:00
dat ziet er echt tof uit man! die lp ook leuk met single coils! :)

fred dons
30 juni 2003, 11:02
de dots worden nog weggehaald (opgevuld met rosewood), alleen
de 12 dots blijven staan (aan de linker kant is nog niets ingelegd maar
heb ik het materiaal wel al uitgezaagd en dat gaat de meeste dots bedekken, aan de rechter kan komen er nog vlammetjes bij zodat daar ook niets meer te zien is)

Bates15
30 juni 2003, 11:08
gemaild.......

King_Nothing
30 juni 2003, 11:10
vrede gitaar man en die inlay is het echt helemaal.

btw hoeveel zaagjes heb je gebroken? :-D

Swan
30 juni 2003, 11:13
errrrg cool

skabouter
30 juni 2003, 11:41
wederom erg mooi, fred :)

fred dons
30 juni 2003, 12:11
bij deze heb ik 12 zaagjes gebroken (lag ook aan het parelmoer, de schedel is van geel parelmoer dat 2mm dik is terwijl de vlammen van wit parelmoer zijn van 1 mm dik (wat een stuk makkelijker zaagt :D )

BLOK182
30 juni 2003, 12:15
Dude, die skull inlay is super, zoiets lijkt me geweldig op bijv. een SG ofzo.

fred dons
30 juni 2003, 12:18
deze neck komt op een skull body (een body in de vorm van een screaming scull met vlammen)
ik heb hem al grotendeels gezaagd en gefreest en ik hoop later deze week met het airbrushen te beginnen
de body is gebaseerd op een esp model

King_Nothing
30 juni 2003, 12:20
deze neck komt op een skull body (een body in de vorm van een screaming scull met vlammen)
ik heb hem al grotendeels gezaagd en gefreest en ik hoop later deze week met het airbrushen te beginnen
de body is gebaseerd op een esp model

jij doet dus echt alles zelf zelfs het airbrushen. post ff wat pics als ie af is lijkt me echt gaaf. of heb je toevallig al eerder pics gepost, want er staat me nog een pist bij met een gitaar met aan de achterkant een schedel.

maestro_nl
30 juni 2003, 12:31
Die Maestro heeft r wel kijk op! :lol:

fred dons
30 juni 2003, 12:44
nee ik heb nog geen plaatjes van de skull (maar het model bestaat al dus als je in google op screamin skull esp zoekt zie je wel een plaatje)

en airbrushen ben ik beter in dan in inleg (dat was het eerste wat ik op gitaren deed) daarnaast ben ik ongelooflijk gierig dus ik moet wel
alles zelf doen :lol:

en maestro bedankt voor je advies :razz:

King_Nothing
30 juni 2003, 12:48
nee ik heb nog geen plaatjes van de skull (maar het model bestaat al dus als je in google op screamin skull esp zoekt zie je wel een plaatje)

en airbrushen ben ik beter in dan in inleg (dat was het eerste wat ik op gitaren deed) daarnaast ben ik ongelooflijk gierig dus ik moet wel
alles zelf doen :lol:

en maestro bedankt voor je advies :razz:

dat kan ik me voorstellen. kennis van me had esp voor een customprijs gevraagt. koste hem 3500 euro!!! als je het zelf bouwt cq customized ben je veel goedkoper uit.

fred dons
30 juni 2003, 12:54
ik begrijp wel dat customgitaren veel moeten kosten (als ik alleen mijn normale uurloon in mijn dagelijkse baan op dit soort dingen moet loslaten
dan wordt zoiets al onbetaalbaar) alleen heb ik bij een aantal ESP's het gevoel dat de prijs allang niet meer in verhouding staat tot daadwerkelijk gemaakte kosten (bijvoorbeeld de skull & snakes van G. Lynch, de airbrush daarop is gewoon een kleurkopietje van de originele airbrush echter je betaalt alsof hij persoonlijk voor je geschilderd is)

King_Nothing
30 juni 2003, 13:00
ik begrijp wel dat customgitaren veel moeten kosten (als ik alleen mijn normale uurloon in mijn dagelijkse baan op dit soort dingen moet loslaten
dan wordt zoiets al onbetaalbaar) alleen heb ik bij een aantal ESP's het gevoel dat de prijs allang niet meer in verhouding staat tot daadwerkelijk gemaakte kosten (bijvoorbeeld de skull & snakes van G. Lynch, de airbrush daarop is gewoon een kleurkopietje van de originele airbrush echter je betaalt alsof hij persoonlijk voor je geschilderd is)

idd, maar als je hem zelf bouwt of customized bespaar je al die uurlonen. en dat levert je toch al snel een leuk gitaartje op.

fred dons
30 juni 2003, 13:06
ach je moet het met name doen omdat je het leuk vindt omdat er ongemerkt toch wel veel tijd en geld in gaat zitten (voordeel is weer wel dat je het in etappe's kunt doen en zo de kosten een beetje spreid)

maar zolang je zo min mogelijk hoeft uit te besteden kun je de kosten redelijk in de hand houden

Ic3gl0vE
30 juni 2003, 17:24
fùùùck dat ziet er goed uit! Misschien dat ik je ooit nog eens vraag m'n randy rhoads op te leuken :)

Matsvansanten
30 juni 2003, 17:48
wow echt mooi, die skull inleg : "kwijl!!!!!!!" maare fred dons ik heb u een paar dagen terug een prive berichtje gestuurd en geen antwoord gekregen........ik geloof ook nie dat je een sijntje krijgt als je een nieuw prive bericht hebt............maare misschien nu je het weet dat je hem ff wilt bekijken en beantwoorden???

overigens wat kost zo'n skull inleg om te laten maken in een gitaar bij jou???? :lol:

fred dons
30 juni 2003, 18:07
Hi Mat,

ik heb geen prive-bericht gehad, sorry en ik heb ook geen idee waar je die kunt lezen :-(
je kunt me altijd een e-mail sturen naar fred.dons@db.com (die lees ik wel :) )


deze inleg is relatief simpel, afhankelijk of hij op een reeds gefrette neck moet of op een ongefrette neck kost hij tussen de 175 (voor een gefrette) en 140 voor een ongefrette neck (fretten moet je dan ergens anders laten doen)

Ic3gl0vE
30 juni 2003, 18:10
http://www.gitaarnet.nl/forum/privmsg.php?folder=inbox


daar staan je privé berichten... GitaarNet heeft daar nog geen knop voor gemaakt.

fred dons
30 juni 2003, 18:23
thenx
(was helemaal nieuw voor me :lol: )

crowdsurfer
30 juni 2003, 18:31
hey fred

Waar heb je dat allemaal geleerd die inlays maken, airbrushe enzovoort? Je was vroeger zeker ook al het kunstzinnig talent op school :) Ik vind die inlay harstikke koel! Heb geen site ofzo waar meer van je inlays opstaan?

groetjes

fred dons
30 juni 2003, 18:34
ik heb geleerd voor bankier :D (ik had geen geld voor kunstacademie)

alleen in dit album staan wat van mijn inlegsel
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&st=0&album=440038&ktw=3284866221f1efd1f3400140469d2e5b

(tussen de gitaren door)

marc_o
30 juni 2003, 18:46
Heee, die gitaar eronder, dat is toch wel een redwing?
Is ie te koop?

fred dons
1 juli 2003, 07:37
gitaar is inderdaad een redwing (signature) en nee hij is niet te koop
(het was mijn eerste "mooie" gitaar) ik ben zowieso meer een verzamelaar dan verkoper :D

Soulflyhigh
1 juli 2003, 13:19
nee ik heb nog geen plaatjes van de skull (maar het model bestaat al dus als je in google op screamin skull esp zoekt zie je wel een plaatje)

en airbrushen ben ik beter in dan in inleg (dat was het eerste wat ik op gitaren deed) daarnaast ben ik ongelooflijk gierig dus ik moet wel
alles zelf doen :lol:

en maestro bedankt voor je advies :razz:

dat kan ik me voorstellen. kennis van me had esp voor een customprijs gevraagt. koste hem 3500 euro!!! als je het zelf bouwt cq customized ben je veel goedkoper uit.
Had ie dat op internet gedaan of in de USA zelf? De prijzen op internet kloppen zowieso niet (en hoop ik toch echt dat ze lager liggen :-D )

fred dons
1 juli 2003, 14:48
helaas custom ESP's zijn zo duur, de harnasguitar die op Frankfurt
stond had een adviesprijs van EUR 25.000,00

de ESP Limiteds zijn een stuk goedkoper maar dat zijn totaal andere gitaren dan de produktie ESP en custom esp's

daron_kurt
1 juli 2003, 15:07
eej fred, zijn al die gitaren op die site van jou, van jezelf? Of zijn het projecten die je voor andere mensen hebt gedaan...? T ziet er (vrijwel) allemaal echt geweldig uit!

Jay Cal
1 juli 2003, 15:15
Hey Fred, zou je een tussentijds shot willen maken van de screaming skull? Ik blijf het 1 van de meest brute ontwerpen ooit vinden die ESP ooit heeft voortgebracht.
Desnoods mail je het even aan moi op rg550ltdpt@hotmail.com

Thanks man!

crowdsurfer
1 juli 2003, 17:07
Hey fred

Nog maar een vraagje. Kun je ook de head van een ibanez prestige airbrushen en dan het ibanez prestige gedoe wit maken en de head bijv blauw ofzo? thanks

groetjes
crowdsurfer

fred dons
1 juli 2003, 17:54
ja alle gitaren zijn van mij 8) (maar ik ga nooit op vakantie :-( )

ja een prestige kop is makkelijk opnieuw te lakken in een andere kleur
met tevens het merk in een andere kleur

de screamin skul is nu uitgezaagd en de vlammen ingefreesd, ik zal kijken of ik vanavond een fotootje kan uploaden, je ziet nog wel de oorspronkelijke roze lak :razz: maar het geeft al wel een idee hoe hij er uit gaat zien

Soulflyhigh
1 juli 2003, 18:32
helaas custom ESP's zijn zo duur, de harnasguitar die op Frankfurt
stond had een adviesprijs van EUR 25.000,00

de ESP Limiteds zijn een stuk goedkoper maar dat zijn totaal andere gitaren dan de produktie ESP en custom esp's
Maar kijk eens op harmoy-central dan zie dat mensen hun custom ESP voor veel minder geld laten bouwen. Als ik ernaar kijk is het voor Amerikanen nog redelijk voordelig ook. Maar volgens mij sluit ESP de Europese markt uit want vele gitaren mogen niet eens de VS uit :evil:

fred dons
2 juli 2003, 08:40
de "amerikaanse" custom ESP's zijn eigelijk veredelde produktie modellen met betere onderdelen, je kunt uit een aantal opties kiezen en
dat levert (afhankelijk van je keuzes) een tamelijk tot een hele dure gitaar op. Ga je nu echt voor custom bij esp, zoals de skulls, angels etc.
dan is de sky echt de limit.

tis inderdaad wel typisch dat een koreanse esp veel minder in amerika kost dan bijvoorbeeld een epiphone in de VS (ik vind de ltd's een stuk beter dan de epi's) en nog minder begrijpelijk dat die dingen in Europa net zoveel kosten als eigenlijk een ESP produktie model zou moeten kosten.

Soulflyhigh
2 juli 2003, 17:32
Ja dat vind ik ook zo vreemd allemaal. volgensm ij is er voor normaal geprijsde ESP's Ltd's hier best wel een markt. Maar als ze die dingen zo duur maken dan houdt het snel op natuurlijk. Ik snap ook niet wat dat nou precies is met dat invoerverbod op ESP's. Volgens mij doen ze zelf de das om met dit soort blokkades. Weet jij soms waarom die uitvoerverboden er zijn Fred?