PDA

View Full Version : Timo Somers - Toontrack solo (te laat hihi)



TimoSomers
23 oktober 2013, 17:06
Ik heb een videotje opgenomen voor Toontrack's Metal Guitar God's contest. MAAAAAAARRRR ik ben 3 dagen te laat met inzenden hihih. Toch deel ik hem met jullie, het is een erg uitdagende backing, leerzaam om overheen te spelen!


http://www.youtube.com/watch?v=puVaiFfdsco

(Hier is de backing: http://www.toontrack.com/TOONTRACK_SOLO_MAST.zip)

Jan Buurman
23 oktober 2013, 20:27
:blast::rockon::airguitar::blast::rockon:

arjanb01
23 oktober 2013, 20:54
De Lionel Messi van gitaarnet! Wat een klasse gitarist ben je toch, timo!

Cageman
23 oktober 2013, 22:00
Te laat ingezonden.. dat is jammer, want dit had zeker een flinke winkans gehad. Gelukkig heeft Bloodline ook z'n solo hier neergezet, dan kunnen we binnen gitaarnet nog een winnaar aanwijzen. Of eigenlijk kunnen we dat niet.. tenminste, ik niet. Het ligt namelijk gruwelijk dicht bij elkaar. Waar ik Bloodlines solo iets origineler vind qua laddertjes en algehele jazzy-ness inclusief altijd geile squeel, vind ik deze mooier qua dosering. Lekkere afwisseling tussen lange zingende noten en die venijnige snelle tapstukjes. Bovenal vet knap gespeeld dit.

Er zit een beetje een stigma op snelle gitaarsolo's, heb ik het idee. Als iemand snel speelt kan hij ineens geen gevoel of "emotie" meer in zijn spel hebben, waarna die mensen gaan luisteren naar Slash en Gilmour. :makeup: Als die nou eens luisteren naar snelle solo's zoals deze, of die van Bloodline, dan kunnen ze niet anders dan stil zijn.

Nogmaals, superstrak gespeeld en mooi bedacht. En dat dan op zo'n kutbacking. :hide:

Loeters,

Merijn

pasqual
23 oktober 2013, 23:01
Indrukwekkende techniek én feel! En ook nog eens linkshandig!;)

TimoSomers
24 oktober 2013, 10:42
Thanks iedereen!
Ik had een aantal inzendingen gezien, en vond het allemaal wel erg veel steunen op techniek, dus vandaar mijn keuze om het juist op feel te gooien, met uiteraard wat flash erin voor good measure :p.

Harald
24 oktober 2013, 11:37
Wat doe je nu eigenlijk met je tokkelhand achter de frethand op de hals? Dempen neem ik aan, maar het lijkt ook alsof je nog wat extra vibrato meegeeft aan de snaar?

Goed gespeeld weeral.

The Lo Lands
24 oktober 2013, 11:45
Muziek is geen wedstrijd, maar vooruit wie heeft de geilste licks over een stukkie rukmuziek ;-) Keuze tussen feel en techniek (Mendel) dan ga ik uiteraard voor feel. Naast een fraai stukkie solo vind ik je trefzekerheid en vertrouwen in de clip erg mooi om te zien. Uit ervaring weet ik dat zelfvertrouwen en lef in één ieders spel een gitaarsolo voor minimaal 50% kunnen redden, dan nog een dosis orginaliteit en techniek en je hebt me :-) Heb zelf nooit de behoefte gehad met een dergelijke contest mee te doen maar mijn handen jeuken wel een beetje...

TimoSomers
24 oktober 2013, 13:56
@Harald: Ik demp, maar trek vooral de snaar nog iets hoger. Ik doe dit vaak bij extreme bends van meer dan 2 noten. (Ik zit bij deze bend qua hoogte op de 25e fret, heb er alleen maar 22 ;)) Ook kun je dan indd je vibrato helpen want je frethand is vooral zeer aan het doen van de bend haha. Vroeger duwde ik mn frethand omhoog met mn tokkelhand. Van Barend Courbois heb ik geleerd dat je makkelijker de snaar gewoon omhoog kan trekken op de hals.

@Lo: Thanks man! Ik ben het met je eens over zelfvertrouwen. Daarom vind ik bijvoorbeeld Angus Young heel cool soleren. Hij kan niet zo veel maar is wel enorm zeker en dat hoor je en geeft ballen. Cool om terug te horen dat dat bij mij ook een beetje er van af straalt.
Ik zou zeggen neem iets op over deze backing! (of een andere contest). Deze backing is erg leerzaam omdat de changes in eerste instantie heel kut zijn om over te spelen. Normaal bluf ik mezelf overal wel makkelijk doorheen, maar dit was even 2 keer nadenken afentoe.

gitaarvrouwtje
24 oktober 2013, 14:05
Wauw
Jammer dat je te laat bent
Maar tof dat wij em toch mogen horen
Want
Wauw
:ok:

Harald
24 oktober 2013, 14:24
Dank je!

Dacht al dat ik je iets zag doen behalve het dempen. Goed idee. Maar eens proberen :) Ziet er bovendien ook nog eens 'stoeâh' uit ;)

Maar een bend van 3 frets valt toch wel mee? Voor Another Brick in the Wall moet je een kwart (5 frets) benden. Gebruik je dikke snaren dan?

Harald
24 oktober 2013, 14:25
MOest het natuurlijk gelijk effe testen.... kicke, ik kan dan (met .010 snaren) op de b snaar 22e fret een hele kwint benden!

Puppy Powerrrrrrr :zz:

TimoSomers
24 oktober 2013, 14:41
Cool he!
Ik heb het trouwens over hele noten he, niet over frets :p. Ik bend hier ook 5 frets geloof ik. Te lui om uit te rekenen haha.
Gebruik redelijk dikke snaren voor mijn speelstijl, 0,10-0,52 in E.

GuitarL91
24 oktober 2013, 15:43
Erg nice weer Timo! Al ben ik zelf niet zo'n metal fan, dit is toch wel erg fraai. Hele fijne techniek met een hele fijne laatste noot!

Ik ben fan!:sssh:

Harald
24 oktober 2013, 16:02
Cool he!
Ik bend hier ook 5 frets geloof ik. Te lui om uit te rekenen haha.


kwart dus, ook.

Gert-Jan
24 oktober 2013, 17:56
Holy god wat is dat lekker...dat einde ....briljant.

TimoSomers
27 oktober 2013, 15:37
Thanks boys!

tnijland
27 oktober 2013, 19:29
Leuke solo - Beetje lullig om te horen dat je met zo'n snelheid dan alsnog te laat bent ;-)

TimoSomers
28 oktober 2013, 14:53
Ironie ten top indd! Helaas :(