PDA

View Full Version : signaalsplitter voor amps



KingPin8
23 oktober 2013, 13:43
Heuj, ik wil graag aan het eind van mijn pedaltrain het signaal opsplitsen naar 3 amps.
Na een beetje Googelen kom ik uit bij de Morley Tripler:

http://www.thomann.de/nl/morley_mo_tripler_signalsplitter.htm

Wanneer ik dan verder zoek, blijkt er niet zoveel bekend te zijn over deze splitter, alleen van-horen-zeggen reacties en 'het is goedkoop en dus slecht'.

Heeft iemand ervaring met de Morley Tripler of uberhaupt spullen van Morley?

Iemand goed suggesties voor andere, betaalbare splitters?
Ben zelf wel te spreken over de spullen van Radial Engineering, echter hebben die niet het pedaal wat ik zoek helaas.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

KingPin8
1 november 2013, 10:11
Niemand een idee? Ervaring? Mening? Aanraders/afraders? :)

schizo910
1 november 2013, 14:11
... uberhaupt spullen van Morley?


Ik heb een ABY switcher van Morley waar ik prima tevreden mee ben...

the sure thing
1 november 2013, 16:07
Wil je kiezen tussen 3 amps of op 3 amps tegelijkertijd spelen? Voor de 1e optie kan ik he zeer de splitter van Lehle aanbevelen

KingPin8
4 november 2013, 11:12
Wil 3 amps in elke combinatie kunnen gebruiken, 1, 2- of 3 tegelijk.

obiwanjacobi
4 november 2013, 12:44
TIP: Als je er kleine delays tussen zet, klinkt het nog breder! :crazyhappy:

Als pedals weet ik het niet, maar o.a. Behringer maakt 19" splitter/mixers...

[2c]

HaroldA
4 november 2013, 12:46
TIP: Als je er kleine delays tussen zet, klinkt het nog breder! :crazyhappy:

... tenzij je ze stereo gaat pannen. Als je er dan schuin voor staat kun je met tegenfase alles kwijt zijn.


Die Morley lijkt me uitermate geschikt voor jouw wensen: voordeel van Thomann is dat je 'm lekker kunt testen en indien niet perfect weer gewoon (gratis) terugsturen! :ok:

kassie
4 november 2013, 12:52
Ik gebruik zelf de Palmer Triage Amp selector. Is feitelijk een buffer voor 3 amps in parallel. Je kunt ook afzonderlijk schakelen, of met de side-kick functie meerdere tegelijk aanzetten.

Verder heeft het apparaat per kanaal een fase switch. Dit heeft vooral invloed op de bas en laagmid-definitie (in fase klinkt een stuk voller/vetter).
Een groundloop switch middels een transformer (om brom tegen te gaan).
En een volume functie. Hiermee kun je per kanaal nog boosten of cutten (12 uur is unity gain) middels een mini potmeter (om signaal sterktes die naar de amps gaan wat meer in balans te brengen).

Het apparaat lust wel stroom. 9vdc met minimum 300ma geloof ik. Schakelen gaat via momentary switches en relays dus je hoort geen pop.

HaroldA
4 november 2013, 12:53
Schakelen gaat via momentary switches en relays dus je hoort geen pop.

Off-topic: relays zijn absoluut geen garantie voor niet-poppen. En 300ma is wel heul veul.

kassie
4 november 2013, 13:05
Off-topic: relays zijn absoluut geen garantie voor niet-poppen. En 300ma is wel heul veul.

Dat hoeven ze niet te zijn... maar ik heb geen poppen gemerkt itt menig ander pedaaltje. 300ma is heul veul idd. Daarom gebruik ik 2x9v op een geisoleerde voeding in parallel (voltage blijft gelijk, ampere verdubbelt).

KingPin8
5 november 2013, 08:50
Bedankt voor de reacties allemaal!
Die Palmer Triage Amp selector klinkt goed inderdaad, maar is wel bijna drie keer zo duur als de Morley :P
Gezien het one-trick pony's zijn (over het algemeen) ga ik toch eerst experimenteren met die Morley, mocht die op welke reden dan ook tegenvallen zal ik eens kijken naar de Palmer Triage Amp selector.

HaroldA
9 november 2013, 17:17
Die Palmer Triage Amp selector klinkt goed inderdaad, maar is wel bijna drie keer zo duur als de Morley :P

€150: http://link.marktplaats.nl/742141021

KingPin8
15 november 2013, 10:02
Heb ondertussen de Morley Tripler in huis en uitvoerig getest, heerlijk apparaat!