PDA

View Full Version : Hughes & Kettner GrandMeister 36 demo



Eezz
23 oktober 2013, 13:29
Ik heb de nieuwe Hughes & Kettner GrandMeister 36 aan de tand mogen voelen en er een video demo voor gemaakt:


http://www.youtube.com/watch?v=L_ODyz9HyR8

Indrukwekkende amp moet ik zeggen, vooral qua specificaties. Dit combineert het gemak van een digitale of moddelingamp met de geneugten van een echte buizenbak. Volledig programmeerbaar maar ook volledig analoog en buizen. Prima modulatie effecten, delay en reverb ook, 4 kanalen, red box uitgang. Met recht een moderne versterker.

Wat ik ook tof vind dat je met behulp van de footcontroller een hoop presets kunt maken, maar in "stompbox mode" onthoudt hij de settings per kanaal en kun je de mod, delay en boost apart aan en uit zetten.

Ik zou het geen ramp vinden als andere versterkerbouwers ook wat meer deze kant op zouden gaan. Compact, licht, veel functionaliteit maar ook simpelweg een lekkere buizenbak.

MarkS
23 oktober 2013, 13:39
Wonderschoon! Bijna stil van.
Die amp geloof ik wel. Gruwelijk hebbedingetje. Prijsverschil met de TM36 is bijna verwaarloosbaar!

Lexvandoef
23 oktober 2013, 13:50
Indrukwekkende demo moet ik zeggen! Ik was redelijk skeptisch over deze amp maar jouw demo laat me toch ff achter mijn oren krabben. Klinkt goed, en fijne riff/composities skills!

nak
23 oktober 2013, 14:47
Zal best die Amp maar ik heb wel zeer genoten van het nummer, heel mooi

TW-Pieter
23 oktober 2013, 15:42
Impressive! Je hebt die Coldplay leadsound echt perfect te pakken vanaf 1:49, erg tof.

Is er ook nog een PC/mac-interface voor, of is die iPad de enige optie voor zoiets?

Eezz
23 oktober 2013, 15:47
Thanks!

Die interface is er alleen voor iPad geloof ik, maar je kunt hem ook volledig bedienen zonder die app. De sounds in de video heb ik ook gewoon op de amp zelf gemaakt en opgeslagen.

Max W. De Vries
23 oktober 2013, 15:58
Heel fijne sounds inderdaad, maar vooral ook gave track met een paar heel mooie dingen qua touch en frasering.

*Ron Brandsteder-stem opzettend*

Zijn daar ook cd's van?

arcane
23 oktober 2013, 21:18
Ik ben onder de indruk van de amp, maar ik ben nog veel meer onder de indruk van de compositie, geweldig!

MarkS
23 oktober 2013, 21:39
Hmm. krijg toch serieus ernstig last van GAS. Wilde eigenlijk na jaaaaren van transistorbakkies en modelers eindelijk weer een buizenamp(je) voornamelijk voor thuis, maar ook voor evt daarbuiten. Daarom vielen kleine 5 Watters etc al af. Anderen gaan snel te hard thuis, wil het uberhaupt ergens naar klinken. Wilde het dus eenvoudig houden, bijv. Bugera V22. Stond bijna op het punt er 1 te bestellen.
Maar dit (en ook Youtube demo's van de Tubemeister 36) klinkt zoveeel beter! Die Power Soak zou voor mij de uitkomst zijn.
Zoals ik hierboven schreef, prijsverschil tussen TM36 en deze GM36 is verwaarloosbaar. Belangrijkste fx ingebouwd. Geen rotzooi meer in de woonkamer met losse pedalen, snoeren, adapters etc. Alleen mijn ouwe wah ervoor en klaar. Dan nog maar ff een maandje langer wachten en verlangen.

Baker
23 oktober 2013, 21:44
Die demo http://img.photobucket.com/albums/v668/auciker/Smileys/bth_jaw-drop.gif te gek man....

Maar goed, de amp. Is dit niet weer zo'n amp die er aan de binnenkant hetzelfde uitziet als een HP desktop? Bij de Marshall JVM die ik had was dat ook zo. Na veel amps gehad te hebben wil je soms terug naar de basis. Daarom de JVM ingeruild voor een tweekanaals H&K statesman, met een tubescreamer en een delaypedaal. Meer heb ik niet (meer) nodig.

Maar goed de realiteit is dat de H&K statesman uit productie is, en dat amp bouwers, in ieder geval H&K meer de digitale kant op gaan. Ergens is dat jammer, en ergens is dat (getuige de demo) te gek. Ik heb in ieder geval wel het idee dat dat is wat steeds meer gitaristen willen. Gewoon die modeling mogelijkheden én die buizensound.

JVGM-music
23 oktober 2013, 22:34
Indrukwekkend! En die versterker is ook niet gek.

pasqual
23 oktober 2013, 22:48
Wauw....super! Zowel de gitarist als de versterker!
Als ik van de marketingafdeling van H&K was, ging ik toch eens met je rond de tafel zitten voor een serieus gesprekje!
Toch minstens een endorsement dacht ik zo! Dit is in ieder geval mooie reclame voor zowel H&K en jij als gitarist:ok:

MarkS
23 oktober 2013, 22:56
Ook al te bewonderen op HarmonyCentral en Discchord

MarkS
23 oktober 2013, 23:23
Maar goed, de amp. Is dit niet weer zo'n amp die er aan de binnenkant hetzelfde uitziet als een HP desktop?


Gutshots @ 16:48

http://www.youtube.com/watch?v=I7UxJ8Rb19A

Doodvermoeiend die Tony McKenzie.

vulvasonic
23 oktober 2013, 23:56
Prachtig! Je hebt aangetoond dat deze versterker vele bruikbare geluiden in zich herbergd. Allemaal even goed. Het feit dat het na 4 gitaren nog steeds overeind blijft en alles goed hoorbaar blijft zegt alles!!! :)

muziekschuur
24 oktober 2013, 00:53
Heeft deze versterker nu auto bias en verklikkers (lampjes)?

MarkS
24 oktober 2013, 07:23
Heeft deze versterker nu auto bias en verklikkers (lampjes)?

Klopt helemaal !

kokeleko
24 oktober 2013, 09:39
Ik heb de Grandmeister ingeruild voor één van mijn Tubemeister 36 versterkers, afgelopen weekend live gebruikt echt kikken dat geluid, soepel bespeelbare versterker. In stompbox mode lekker eenvoudig ben er blij mee.

mattihafler
24 oktober 2013, 18:17
Vette amp inderdaad..ik heb m toevallig gisteren aan de tand gevoeld. Was zelf vooral benieuwd naar de wat zwaardere tonen. Heb m naast de TM36, de Orange dual terror en mijn eigen H&K Tube 100 gehouden.....Ik blijf toch nog even bij m'n tube 100. Heeft toch net iets meer ballen naar mijn mening..

marter544
25 oktober 2013, 00:39
Als ze die nou in 100 watt uitvoering zouden maken..

mattihafler
25 oktober 2013, 07:24
Als ze die nou in 100 watt uitvoering zouden maken..
Wat voegt dat volgens jou toe? Heb soms t idee dat 100 watt niet echt meer van deze tijd is...waar bijna altijd je geluid uitversterkt wordt

kokeleko
25 oktober 2013, 09:03
Die is er toch al de Coreblade?

marter544
25 oktober 2013, 19:56
Wat voegt dat volgens jou toe? Heb soms t idee dat 100 watt niet echt meer van deze tijd is...waar bijna altijd je geluid uitversterkt wordt


Voor rock en metal mis ik ballen met laag vermogen amps.. Dat was iig mijn ervaring met de laney gh50l en de egnater tweaker 40. Met de gh50l minder dan met de egnater, maar nog steeds. Genoeg volume maar op dat volume te weinig ballen en headroom.

pasqual
25 oktober 2013, 20:36
Voor rock en metal mis ik ballen met laag vermogen amps.. Dat was iig mijn ervaring met de laney gh50l en de egnater tweaker 40. Met de gh50l minder dan met de egnater, maar nog steeds. Genoeg volume maar op dat volume te weinig ballen en headroom.

Ik ervaar dit ook zo eigenlijk. Een 100 watter heeft in de regel meer ballen. Qua volume scheelt het vrijwel niets.

mitzdaking
25 november 2013, 14:03
Gaaf!
Maar is hij echt zo veelzijdig als ze zeggen?
H&K zegt namelijk in principe dat je er mee van de cleanste cleans naar death-metal kan gaan. Maarja, verkooppraatjes zijn niets anders dat dat tot het tegendeel bewezen is.


Ik ervaar dit ook zo eigenlijk. Een 100 watter heeft in de regel meer ballen. Qua volume scheelt het vrijwel niets.

Maar zijn wel veel moeilijker onder controle te krijgen. Een 100 watter is een stuk minder slaapkamer vriendelijk. En sommige mensen houden gewoon van een wat lager volume. En dat amps met lagere wattages ''ballen'' missen is ook niet echt waar. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de ENGL Ironball of de Mesa Boogie Mini Rec. dan kan je wel een aardig zware klank eruit krijgen hoor.

Eezz
25 november 2013, 14:05
Zo veelzijdig is hij echt. Of elk gedeelte van dat spectrum je ook aanspreekt is een tweede natuurlijk, maar hij gaat wel echt van super clean tot ultra high gain. Er zit ook een goed werkende gate op, dus die van die over the top strakke metal riffs gaan echt goed.

mitzdaking
25 november 2013, 14:36
Zo veelzijdig is hij echt. Of elk gedeelte van dat spectrum je ook aanspreekt is een tweede natuurlijk, maar hij gaat wel echt van super clean tot ultra high gain. Er zit ook een goed werkende gate op, dus die van die over the top strakke metal riffs gaan echt goed.

Ik weet toevallig dat Adam Dutkiewicz van Killswitch Engage op H&K speelt
Ik neem aan dat (zie video) dus haalbaar is? :)
http://www.youtube.com/watch?v=JiDnB-CrrNs

kokeleko
25 november 2013, 15:05
Hangt er wel vanaf wat voor cab je hebt aangesloten, als ik de Grandmeister op een 4x12 aansluit vindt ik em niet meer zo lief.
Daarin tegen op een 2x12 of een paar 1x12 speakers is ie super lief. Grotere kast is meer ballen met dit ding, maar mijn rug heeft daar geen zin meer in. Brute metal ja wat is bruut, gain reserves zat in iedere geval, ik vindt het een super ding.

mitzdaking
25 november 2013, 15:24
Hangt er wel vanaf wat voor cab je hebt aangesloten, als ik de Grandmeister op een 4x12 aansluit vindt ik em niet meer zo lief.
Daarin tegen op een 2x12 of een paar 1x12 speakers is ie super lief. Grotere kast is meer ballen met dit ding, maar mijn rug heeft daar geen zin meer in. Brute metal ja wat is bruut, gain reserves zat in iedere geval, ik vindt het een super ding.

Reden waarom ik het vraag is omdat ik zelf in de markt ben voor een nieuwe versterker. Ik had een ENGL powerball 1 met 4x12 cab gekocht maar uiteindelijk bleek deze gewoon te veel vermogen voor mij te hebben (ik speel vooral op mijn slaapkamer). dus uiteindelijk heb ik deze weer verkocht met een leuke winst van 450 euro.
Alleen nu ben ik wel amp-loos (op mijn software modeling na). Ik zoek dus een amp die alles kan. Van stevie ray vaughan blues crunch tot black metal. Ik hou van experimenteren ^^

Ik twijfel dus tussen de grandmeister, een ENGL ironball, een Mesa Boogie mini rec. of een laney ironheart. Ik zal de door een 2x12 cab met vintage 30 speakers spelen iig,

mattihafler
24 december 2013, 12:21
Nog nieuwe ervaringen iemand? Heb een maandje of 2 geleden de Grandmeister vergeleken met m'n H&K Tube 100.
De Grandmeister klonk erg lekker...met had wel minder ballen dan mijn Tube 100.
Toch twijfel ik nog wel om toch een Grandmeister aan te schaffen vanwege de uitgebreide mogelijkheden.
De alles in 1 oplossing voor repeteren (bij 2 bands), optreden en thuisspelen met daarbij wel altijd redelijk dezelfde sound te behouden.

Speeddemon
24 december 2013, 13:07
Nog nieuwe ervaringen iemand? Heb een maandje of 2 geleden de Grandmeister vergeleken met m'n H&K Tube 100.
De Grandmeister klonk erg lekker...met had wel minder ballen dan mijn Tube 100.
Op wat voor cab had je de GM36 getest?

Heb zoals je weet de TM18 een tijd gehad (ook live gebruikt), en kwam geen ballen te kort op m'n Engl 4x12" Pro (V30) cab.
Alleen, mijn ervaring tot op heden is, dat EL84 amps de hals-pickup lead sound van een Les Paul nogal dichtsmeren.

Heb voor je laatste oplossing (thuis en repetities, in ruimtes waar je niet weet wat er staat, en geen zin hebt om een 100W head van 28kg mee te sjouwen (40+ kg in z'n dubbele-bodem flightcase) ) zelf een Carvin V3M, die heerlijk veelzijdig is, maar z'n high gain drive zou nog beter kunnen.
Veel minder veelzijdig, maar wel fuckin' goed is de EVH 5150 III 50W small-head. Op een Engl 2x12" Pro gehoord en dat beukt gewoon. Zelfde prijsrange trouwens als de Engl IronBall en de Grandmeister.

mattihafler
24 december 2013, 13:36
Op wat voor cab had je de GM36 getest?
Een Orange 4X12 met V30's


Alleen, mijn ervaring tot op heden is, dat EL84 amps de hals-pickup lead sound van een Les Paul nogal dichtsmeren.
Neck pick-up?? Wat is dat? :cooler:


Heb voor je laatste oplossing (thuis en repetities, in ruimtes waar je niet weet wat er staat, en geen zin hebt om een 100W head van 28kg mee te sjouwen (40+ kg in z'n dubbele-bodem flightcase) ) zelf een Carvin V3M, die heerlijk veelzijdig is, maar z'n high gain drive zou nog beter kunnen.
Die Carvin heb ik ook op mn lijstje staan om nog eens te testen idd. Maar heb liefst wel n ampje met Midi hebben. Geen absolute must..maar wel handig met combineren van effecten op m'n m9 icm channel switching


Veel minder veelzijdig, maar wel fuckin' goed is de EVH 5150 III 50W small-head. Op een Engl 2x12" Pro gehoord en dat beukt gewoon. Zelfde prijsrange trouwens als de Engl IronBall en de Grandmeister.
Die 5150 lijkt me ook wel erg vet...maar is net niet portable genoeg..moet bij 1 repetitiehok (Mezz) best even stukje lopen...dat gaat m niet worden met die 5150..

Mitch
24 december 2013, 14:11
Als ik H&K was zou ik jou ook de boel laten demonstreren, dan klinkt 't sowieso goed :D
Gemak van digitale aansturing en buizenfeel is al een paar keer geprobeerd, ben benieuwd of 't dit keer aanslaat.

En die Coldplay lead is natuurlijk helemaal niet ingewikkeld, gewoon alles aanslaan in achtsten dan heb je al 80% goed :satisfie:

Speeddemon
25 december 2013, 23:48
hey Matti, ik zag dat je Tube 100 te koop staat én ik meende de onderkant van een TM36 er bovenop te herkennen? Heb je dan toch de knoop doorgehakt?

By the way, de kerel die een tijd geleden mijn TM18 gekocht had (én verkocht), verkoopt nu een 5 dagen oude Grandmeister 36. Die weet echt niet wat ie wil, heb ik 't idee...:soinnocent:

mattihafler
26 december 2013, 08:37
Is inderdaad onderkant van TM36. Maar heb m in de winkel achtergelaten destijds. ;)

Die op MP heb ik gezien inderdaad, maar de Tube 100 zal eerst van eigenaar moeten wisselen voor ik naar een TM36 kan gaan kijken.

mattihafler
26 december 2013, 08:43
GM36 that is....

5 dagen oude amp...tsja. Terugbrengen naar winkel?

kokeleko
26 december 2013, 08:51
Dat dichtsmeren van het hals pick-up heb ik op mijn huidige TM36 en mijn Grandmeister36 nog niet ondervonden maar de TM18 had daar wel last inderdaad. Ik heb de Grandmeister36 nu een poosje en dat ding bevalt me echt goed, je haalt er hele goede sounds uit, zou hem zo weer kopen.

Speeddemon
26 december 2013, 12:14
Dat dichtsmeren van het hals pick-up heb ik op mijn huidige TM36 en mijn Grandmeister36 nog niet ondervonden maar de TM18 had daar wel last inderdaad. Ik heb de Grandmeister36 nu een poosje en dat ding bevalt me echt goed, je haalt er hele goede sounds uit, zou hem zo weer kopen.
Da's interessant om te horen. Dan zou de oorzaak misschien puur in headroom ipv EL84's kunnen liggen, of het feit dat de TM18 toch nog diode of IC clipping gebruikte, terwijl de TM36 en GM36 een preamp buis méér hebben.

M'n shortlist (om evt. m'n V3M te vervangen) is nu dan:
-Engl IronBall
-H&K Grandmeister 36
-EVH 5150 III 50W
al heeft die laatste dan weer minder de hele 'draagbaarheids factor'.

Ook nog interessant, maar veel meer basic, vond ik de Blackstar HT-50. Heb 'm getest; goeie sound, maar leek nog wel wat meer push in het laag te mogen hebben. Aan de andere kant, misschien heeft ie dus wel juist een getrouw Marshall-esque circuit. Die staan ook niet bekend om hun bulderende laag.

Speeddemon
26 december 2013, 12:38
@kokeleko; by the way, is klanktechnisch de GM36's Crunch en Lead gelijk aan de Crunch en Lead van de TM36, of zit daar ook al verschil in? En de Ultra sound? Ik kreeg het idee van online clips dat dat een dikkere, rondere sound. Minder die typische H&K bijna hifi-achtige drive. Ik moet erbij zeggen, het cleane kanaal van de TM18 vond ik altijd erg lekker klinken. Hooguit dat je de veelzijdigheid miste qua presence, reverb en evt. zelfs resonance.

Mitch
26 december 2013, 13:38
Dichtsmeren op halselement ligt niet aan eindbuizen alleen hoor. Totale circuit, hoeveelheid, gain, etc. etc. Met 2xEL84 heb je wel minder headroom natuurlijk, maar dan nog speelt de pre amp een vrij belangrijke rol in mijn ervaring.

kokeleko
26 december 2013, 16:59
@kokeleko; by the way, is klanktechnisch de GM36's Crunch en Lead gelijk aan de Crunch en Lead van de TM36, of zit daar ook al verschil in? En de Ultra sound? Ik kreeg het idee van online clips dat dat een dikkere, rondere sound. Minder die typische H&K bijna hifi-achtige drive. Ik moet erbij zeggen, het cleane kanaal van de TM18 vond ik altijd erg lekker klinken. Hooguit dat je de veelzijdigheid miste qua presence, reverb en evt. zelfs resonance.

Crunch en lead zijn wel te vergelijken inderdaad het ultra kanaal is wat middenachtiger. Maar met presence en resonace is het behoorlijk goed te tunen allemaal. Ik heb de footcontroller erbij en met de schakelbare boost is het plaatje rond. Ook de noise gate werkt heel goed, heb het op de laagste stand en weinig ruis.

kokeleko
26 december 2013, 17:01
Dichtsmeren op halselement ligt niet aan eindbuizen alleen hoor. Totale circuit, hoeveelheid, gain, etc. etc. Met 2xEL84 heb je wel minder headroom natuurlijk, maar dan nog speelt de pre amp een vrij belangrijke rol in mijn ervaring.

Ligt er ook aan vooral bij de TM18 hoe hoog je mastervolume staat en op welk wattage je speelt. Heb alle regelaars tot aan het gaatje en de output op 1 watt, ja dan gaat ie steigeren de TM18.

Speeddemon
26 december 2013, 21:10
Ligt er ook aan vooral bij de TM18 hoe hoog je mastervolume staat en op welk wattage je speelt. Heb alle regelaars tot aan het gaatje en de output op 1 watt, ja dan gaat ie steigeren de TM18.
Ik gebruikte de 'pro users' secret' van bas en mid vol open, treble op 10 uur, wel de 18W stand, maar goed, ik trad er ook een enkele keer mee op (op een Engl 4x12" Pro cab). En dan nog deed ie dat. Het zelfde type verzadiging had/heb ik ook bij de Carvin V3M, die toch al het dubbele aantal eindbuizen heeft. Ik heb wel diverse tubeswaps uitgevoerd; V1 is nu een ECC803S (iets minder gain dan een 12AX7/ECC83), en V2 is de vaak (op Carvin forum) aanbevolen JJ 5751 (70% gain) om 'm wat milder te maken.
Je hebt dus wel 3 volledig onafhankelijke en zeer uitgebreid in te stellen kanalen, een schakelbare (en regelbare) "Master" boost, en reverb.

kokeleko
27 december 2013, 08:59
Dat doe ik ook mids en bass voluit, is het hoge randje(mede door de V-30ers) er een beetje af.

mattihafler
27 december 2013, 11:33
Als je de TM36 naast de GM36 zet..kun je dan met lead van TM hetzelfde geluid benaderen als met de GM op Ultra?
Ik wil wel n flinke grom op kunnen zetten zeg maar. De effecten van de GM denk ik niet veel te gaan gebruiken.
(Dus als effecten echt het grote verschil is dan zou ik net zo goed voor de TM kunnen gaan)

kokeleko
27 december 2013, 12:55
Nee het ultra kanaal gaat gewoon verder waar het lead kanaal stopt, wel is het ultra kanaal anders gevoiced.
Je hebt ook de mogelijkheid om van het lead kanaal bijvoorbeeld een slag en solo kanaal te programmeren en dat kan met de TM36 dus niet.

Speeddemon
27 december 2013, 21:41
M'n shortlist (om evt. m'n V3M te vervangen) is nu dan:
-Engl IronBall
-H&K Grandmeister 36
-EVH 5150 III 50W

Zo gezegd, zo gedaan. Deze jongen is sinds vandaag de Ironball rijker. :ok:
Om met de woorden van Britt te spreken: "Fokkin' vet!" :rockon: Eigen NAD topic volgt nog.

http://www.musikmachen.de/var/musikmachen/storage/images/tests/engl-ironball-e-gitarren-amp/9773001-1-ger-DE/Engl-Ironball-E-Gitarren-Amp_front_page_teaser.jpg

Matti, neem anders morgen of overmorgen je cab mee, dan kun je 'm bij me testen (en vergelijken met de Carvin) als je zin en tijd hebt natuurlijk.
(en verder heb ik hier 2 2x12's, een 4x10" en een 1x12" staan)

mattihafler
27 december 2013, 23:06
Hoppa! Lekker bezig.
Cab staat niet thuis.... Maar zou de ironball zeker een x willen horen.

Ff pb'tje

muziekschuur
29 december 2013, 00:23
Dichtsmeren op halselement ligt niet aan eindbuizen alleen hoor. Totale circuit, hoeveelheid, gain, etc. etc. Met 2xEL84 heb je wel minder headroom natuurlijk, maar dan nog speelt de pre amp een vrij belangrijke rol in mijn ervaring.

Andere pickups ? Dus gewoon een gitaar die bij de amp past? Of een pedaaltje ertussen om meer haar te geven zodat bovenbeschreven effect niet optreedt?

Speeddemon
29 december 2013, 00:56
Andere pickups ? Dus gewoon een gitaar die bij de amp past? Of een pedaaltje ertussen om meer haar te geven zodat bovenbeschreven effect niet optreedt?
Trust me, ik heb er diverse hals pickups ermee getest. Vintage PAF output tot wat meer medium/high output. Ik heb de GM36 dus nog niet gehoord, maar afgaande op de betere youtube clips (en dan niet diegene die met de DI opgenomen zijn), zou 't misschien zo kunnen zijn dat het nieuwe Ultra kanaal dat gain-type het minst heeft.
Het heeft iets weg van een subtiele, muzikale fuzz; soort Santana tone, maar met meer haar op de tanden, zeg maar.
Deze demo (weliswaar niet met hals pup gespeeld) geeft wel goed aan wát precies het type korrel is, wat voor dat zingende zorgt:


http://www.youtube.com/watch?v=0qKsRIu6Vt8

EDIT:

En deze video toont precies die neck pickup sound waar ik naar op zoek was (weliswaar meer Les Paul-ig) en wat de Ironball goed doet (vanaf 1m58s):

http://www.youtube.com/watch?v=Lo6dSXfw-Ig

En verder natuurlijk de veel bekeken clip van Bernd Aufermann, die 'm test met diverse gitaren.
Deze clip komt ook aardig in de buurt hoe ie IRL klinkt qua drive: http://www.youtube.com/watch?v=yny6gAB19N8

spijkie
7 juni 2016, 20:48
Klopt het dat de effecten alleen afzonderlijk van elkaar te gebruiken zijn, kan je een phaser bijvoorbeeld niet gelijktijdig met een delay gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

BeeJee
7 juni 2016, 21:27
Van de modulatie effecten (chorus, phaser, flanger etc.) kun je er maar 1 tegelijk gebruiken. Delay en reverb zijn apart erbij te gebruiken en alles is programmeerbaar.

spijkie
7 juni 2016, 21:39
Van de modulatie effecten (chorus, phaser, flanger etc.) kun je er maar 1 tegelijk gebruiken. Delay en reverb zijn apart erbij te gebruiken en alles is programmeerbaar.
Meerdere modulatie effecten zijn ook niet programmeerbaar of is dat wel mogelijk?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

kokeleko
8 juni 2016, 08:27
Nee eentje per programma.

spijkie
8 juni 2016, 18:03
Nee eentje per programma.
Bedankt voor je antwoord. Jammer dat er niet meer effecten tegelijkertijd gebruikt kunnen worden maar aan de andere kant gebruik ik dat maar bij een beperkt aantal nummers en is geen ramp, de voordelen zijn verder erg groot in mijn geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk