PDA

View Full Version : VHT Pittbull Ultra-lead



BramVersteeg
30 juni 2003, 01:54
Hallo daar,
ik heb nu een ENGL Rochie Blackmore top. Het is een goede versterker maar niet mijn geluid(metal). Ik heb laatst op een VHT Pittbull Utra-lead gespeeld en ik was meteen verkocht. Heeft er iemand wat meer ervaringen met deze versterker(waarom wel/niet)? En wat voor versterkers kan ik nog meer testen die in die richting komen?
Alvast bedankt. :)

Rectifier
30 juni 2003, 11:29
Moet je "Wimmeltje" even een prive bericht sturen.
Die heeft er één en is er zeer over te spreken.

gerrekat
30 juni 2003, 13:54
ja ik heb er op gespeeld, vond hem erg lekker maar kllinkt te droog en te duur voor wat je krijgt!

hij si erg strak in het laag, veel gain, clean is ie middelmatig, maar de scheur is cool!
Maar goed het is een high gain top en dan is de clean altijd van minder belang, was toch heel acceptabel nog hoor!

Hij kost 3500 EURO, vinnik veel te veel, ik vond de 100 cl een beter alternatief (met graphic EQ dan!!) die kost 2300 en klonk ook erg vet!

Maar je hebt dan wel de EQ nodig om een vette metalscheur te bereiken.

Verder is VHT zeer degelijk vind ze ook mooi om te zien.........

maar als je meer scheur wil moet je de SAVAGE 120 met 6550's eens proberen, of de powerball ik ben uiteindelijk met een powerball weggegaan, had 2500 in mijn zak om een top te kopen..........

josh.vandenberg
30 juni 2003, 23:25
Ik heb er een.Het is een veelzijdige versterker.De effecten kun je zeer goed in de effectenloop gooien.Het klinkt erg zuiver.Clean is gewoon goed .Niet super,maar het vodoet meer dan goed.De slag geluiden zijn goed,zeker zonder boost.Dan heeft ie4 veel veel expressie.Het lead geluid tenslotte heeft eendikke tone.Ik vind het te modderig.Ik vind het lead geluid bovendien te weinig expressie hebben.Gezegd,het niet gebooste slaggeluid heeft dit wel.Ik heb ook een 5150 11.en 2 marshalls,jcm 800 en een jcm 900.En die hebben echt veel,veel meer expressie.Vooral de 5150 blaast de vht echt finaal weg in het leadkanaal.Ik vind achteraf dat je voor het geld wel iets expressievers kunt vinden.Maar je moet zelf vergelijken,zeg maar.succes

Speeddemon
1 juli 2003, 00:02
JCM900 expressief??? :???: :o

I beg to differ. Ik kan zelfs met m'n Bandit 112 meer kanten op en met de T.Dynamics knop open, klinkt ie vetter. Trouwens, die galm op de JCM900 (heb het over de 2 master/reverb versie) zuigt ook apenballen.

ben zelf wel gediend van de JCM2000 TSL en ouwe JCM800's. Maar ga waarschijnlijk toch een ENGL Savage (60 of SE) halen...

Ibanez RuleZ
1 juli 2003, 00:08
hehe, zuigt apeballen :D lol

ik heb m niet bespeelt, maar ik vind dat geld voor een amp echt ontzettend veel. kijk inderdaad eens naar een ENGL Powerball, toen ik die probeerde moest ik ff slikken en zakte mijn mesa rack ff iets in achting (Ok, dat is wel weer terug bij het oude niveau). dat ding rookt en is niet eens zo duur! owja, dat mesa rack zou nieuw ook iets van 3500 hebben gekost, dus dat vind ik best wel wat zeggen over de kwaliteit van de powerball!

harrald

gerrekat
1 juli 2003, 08:54
een peavey en een Marshall die een VHT zouden wegblazen???


LOl die is grappig, een VHT die "niet zo" modderig zou zijn, HAHAHAHAHA, de VHT is verdomme de strakste versterker die er op de markt is, droog en strak!

Ik vond het te duur voor wat je krijgt maar met een 5150 of een JCM whatever blaas je hem echt niet weg, no way!

het is een echt metal monster met ultra gedefinieerde rhythm tone voor palmmutes, low end is zo strak als een maagd!

Maar ja er zijn amps als de ENGL die ook heel vet klinken en de helft kosten, begrijp me niet verkeerd de 5150 is een coole amp, maar een VHT is toch wel een andere league!

josh.vandenberg
1 juli 2003, 10:50
Hahaha
Ik heb ze alledrie ,en die VHT klinkt heel leuk op een bepaald volume,maar die versterkers willen nog weleens gaan rammelen als je echt hard gaat .Er zijn problemen met de trafo s.En ja ,waar de marshall in reserve door kan gaan,Houdt het voor de VHT dynamisch op.Die 5150 heeft niet zo veel dinamiek als een Marshall,maar die heeft een hele goede voorversterker.De toonregeling van eenVHT vind ik ook niet super.De graphische equaliser is wel goed.Maar meneertjes,ik heb die VHT 's ge'i'mporteerd.Ikweet heel goed waar de problemen bij die versterkers liggen.Hard is een versterker altijd wel met kt 88.Er zijn gewoon betere bakken voor veel minder geld te krijgen.

josh.vandenberg
1 juli 2003, 11:00
Bovendien zit zo'n VHT veels en veels te volgeprakt met allemaal electronica.En het is allemaal standaardelectronica. :razz: :-D .Dit moest ik nog even kwijt.Die kasten van VHT zijn overigens to expensive.Alleen voor de dichte achterkant is wel wat te opperen.Ga toch weg met je VHT man.

gerrekat
1 juli 2003, 12:20
Nou als je hem kwijt wilt of wil ruilen voor een Peavey XXX kom maar op!

Ik vonde de VHT's erg goed klinken maar wat je zegt veel te duur!

een 100 CL kost nieuw al 2300! een 50 CD iets van 1800.....

Ik heb nog een XXX is eigenlijk al verkocht maar mocht je geinteresseerd zijn AHHAHAHAHAHAHA dan regel ik wel iets!

Speeddemon
1 juli 2003, 14:35
@gerrekat, MIJN reactie aangaande een Peavey, was alleen dat ie expressiever is dan een JCM900... Persoonlijk vind ik de JCM900 de slechtste Marshall-amp ooit (alle Valvestate rotzooi daargelaten).

Heb zelf nog niet op die VHT Ultra-lead gespeeld, wel op een Pitbull Fifty, en die vond ik persoonlijk ook te duur voor wat ie deed. Koch Powertone II deed 96% hetzelfde voor wat? 65-70% van de prijs?
waar voor je geld heet dat bij mij.
Enniewee, die Pitbull scheur is niet echt mijn ding, I'll probably stick with Engl... 8-) :)

gerrekat
1 juli 2003, 18:37
geloof me een ultralead klinkt heel anders dan een 50 CL! HEEL anders!

Maar goed mocht je er vanaf willen LOL

BramVersteeg
3 juli 2003, 00:23
Bedankt voor al het advies.
Ik heb nog niet op een Powerball, Savage SE, 5150 kunnen spelen, vandaar mijn vragen. Het probleem is dat je ze niet tegenover elkaar kunt uittesten. Waar ze die 5150 hebben hebben ze geen VHT en andersom ook.
Maar ik heb de VHT op 75% open uitgestest bij Jukebox en hij klonk naar mijn mening helemaal niet rammelig.