PDA

View Full Version : Hallo ik ben Henrie helemaal nieuw hier !en ik zou graag wat info over een gitaar



Endrie
23 oktober 2013, 10:50
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1385149_196064490578782_2124005980_n.jpgWie kent dit model:

De nummers zijn niet of nauwelijks meer te lezen ,merk Harmony 12 String.

En ja even voorstellen ik ben Henrie Gringhuis, Muziek gek eerste klas. Ik ben altijd al gek geweest op gitaar muziek nooit de tijd gehad om les te nemen en nu ben ik door mijn vrouw letterlijk aan de haren er naar toe gesleept ( muziek leraar ) en ja langzaam maar zeker komt er mooi geluid uit mijn gitaar.
Verder ik ben 46 jaar oud werk in de beveiliging. In de nacht uurtje val ik dus mijn collega`s lastig met gitaar geluiden. Verder heb ik een dochter van 17 jaar een leuk vrouw en twee duitse herders. weet even niet meer wat verder te vertellen bahalve dat ik dit een bijzonder mooi forum vind veel info gevonden.
Nu die oude gitaar nog , is van mijn pa geweest en waar hij deze weg heeft geen idee...het lijkt me een oudje maar zoals gezegt bijna geen nummer...wat ik er van kan maken is een F of 5600 - 12

Groetjes Henrie

barno
23 oktober 2013, 10:58
foto uploaden naar een host zoals Photobucket en vervolgens de url hier plakken.

Harmony was ooit het grootste gitaarmerk ter wereld, voornamelijk budgetgitaren maar er zitten heel goede tussen. Ze hebben honderden electrische en acoustische modellen gemaakt.

GuitarL91
23 oktober 2013, 11:01
Wie kent dit model:

De nummers zijn niet of nauwelijks meer te lezen ,merk Harmony 12 String
En ja hoe kan ik een foto van een Url sturen als k deze gitaar nergens op het net kan vinden
misschien wat hulp hierbij

groetjes Henrie

Welkom op dit forum Henrie! Als ik 'Harmony 12 string' google, krijg ik toch wat resultaten bij afbeeldingen. Heb je daar al gekeken? Je zit trouwens niet in het juiste subforum met deze vraag; dat kan je response nogal beïnvloeden.

Endrie
23 oktober 2013, 11:26
op mijn facebook pagina wat foto gezet Facebook van Henrie Gringhuis

Rizz
23 oktober 2013, 18:17
op mijn facebook pagina wat foto gezet Facebook van Henrie Gringhuis

Moet je wel ff je foto's openbaar maken, anders kunnen wij ze nog niet zien.. ;) Welkom!

Je kan ze trouwens ook van fb hier plaatsen. De link van je foto plakken in het venster als je het "insert image" icoontje aanklikt.

wietse
25 oktober 2013, 18:27
welkom, dat is een koreaanse harmony het bijschrift est 1892 verraadt dit, 70er jaren, een echt beginners gitaartje ik zelf zou niet beginnen met gitaarspelen op een 12 snarige, het klinkt mooi maar is moeilijker en het stemmen drijft mij nog altijd tot wanhoop.
natuurlijk kan je er ook altijd maar 6 snaren op zetten, alleen de pest is dan dan gaan de ongebruikte stemmechanieken mee rammelen.
hij lijkt het meest op de H6560-12 dus zal waarschijnlijk een h6560a-12 zijn, dit waren de koreanen en die zijn van midden tot eind jaren 70.
maar pin me er niet op vast er zijn veel harmony's gemaakt.
zo te zien volledig gelamineerd dus een instapper, de originele usa harmony's brengen veel geld op, het aziatische nageslacht niet.

Tabula Rasa
25 oktober 2013, 18:42
alleen de pest is dan dan gaan de ongebruikte stemmechanieken mee rammelen.

Van links naar rechts per "setje" een elastiekje om de posts doen wil ook goed helpen. (heb het zelf ooit eens geprobeerd, en heel gek, het werkt)

Ukeloeder
26 oktober 2013, 11:14
Helemaal niet gek. En een prima tip! Maar beter is om een echte 6 snaar te gebruiken en de 12 snarige te gaan bespelen wanneer je er klaar voor bent.
Beter? Ja, meer gitaren is beter.
Nog meer gitaren is nog beter. Beterder.