PDA

View Full Version : Nieuw nummer "Take me in your arms"



zoldergitarist
22 oktober 2013, 10:53
Ben bezig al mijn nummers van vocalen te voorzien, dit is alvast de eerste. Graag hoor ik wat jullie er van vinden, positief en negatief.

http://www.youtube.com/watch?v=Byz8ySyolh8

B~Rock
22 oktober 2013, 11:00
Grappig...maar wat is het idee? Waarom geen eigen tekst en zang (of van een bevriende muzikant).

zoldergitarist
22 oktober 2013, 11:13
Grappig...maar wat is het idee? Waarom geen eigen tekst en zang (of van een bevriende muzikant).

Al vaak een oproep gedaan maar helaas geen reacties.
Het idee is dat ik nu een zangpartij in mijn nummer(s) heb.

Cageman
22 oktober 2013, 11:35
Wat een ongelofelijk dikke vette lead sound. Bruut. Fuzzje erop ook? Echt beest. Het probleem dat je de gitaar niet goed aanwezig in de mix kreeg bij dat vorige lied is helemaal verholpen zo te horen.

Ik vind het juist wel wat hebben die uitgeknipte zang die je steeds gebruikt. Maakt je nummers gek genoeg best wel eigen. Eentje met originele zang zou ook wel eens leuk zijn, daar niet van.

Nadeel bij dit nummer vind ik wel dat de achtergrond zo onveranderlijk is. Zowel qua akkoorden als qua geluid/dynamiek. Zal ook wel te maken hebben met het aanpassen van de muziek aan de zang. Maar zoals gezegd, de leadgitaar maakt dat zeker weer goed.

Ik denk oprecht dat er met zulke gitaarskills meer uit te slepen valt dan wat Youtube-filmpjes. Met alle respect.

Loeters,

Merijn

zoldergitarist
22 oktober 2013, 12:07
Wat een ongelofelijk dikke vette lead sound. Bruut. Fuzzje erop ook? Echt beest. Het probleem dat je de gitaar niet goed aanwezig in de mix kreeg bij dat vorige lied is helemaal verholpen zo te horen.

Ik vind het juist wel wat hebben die uitgeknipte zang die je steeds gebruikt. Maakt je nummers gek genoeg best wel eigen. Eentje met originele zang zou ook wel eens leuk zijn, daar niet van.

Nadeel bij dit nummer vind ik wel dat de achtergrond zo onveranderlijk is. Zowel qua akkoorden als qua geluid/dynamiek. Zal ook wel te maken hebben met het aanpassen van de muziek aan de zang. Maar zoals gezegd, de leadgitaar maakt dat zeker weer goed.

Ik denk oprecht dat er met zulke gitaarskills meer uit te slepen valt dan wat Youtube-filmpjes. Met alle respect.

Loeters,

Merijn

Hey Merijn,
Bedankt voor je complimenten. Ben blij dat je kunt horen dat ik met jouw tips (en die van de andere leden) aan de slag ben geweest.
De ritme gitaren zijn inderdaad een beetje hetzelfde maar ja, volgende keer beter. Misschien dat ik er nog een keertje mee aan de slag ga, maar denk het niet. Heb het nu wel genoeg gehoord ha ha.
Groetjes Barry

arnoldtims
22 oktober 2013, 13:17
Prachtige lead sound inderdaad. De nummers van je worden zo ook echt songs.
Vraag me af hoe je aan de zang komt ( filter je het het origineel zodat je de zang overhoud? de zang track is wel erg schoon zonder overspraak van andere instrumenten) en hoe je het passend krijgt met het nummer. Ik begrijp dat je het nummer al had en achteraf de zang er bij zoekt.

zoldergitarist
22 oktober 2013, 21:58
Prachtige lead sound inderdaad. De nummers van je worden zo ook echt songs.
Vraag me af hoe je aan de zang komt ( filter je het het origineel zodat je de zang overhoud? de zang track is wel erg schoon zonder overspraak van andere instrumenten) en hoe je het passend krijgt met het nummer. Ik begrijp dat je het nummer al had en achteraf de zang er bij zoekt.

Bedankt ! Het zijn schone vocalen (zoeken en nog eens zoeken) en het is een pokke werk om het allemaal een beetje passend te krijgen.

Duhsjaak
22 oktober 2013, 22:25
Laten we eerlijk zijn, mijn muziek is het niet. Luister naar mijn muziek en je zult het met me eens zijn.

Laat ik nou juist denken dat daarin de schoonheid lag? Blij ook, straks doet iedereen wat ik doe.

Want als jij mijn muziek gaat maken, en ieder ander doet dat ook, is voor mij de lol er helemaal af. Misschien? Zeker!

Ik vind het dus nog steeds fucking geniaal wat je ervan maakt. Een soort Moby (met een giga talent voor het horen van authentieke vocalen) maar dan een Moby die ook nog eens:
- tering goed gitaar speelt
- een killer (zegge: KILLER) toon heeft in zijn gitaar

Ben zelden jaloers, maar van die tone kwijl ik echt uit twee mondhoeken tegelijk.

Alleen ambachtelijk heb ik respect voor. Voor het vakmanschap. Maar dit is een onnavolgbare combi van ambacht, humor (!) en creativiteit.

Kom van dat dak af? Kom van die zolder af.!!!
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
22 oktober 2013, 23:31
Laten we eerlijk zijn, mijn muziek is het niet. Luister naar mijn muziek en je zult het met me eens zijn.

Laat ik nou juist denken dat daarin de schoonheid lag? Blij ook, straks doet iedereen wat ik doe.

Want als jij mijn muziek gaat maken, en ieder ander doet dat ook, is voor mij de lol er helemaal af. Misschien? Zeker!

Ik vind het dus nog steeds fucking geniaal wat je ervan maakt. Een soort Moby (met een giga talent voor het horen van authentieke vocalen) maar dan een Moby die ook nog eens:
- tering goed gitaar speelt
- een killer (zegge: KILLER) toon heeft in zijn gitaar

Ben zelden jaloers, maar van die tone kwijl ik echt uit twee mondhoeken tegelijk.

Alleen ambachtelijk heb ik respect voor. Voor het vakmanschap. Maar dit is een onnavolgbare combi van ambacht, humor (!) en creativiteit.

Kom van dat dak af? Kom van die zolder af.!!!
Vriendelijke groet, Gus

Ik lig weer te schuimbekken van het lachen, mooie schrijver ben je ha ha. Ik hoorde hem trouwens vanmiddag pas over de speakers van mijn stereo (weer uitgemixed over de koptelefoon sukkel die ik ben) maar vind je de lead gitaar niet te hard? ik vond hem er toch wel
erg/te hard uitknallen. Trouwens bedankt voor je complimenten!

Groetjes Barry