PDA

View Full Version : YEEEAAAHHHH, nieuwe marshall stack !! oja, en iemand ruilen?



skabouter
30 juni 2003, 01:43
jippieee, kheb een nieuwe marshall stack.
ik heb een JCM800 (lead series, 50 watt) met bijbehorende 1960 buikkast, en 2 geweldige flightcases (1 voor de top, 1 voor het cab) gekocht. en dat alles voor 800 euro. zeg nou zelf, das toch echt een goede koop geweest ?

daar komt nog bij de de JCM800 speciaal gemod is. hij heeft nu 3 kanalen ipv 1. er zijn 2x2 knoppen bij gemaakt, voor 2x volume, en 2x gain.
en een mooie stevige footswitch, met LEDS :)

het is dus nu mogelijk om 3 verschillende types drive/volume in te stellen, en dat dan te footswitchen. bijv clean/crunch/overdrive.
of 3x crunch, maar met 3 verschillende volume levels. erg handig ! :)
ik ben er super blij mee :)


alleen even dit. de top is echt prachtig, tis gewoon een goed ding. alleen ik denk dat ik liever een JCM900 met 2 kanalen wil. een dsl bijv.
die hebben een wat zwaardere drive. die 800 heeft ook zware drive, maar dan moet ie erg hard, en dat kan niet thuis. :-?

IS HIER IEMAND DIE ZIJN DSL (OF ANDERE 900, OF EEN 2000) WIL RUILEN TEGEN MIJN SPECIALE 3 KANAALS jcm800 ???

Matje
30 juni 2003, 07:13
had je die niet beter meteen kunnen kopen dan?

Marc Oblivian
30 juni 2003, 08:35
jippieee, kheb een nieuwe marshall stack.
ik heb een JCM800 (lead series, 50 watt) met bijbehorende 1960 buikkast, en 2 geweldige flightcases (1 voor de top, 1 voor het cab) gekocht.

ik ben er super blij mee :)

IS HIER IEMAND DIE ZIJN DSL (OF ANDERE 900, OF EEN 2000) WIL RUILEN TEGEN MIJN SPECIALE 3 KANAALS jcm800 ???


Ehm??????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????
:???: :roll: :dontgeti:

Mithrandir
30 juni 2003, 09:03
zoals ik al vaker heb geconstateerd JULLIE ZIJN ALLEMAAL EVEN GEK!!

ik wil best die top van je kopen voor 400 euro hoor als je er vanaf wilt.

Maar serieus, waarom koop je hem, als je eigenlijk wat anders wilt, dat snap ik echt niet.

Quink
30 juni 2003, 09:20
jippieee, kheb een nieuwe marshall stack.

ik ben er super blij mee :)


alleen even dit. de top is echt prachtig, tis gewoon een goed ding. alleen ik denk dat ik liever een JCM900 met 2 kanalen wil. een dsl bijv.
die hebben een wat zwaardere drive. die 800 heeft ook zware drive, maar dan moet ie erg hard, en dat kan niet thuis. :-?



:???: :???: Sorry, maar ik begrijp hier helemaal NIETS van. Hoera, hoera, ik heb een nieuwe versterker...........erhmm, maarre, ik wil er eigenlijk vanaf.
Lijkt me wel fijn hoor als je dusdanig in het geld zwemt dat je achthonderd euro kunt besteden zonder uit te proberen of het wel is wat je zoekt.

Mithrandir
30 juni 2003, 10:05
Trouwens, skabouter, als het enige commentaar is dat ie te hard moet voor een flinke drive om thuis mee te spelen, dan zet je er toch iets van een loadbox/powerplate/powersoak/bladiejada voor? Of je neemt er gewoon genoegen mee dat je thuis een iets minder geluid hebt, uiteindelijk gaat het thuis toch alleen om het oefenen he.

Harry
30 juni 2003, 10:15
dit is weer een goed voorbeeld van GAS, hoera ik heb iets moois gekocht, kut ik zie iets beters, wil ik ook.
Ik zou 'm inderdaad gewoon houden en thuis zachter spelen, of een oefenversterkertje kopen.

ch@rlie
30 juni 2003, 10:29
skabouter, laat ze maar praten hoor ;-)

als ik jou was zou ik deze versterker houden, en er een boost pedaaltje bijkopen. dan heb je meer gain dan je ooit nodig hebt.

ik durf te wedden dat deze versterker + boostpedaaltje beter klinkt dan een jcm900.

Dude
30 juni 2003, 11:21
er staat op marktplaats een knakker die zijn 900 wil ruilen tegen een 800, probeer het daar eens..

en verder DID YOU EAT STUPID FOR BREAKFAST ! ! ! ! een 800 ruilen voor een 900.... damn boy...

skabouter
30 juni 2003, 11:56
hehe, ik had dit soort reacties verwacht :)

maar het zit zo: ik wist van te voren al wat de 800 en 900 waren hoor, die kende ik wel. dus ik wist precies wat ik kocht !
ik had inderdaad liever een 900 meteen gekocht.
maar als je dan tegen zo`n koopje aanloop (1960+jcm800+alles in mooie flightcases) waarom zou je dat dan NIET kopen en vervolgens die 800 ruilen ?

als ik meteen een 900+1960 wou kopen dan kreeg je dit soort dingen:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/10385.htm?zoek=jcm900

dus 1100 euro ZONDER flightcase. en ergens anders was er nog precies zo 1, maar dan van 1300 !
dus ik vind dat, als ik die die 800 kan ruilen voor een 900, dat ik dan helemaal een supervette koop heb gemaakt. en dat vind ik ook wel belangrijk. tblijft een hoop geld !

oja bovendien. een boost pedaaltje heb ik gebruikt ja, en inderdaad krijg je dan al vettere gain, op lager volume ! dat werkt prima. ik gebruik dan mijn GT-6 als booster. maar nietemin heb ik toch liever een 900.
ook omdat die en FXloop heeft (800 niet), en 2 speaker outputs.
en evengoed mooiere gain (ook mooier dan 800+boostpedal)

snappen en respecteren jullie mijn beslissing ?

skabouter
30 juni 2003, 12:06
haha, vet grappig (of stom)

ik heb die advertentie vna die ruiler even gezocht, en nou blijkt dat gewoon die gast van gisteren te zijn geweest. ik was gister naar 2 mensen. 1 met een 900 (en kut kast, en alles te duur), en die ander met die 800 wat zo`n goede koop was.
ze woonde 10 minuten uit elkaar
dus ik had toen gewoon (als ik er dus toch was) die 800 kunnen kopen, en METEEN kunnen ruilen voor de 900. het is ook nog eens de 900 die ik super vet vind (de dual reverb)

tja, ik ga hem nu bellen, en hoop dat we kunnen ruilen dan maar :)

Quink
30 juni 2003, 12:19
hehe, ik had dit soort reacties verwacht :)

maar het zit zo: ik wist van te voren al wat de 800 en 900 waren hoor, die kende ik wel. dus ik wist precies wat ik kocht !
ik had inderdaad liever een 900 meteen gekocht.
maar als je dan tegen zo`n koopje aanloop (1960+jcm800+alles in mooie flightcases) waarom zou je dat dan NIET kopen en vervolgens die 800 ruilen ?

snappen en respecteren jullie mijn beslissing ?

Respecteren sowieso, het is jouw geld, jij moet dat uitgeven op een manier die jij zinnig acht. Maar in eerste instantie kwam het wat raar over (misschien ook wel bewust zo opgesteld om de "verwachte reacties" uit te lokken?).

Maar met deze uitleg erbij begrijp ik het. Ik zou zeggen, ga zo door! http://www.freeadpower.org/~mrsmiles/contrib/blackeye/hippy.gif

skabouter
30 juni 2003, 12:23
dankje :)
maar neehoor, het was niet zo bedoeld. maar ik had wel verwacht dat het zo opgevat zou worden. tis ook wel een raar verhaal. iets kopen voor zoveel geld, wat je vervoglends wil ruilen. maargoed. het is dus wel logisch.

en mocht dat ruilen niet lukken ? dan heb ik evengoed een PRACHTIGE gemodde JCM800 die op podia prima scheurd, en thuis met een boostpedaaltje erbij ook :)
dus blij ben ik evengoed, hoor

V!N
30 juni 2003, 12:48
maar nietemin heb ik toch liever een 900.
ook omdat die en FXloop heeft (800 niet), en 2 speaker outputs.
en evengoed mooiere gain (ook mooier dan 800+boostpedal)

snappen en respecteren jullie mijn beslissing ?


.. zie jij het puntje van je neus wel ? of kun je echt niet zo ver kijken.

Je hebt nu een versterker waar flink in is gemod .. Waarom zou er niet nog meer in gemod kunnen worden ? Een Effectlus en een extra loudspeakeruitgang zijn vrij simpel erbij te laten zetten.


Over je 800: Ik ben met die kerel en de modder ervan wat aan het mailen, de twee extra kanalen die je hebt, zijn niet ruiger dan een standaard 800, maar veel minder ruig. Er is namelijk geen extra gain stadium (buis in de voorversterker) toegevoegd. Misschien wel een diode, maar dat doe je niet als je de eigenaar bent van de op een na laatste échte buizenversterkers van Marshall (daarna diode clipping, muv de 900 SL-X)

Over een 900 (muv SL-X): meer gain, meer "in your face", maar minder natuurlijk. Diode clipping he. Een 800 is meer "balls", waarbij je dat beetje gain dat je dan minder hebt kan compenseren met een boostpedaal.

Over jou: Goed van je inkoop/verkoop plan, alleen wel dom dat je de 800 weg wilt doen. Een single channel 800 geldt bijna als de heilige graal in scheurende Marshalls, met al nadeeltje dat er niet naar iets cleans valt te gaan. DAT PROBLEEM ZIT NIET IN DE JOUWE. En als je nou echt zo graag die effectlus en extra uitgang wil .. laten modden !
Maar .. je scheurt nu al hoe lang op een Boss multi-dinges ? Tsja, dan zijn je trommelvliezen wel met zo'n dikke laag eelt bekleed dat je het de pure en natuurlijke drive van een 800 minder mooi vind dan een 900 of van andere Marshalls daarna. Alles onder het mom van "meer gain !".
Dan kun je nu ook niet horen en realiseren dat je iets prachtigs in handen hebt.

Laatste tips van de Pulmeester: Ga hier eens een week of twee zeer intensief gebruik van maken. Zoveel mogelijk uit deze versterker zelf, scheuren met de Boss is uit den boze, boosten mag wel. Verberg je niet achter een muur van modulatie, galm en echo maar nogmaals echt zo puur 800 als mogelijk.
En als je dan nog steeds de 900, DSL, TSL, MF, blah beter vind .. houd dan je flightcases en zoek een van de bovenstaande. De 900 SL-X is éénkanaals, dus waarschijnlijk niet aan jou besteed.

Guinness
30 juni 2003, 12:51
Als je de 900 beter vind moet je hem zowieso pakken. En trek je er niets van aan dat de jcm900 slecht is of zo. En dat de 800 heilig is want het is all tube enz. Mensen willen een jcm800 want ze willen geen SS maar ze zetten wel een pedaaltje ervoor. Als dat geen SS is?

Zoek naar een jcm900, all tube en een monsterlijke gain. Geen pedaltje nodig.[/quote]

skabouter
30 juni 2003, 13:10
VIN! tja, het klinkt wel goed opzich. alleen dat modden kost handen vol geld, en zelf kan ik het niet. waarom dan niet meteen ruilen voor een 900 ? kijk, die 800 heeft inderdaad meer ballen ja. maar heilig of niet, ik vind de scheur gewoon weg minder. ik heb het getest, en ik ben er zeker van.

trouwens, die 900 is ook All-valves.

het gaat mij niet alleen maar om MEER gain. absoluut niet. maar wel betere gain. en dat is eigenlijk meer een kwestie van smaak. er is geen betere gain. ik speel veel punk, en ik heb het geprobeerd, maar een 900 geeft mij een beter punk geluid ! dus persoonlijk, niet aanvallen.
bovendien kan je uit een 900 ook best het geluid van een 800 krijgen, als je gewoon iets gain eruit haalt

de 900 lijkt mij een goede keus, en een versterker die bij mij past !
maar wel bedankt voor je commentaar, ik zal er zeker over nadenken, en wat meer dingen uittesten.

Guinness
30 juni 2003, 13:21
JA dat is mijn ervaring. Uit de 900 haal je OOK het geluid van een 800.

V!N
30 juni 2003, 13:35
VIN! tja, het klinkt wel goed opzich. alleen dat modden kost handen vol geld, en zelf kan ik het niet. waarom dan niet meteen ruilen voor een 900 ? kijk, die 800 heeft inderdaad meer ballen ja. maar heilig of niet, ik vind de scheur gewoon weg minder. ik heb het getest, en ik ben er zeker van.

trouwens, die 900 is ook All-valves.

het gaat mij niet alleen maar om MEER gain. absoluut niet. maar wel betere gain. en dat is eigenlijk meer een kwestie van smaak. er is geen betere gain. ik speel veel punk, en ik heb het geprobeerd, maar een 900 geeft mij een beter punk geluid ! dus persoonlijk, niet aanvallen.
bovendien kan je uit een 900 ook best het geluid van een 800 krijgen, als je gewoon iets gain eruit haalt

de 900 lijkt mij een goede keus, en een versterker die bij mij past !
maar wel bedankt voor je commentaar, ik zal er zeker over nadenken, en wat meer dingen uittesten.


Modden hoeft lang niet zoveel te kosten, maar dat doet niet ter zake als je al zo zeker bent van een 900. Dan moet je inderdaad daar mooi voor gaan. Één clean en één scheur is genoeg.
De cases moet je echt houden, daar ga je nog heel veel plezier van hebben bij het vervoer en opslag van je toekomstige 900-stack. Houd je het cab ook ? (en heeft daar ooit wel een case omheen gezeten ?)

Voor het geluid van de huidige vrolijke boyband punk is een 900 inderdaad meer geschikt. Als je nou Sex Pistols-punk maakte of iets als hun tijdgenoten had je die 800 moeten houden.

Alle Marshall "buizen"-versterkers na de split channel 800 (muv 900 SL-X) gebruiken voornamelijk diodes om op te scheuren. Dit is niet perse slecht of heiligschennis. Het geluid is strakker, feller en met de beloofde meer gain. Op lage gain echter is het geluid van de diode's te dun voor lage gain-muziek (blues, jazz, etc.).
Maar voor lage gains een Marshall jonger dan 10 jaar kopen is net zo'n briliante zet als een Marshall kopen voor dat mooie clean of een Fender omdat ie zo bruut scheurt. ;)

Houd ons op de hoogte (heb je vast geen moeite mee) en probeer voor de gein eens wat geluiden van die kanalen te posten. :)


Enneh .. Guinness ? Met een boostpedaaltje maken we het cleane gitaargeluid luider en geven zodoende de buizen meer op hun donder dat deze meer gaan oversturen. Wel hulp van SS techniek, maar geen SS-scheur. Clapton op Beano, Wylde op zo'n beetje alles, SRV met z'n tubescreamer (let op deze naam, de buizen schreeuwen meer) ..

galguitarist
30 juni 2003, 13:44
Dat diode clipping voor distortion gebruiken is toch alleen maar bij de JCM 900 dual gedaan? Dacht dat JCM 2000 weer echt full tube was...

skabouter
30 juni 2003, 23:40
ok VIN!, zal ik doen. ja, we spelen inderdaad geen toydoll/ramones/sexpistol punk. ik erken dat de 800 daar voor is !
maar voor de nieuwe punk die wij spelen is de 900 inderdaad geschikter. en behalve dat, voor thuis (want thuis speel ik vanalles) vind ik hem gewoon mooier.

oja, en over die cases. alles zat in flightcases ja, de top, en de 1960.
die 2 cases doe ik inderdaad niet weg, zeker niet ! veel te mooi.
die cab past dus ook in de case, huge case dus :)

maar even over de cab. je vroeg of ik die wel hield. nou, eigenlijk niet :cool:
het is een 1960B, en vrij gehavend (maar gewoon heel)
ik wil een 1960A. die vind ik ZOOOOVEEEL mooier. en een fullstack heb ik toch niet, dus dan liever een A.

ruilen zal wel niets worden, aangezien mijne er niet zo mooie uitziet. dus ik verkoop hem, en probeern van dat geld een 1960A te kopen. ik zie ze overal voor 450. en ik ken nu iemand via marktplaats die waarschijnlijk mijn B wel wil kopen voor 450, en die vind het niet erg dat ie gehavend is.
dus als dat zou lukken zou het erg mooi zijn

tja, ik hou dus van de oorspronkelijke koop alleen de cases, zowel de top als de box wil ik ruilen/vervangen
maargoed, what the hell :)

Negative K3 fan
30 juni 2003, 23:46
je wilt een A voor het uiterlijk???

en daar voor wil je en moeilijk gaan doen en waarschijnlijk gaat het je financieel neit lukken met een gehavende kast...

skabouter
30 juni 2003, 23:56
haha, mensen zullen nu wel gaan zeiken, nu ik dit net gezegt heb (lennard wel, tenminste)

galguitarist
1 juli 2003, 00:10
kan iemand a.u.b. nog even laten weten hoe dat zit met diode clipping bij de JCM 2000 series?

musicmaniac
1 juli 2003, 06:30
Ik heb een 900, maar geuik daarvan alleen het cleane kanaal, mn overdrive haal ik uit de tubescreamer en metalzone... hij klinkt pas mooi als íe op 4 of 5 staat. Wel iets om rekening mee te houden, gelukkig kan ik thuis zo hard speln als ik zelf wil. Maar eigenlijk... wil ik nog een 800 erbij, heb zowel een 1960a als b.Hoewel... als ik dit verhaal zo lees, heb ik misschien niet meer aan een 800?

skabouter
1 juli 2003, 12:08
haha, ruilen ??? :)

musicmaniac
1 juli 2003, 14:04
Tja , moet bekennen dat ik stiekum er over nadenk. Paar puntjes: de mijne is 100 watt, da's natuurlijk een stap terug als je naar 50 gaat. Hoe oud is dat apparaat eigenlijk?

skabouter
1 juli 2003, 14:39
ik heb een topic gemaakt laatst, heet van 50 naar 100 watt. lees dat eens goed door, iedereen zegt dat 50 watt niet echt anders is dan 100, omdat het buizen is.
en ik moet zeggen, die 50 watt die ik heb, hij gaat echt TE hard. 50 klinkt weinig, maar damn, het maakt een herrie !!!!

ik ga waarschijnlijk al ruilen met iemand anders, eind deze week. maar mocht dat niet lukken kunnen wij wel wat afspreken :)
waar woon je eigenlijk ?

musicmaniac
1 juli 2003, 14:44
Alphen aan de Rijn. Mijn versterker kun je ook naar 50 watt schakelen, het geluid is dan niet wezenlijk anders, maar je mist dan toch wat: dynamiek, headroom...

V!N
1 juli 2003, 16:13
kan iemand a.u.b. nog even laten weten hoe dat zit met diode clipping bij de JCM 2000 series?

goed lezen:


Alle Marshall "buizen"-versterkers na de split channel 800 (muv 900 SL-X) gebruiken voornamelijk diodes om op te scheuren.

De single channel JCM 800 is de laatste Marshall waarvan je kan zeggen dat het een volbloed-buizenversterker is. De vraag om meer gain is wel te beantwoorden met een extra gain stadium (extra buis in de voorversterker) maar is wel een veel duurder antwoord dan een diode.

Scheurende diode's in split 800's geven een ranzig fuzz-effect, moet je van houden. In de 900's en alles daarna zit de diode op een andere plaats en heb je een high gain scheur, bestaande uit gecombineerde buizen- en diode-circuits.

Maar het is toch niet erg dat je niet kan zeggen dat je een volbloed hebt ? Ik vind het een best goede oplossing in de zoektocht naar een betaalbare hoge gain zonder 'zoveel mogelijk buizen' erin te stoppen.

V!N
1 juli 2003, 16:14
haha, mensen zullen nu wel gaan zeiken, nu ik dit net gezegt heb (lennard wel, tenminste)

Gun hem dat, ik heb gehoord dat hij na zijn 5000e post hier weggaat :)

V!N
1 juli 2003, 16:22
maar voor de nieuwe punk die wij spelen is de 900 inderdaad geschikter.

link 128, blinkin park, sum fat lip, Avril Lavigne (= lief) :wink:

En hoe zit het met dat ska in je boutnaam ? 'n tikkie Madness, wat Stubborn All-Stars en een vleugje Rancid ?

Een 1960A staat inderdaad stukken charmanter als een half-stack. Ik denk niet dat je B in die staat zo hup om te ruilen is voor een A. Is het een van een 800 of een 900 ? 800 cabs worden steeds duurder nu, dus voor een liefhebber .. ?

skabouter
1 juli 2003, 16:33
ja, A is zeker cooler. daarom wil ik ruilen. ik heb nu een echte JCM800 cab. staat ook op. ik hoop dat je gelijk hebt (dat die steeds meer waard worden).

over mijn muziek style. de punk is absoluut niet tevergelijken met die bands. meer met bouncingsouls, millencolin, down by law, jet land etc.
we spelen dus snelle skapunk.
dit zijn 2 van onze nummers die de style het best markeren. check it out:

http://www.angelfire.com/punk4/jablecnastava/crackbrained.mp3

http://www.angelfire.com/punk4/jablecnastava/frep.mp3

mocht het niet werken zo, kijk dan: www.jcka.tk en dan bij Mp`3s
(crackbraind & FREP)

Matje
1 juli 2003, 17:50
Ik heb een 900 A, in wat voor staat is jouw B(fotootje?)?

skabouter
1 juli 2003, 20:36
sorry, ik heb helaas geen foto. nog niet , zalkijken of ik er 1 kan maken binnenkort. hij is in perfecte staat, goede speakers, en niets kapot !
alleen een paar cosmetische rimpetjes (lees: krassen, beschadigingen)
zou jij willen ruilen ?

Matje
1 juli 2003, 20:51
sorry, ik heb helaas geen foto. nog niet , zalkijken of ik er 1 kan maken binnenkort. hij is in perfecte staat, goede speakers, en niets kapot !
alleen een paar cosmetische rimpetjes (lees: krassen, beschadigingen)
zou jij willen ruilen ?
Ik zit er wel aan te denken :) de mijne is trouwens ook helemaal perfect in orde.

skabouter
1 juli 2003, 23:49
lijkt me gaaf. ik wil zowieso ruilen, maar met iemand van het forum is nog beter natuurlijk :)

ennuh....heeft jouwe celestions ? 4x75 watt ?
wat is trouwens de reden dat je misschien wel een B wilt, en geen A ?
de reden voor mij is dat ik een A PUUUR mooier vind, meer steekt er niet achter :)

heb je msn ? voeg me toe, dat praat makkelijker dan via het forum :)
funbox58@hotmail.com

skabouter
2 juli 2003, 20:32
MATJE, zou je iets van je willen laten horen ? ik heb wel zin in die ruil..........

wietse
2 juli 2003, 21:27
maar nietemin heb ik toch liever een 900.
ook omdat die en FXloop heeft (800 niet), en 2 speaker outputs.
en evengoed mooiere gain (ook mooier dan 800+boostpedal)

snappen en respecteren jullie mijn beslissing ?


.. zie jij het puntje van je neus wel ? of kun je echt niet zo ver kijken.

Je hebt nu een versterker waar flink in is gemod .. Waarom zou er niet nog meer in gemod kunnen worden ? Een Effectlus en een extra loudspeakeruitgang zijn vrij simpel erbij te laten zetten.


Over je 800: Ik ben met die kerel en de modder ervan wat aan het mailen, de twee extra kanalen die je hebt, zijn niet ruiger dan een standaard 800, maar veel minder ruig. Er is namelijk geen extra gain stadium (buis in de voorversterker) toegevoegd. Misschien wel een diode, maar dat doe je niet als je de eigenaar bent van de op een na laatste échte buizenversterkers van Marshall (daarna diode clipping, muv de 900 SL-X)

Over een 900 (muv SL-X): meer gain, meer "in your face", maar minder natuurlijk. Diode clipping he. Een 800 is meer "balls", waarbij je dat beetje gain dat je dan minder hebt kan compenseren met een boostpedaal.

Over jou: Goed van je inkoop/verkoop plan, alleen wel dom dat je de 800 weg wilt doen. Een single channel 800 geldt bijna als de heilige graal in scheurende Marshalls, met al nadeeltje dat er niet naar iets cleans valt te gaan. DAT PROBLEEM ZIT NIET IN DE JOUWE. En als je nou echt zo graag die effectlus en extra uitgang wil .. laten modden !
Maar .. je scheurt nu al hoe lang op een Boss multi-dinges ? Tsja, dan zijn je trommelvliezen wel met zo'n dikke laag eelt bekleed dat je het de pure en natuurlijke drive van een 800 minder mooi vind dan een 900 of van andere Marshalls daarna. Alles onder het mom van "meer gain !".
Dan kun je nu ook niet horen en realiseren dat je iets prachtigs in handen hebt.

Laatste tips van de Pulmeester: Ga hier eens een week of twee zeer intensief gebruik van maken. Zoveel mogelijk uit deze versterker zelf, scheuren met de Boss is uit den boze, boosten mag wel. Verberg je niet achter een muur van modulatie, galm en echo maar nogmaals echt zo puur 800 als mogelijk.
En als je dan nog steeds de 900, DSL, TSL, MF, blah beter vind .. houd dan je flightcases en zoek een van de bovenstaande. De 900 SL-X is éénkanaals, dus waarschijnlijk niet aan jou besteed.

groot gelijk ik vind een jcm 800 vele malen lekkerder klinken dan een 900
eerst er lekker over spelen en dan zien wat je er van vindt door die mods heb je een mooie versterker met veel mogelijkheden.
en op het podium blaas je een hele boel anderen weg.

Matje
2 juli 2003, 22:50
Je hebt post Skabouter (Y)

skabouter
3 juli 2003, 00:04
ok, matje, jij hebt ook post :)

wietze, ik hoef de rest niet weg te blazen, dan heb ik geen band meer. ik wil ook gewoon goed geluid thuis. en met de 900 of 2000 lukt dat. momenteel heb ik top geluid uit die 800 en GT-6. maar puur die 800 is het voor mij net niet. dus gewoon een 900/2000, probleem opgelost :)

Dude
4 juli 2003, 11:06
Maar het is toch niet erg dat je niet kan zeggen dat je een volbloed hebt ? .[/quote]


ach niet iedereen kan dat zeggen... ahum ahum :-D




oh ja, ik wel uiteraard !