PDA

View Full Version : Vraagje over PA Head



Bram_Guitar
21 oktober 2013, 22:18
Hallo,

Ik speel met mijn band a.s. zaterdag op een privé feest. Mijn vader heeft een kleine zanginstallatie (twee monitors, microfoons, mengpaneel), die hij altijd meeneemt als we een optreden hebben, maar nu heeft mijn vader er niet altijd zin in om daar mee te slepen, op te bouwen, in te stellen, bij te stellen onder het optreden, en daarna weer alles af te breken en in te laden. Nu heb ik zelf nog een PA head thuis staan, een oude Marlboro 1200R PA Head (120 watt, solid state) en was aan t denken of ik deze niet in plaats van het mengpaneel kan gebruiken?

Kan dit?

Bij voorbaat dank,

Bram

Arvoitus
21 oktober 2013, 22:49
Uit je (niet zo duidelijk) verhaal te lezen heeft jouw vader actieve speakers, die je niet op jouw Marlboro kan aansluiten.

Laat eerst eens weten wat je precies aan spullen hebt (met foto's eventueel). Het maakt namelijk heel veel uit wat je voor monitors en mengtafel gebruikt. En als ik zo op Google lees is die Marlboro meer een (bas)gitaarversterker, en dat maakt hem niet erg geschikt voor zangversterking.

Bram_Guitar
21 oktober 2013, 23:01
De spullen:

2x Dynacord AM12 (actief, inderdaad!)
1x Power Dynamics PDM-S120A2 (12 Kanaals)

mics weet ik zo ffe niet (heb ik niet thuis liggen), maar het zijn er in ieder geval 3, als dat iets uitmaakt...


Bram

edje kadetje
22 oktober 2013, 08:01
Uit je (niet zo duidelijk) verhaal te lezen heeft jouw vader actieve speakers, die je niet op jouw Marlboro kan aansluiten.

Laat eerst eens weten wat je precies aan spullen hebt (met foto's eventueel). Het maakt namelijk heel veel uit wat je voor monitors en mengtafel gebruikt. En als ik zo op Google lees is die Marlboro meer een (bas)gitaarversterker, en dat maakt hem niet erg geschikt voor zangversterking.

Ik gebruik mijn 1200r voor gitaar, maar zeker ook regelmatig als versterker voor een zangmonitor. Heel bruikbaar ding dat ik al 30 jaar heb en dat me nooit in de steek heeft gelaten. Voor een heel klein optreden zou het ook kunnen met 2 goede full ranges, maar erg hard zal het volgens mij niet gaan. In combinatie met actieve speakers heeft het geen zin, dan lijkt een mengpaneeltje mij handiger en compacter.