PDA

View Full Version : Mendel | Toontrack Solo



Bloodline
21 oktober 2013, 21:23
Hoi Gitaarnetters!

Ik doe mee aan de Toontrack Metal Guitar God Contest, waarvoor je een solo moet bedenken over een backing track van de band Periphery. Hierbij mijn inzending, ben zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden!
Probeerde wat Greg Howe invloeden erin te verwerken, en mocht je het wat vinden dan kun je hier op mijn video stemmen:
http://www.toontrack.com/metalguitargod2013.asp#!/entry/629998



http://www.youtube.com/watch?v=U_TEPKi-02g


Thanks!

Fusion
22 oktober 2013, 10:47
Wat een juweeltje!! Repsetc!!! Erg knap en vooral mooi. Een Greg Howe ben je nog niet, maar wat ben jij vooruit gegaan zeg.

Cageman
22 oktober 2013, 12:07
Tja.. wat zal ik hier eens van zeggen.. Ik vind die backing nogal ongeïnspireerd. Gekunsteld zeg maar. Misschien is dat door mijn principiële grafhekel aan Periphery een beetje bevooroordeeld, maar toch.

Dat je daar zo'n solo overheen heb weten te breien is dan wel weer heel knap. Ontzettend strak gespeeld en ik hoor de Greg Howe er zeker in. Die squeals/squeels in combinatie met dat glijdende, jazzy spel. Doet me ook denken aan één van mijn favoriete solo's aller tijden: de solo in Needlefeast van Soilwork (gespeeld door gastgitarist El Eklundh).
Jouw stijl solo gespeeld over een stukje melodic death metal had ik nog vetter gevonden, misschien iets van Mors Principium Est ofzo. :rockon:
Originele doordachte solo. Mijn stem heb je!

Loeters,

Merijn

TimoSomers
23 oktober 2013, 16:59
Vette ideeen Mendel!
Ik vind je sound een beetje neuzig, maar de harmonics knallen er vreemd genoeg wel weer lekker uit!
Ik heb vandaag ook een vid opgenomen, maaaaar ik kwam er achter dat de contest al gesloten is hihi. Post zo wel ff mijn versie voor de lol.

Bloodline
24 oktober 2013, 12:45
Och wat lief al die reacties en feedback!
Dank jullie wel :D!

zoldergitarist
24 oktober 2013, 13:15
Je speelt als een heet mes door een pakje boter, zo mooi en zo makkelijk !
Heb net op je gestemd :ok: