PDA

View Full Version : Hoe leer ik dit liedje spelen..?



gitaarjuf
21 oktober 2013, 20:38
Hoi!

Dit liedje wil ik graag op mijn gitaar in mijn kleuterklas kunnen spelen. Het thema in de klas is vliegtuigen. Wie o wie kan me helpen om dit liedje, zie linkje, om te zetten in makkelijk te spelen akkoorden? Ik heb zelf geprobeerd het na te spelen, maar kom niet echt in de buurt.

http://www.youtube.com/watch?v=rqBm2qhAOAk

Alvast dankjewel!

Groetjes, Gitaarjuf

peter_heijnen
21 oktober 2013, 21:11
Hoi gitaarjuf, het zijn alleen de akkoorden c en g.

Moet te doen zijn voor een gitaarjuf.

Brainfart
21 oktober 2013, 21:15
Lijkt mij een C en een G (maar speel nog niet super lang, dus 100% zekerheid heb ik niet :hide:)
Edit: ahh, te lang moeten nadenken. Iemand was me voor.

gitaarvrouwtje
21 oktober 2013, 23:17
Inderdaad :) CG
Wat is het precies wat je niet in de buurt vindt komen gitaarjuf?
Het klinkt hier gewoon wat " meer" doordat we wat ritme dingetjes doorzitten :)

grayfink
21 oktober 2013, 23:27
In je voorstel topic lees ik dat je het C akkoord nog niet goed beheerst, de A en E wel. Je zou een capo kunnen aanschaffen, die op de derde fret zetten en met de A en E vorm maak je dan een C en G. :ok:

Duhsjaak
22 oktober 2013, 16:45
Hi Gitaarjuf
Je schrijft er niet bij om welke leeftijdsgroep het gaat.

je zult mij niet aardig vinden, maar dan hebben we dat ook maar gelijk gehad.

Zijn het jonge kinderen, dan hebben die absoluut geen behoefte aan een gitaarjuf. Ze zitten net zo hard op een gitaarjuf als op de gitaarsmurf te wachten.

Het mooie van die leeftijd dat affiniteit met kleuren, dieren en muziek helemaal vanzelf komen. Ze zitten volop in de nabootsing; het enige dat telt is dat je het geduldig voordoet. Een gitaarjuf (en al helemaal eentje die erg bezig is met het onder controle houden van de gitaar) staat daar haaks op.

Er is voor die leeftijdsgroep werkelijk niets lekkerder dan telkens dezelfde verhalen die op telkens dezelfde manier worden verteld. Dit geldt zeker ook voor liedjes.

Een gitaar plaatst iets tussen hen en jou in. Geen goed nieuws dus. Want zij hebben geen gitaar en kunnen dus niets nabootsen.

Is de leeftijd hoger dan wordt er door de kinderen genadeloos doorheen geprikt. Hi hi, de juf doet wel haar best, maar ze kan er echt helemaal niets van.

Je geloofwaardigheid als juf en coach is in het geding. De vraag: Voor wie doe je het eigenlijk? Die vraag is hier helemaal aan de orde.

Er is maar één ding dat jou tot een gevierde juf gaat maken: een oprechte liefde voor het vak. Daar wens ik je alle succes èn alle plezier bij. Vergeet de foefjes. Be real!

Vriendelijke groet, Gus

grayfink
22 oktober 2013, 17:10
Sjaak is stom. Die weet niet eens welke leeftijd kleuters hebben blijkbaar. Lekker je vliegtuiglied zingen. :D

gitaarvrouwtje
22 oktober 2013, 20:20
ik heb voor de grap met mijn toen nog vijfjarige dochter toch erg leuke dingen gedaan met gitaar sjaakman
staat nog wel wat op joetjoep ergens lol

Duhsjaak
22 oktober 2013, 22:15
Sjaak is stom. Die weet niet eens welke leeftijd kleuters hebben blijkbaar. Lekker je vliegtuiglied zingen. :D

Hi Grayf
Of ik stom ben of niet, lezen is het halve werk.
Voor kleuters.......
Voor kinderen die ouder zijn.....

Droom lekker verder. Bevlogen verhalen worden altijd aangevallen (in NL: Noem eens een voorbeeld? En vervolgens wordt het voorbeeld aangevallen).
Ik ben daar senang mee.

Vriendelijke groet, Gus

beruk
22 oktober 2013, 22:25
Vliegtuig thema?
Doen!

http://www.youtube.com/watch?v=N6g3WO1soIo

1 oproep hier en je hebt zonder probleem een band, wedden? :cheerup:

Ook leuk:

http://www.youtube.com/watch?v=R9-smBLCGbM

grayfink
23 oktober 2013, 00:13
Zoals eerder: mijn grapje wordt weer veel te serieus genomen. "Kleuterklas" is kennelijk overheen gelezen.
Ik denk trouwens dat je in de kern gelijk hebt, maar af en toe een liedje zingen met de kinderen zie ik geen kwaad in.

Harry
23 oktober 2013, 10:39
zo, en weer iemand weggejaagd die om raad vraagt. Knap hoor.

@gitaarjuf; ze bedoelen het niet zo beroerd hoor. En misschien kun je iets met de adviezen die wel ergens op sloegen.

gitaarvrouwtje
23 oktober 2013, 11:57
@Harry, misschien gitaarjuf niet te veel onderschatten,..juffen kunnen best pittig zijn:) zelfs gitaarvrouwtjes kunnen met humor de posts van de heren lezen ..ik laat me ook niet wegjagen toch, of frixy, of bloem
Lol
De heren zeggen toch niks naars?
Ik vind t wel geestig

@gitaarjuf, welkom in de wondere wereld van gitaarnet haha..duhsjaak ( gus dus) is een poepie..en gray ook :) ( ja ja poepies)
En ik ben..gewoon leuk en erg behulpzaam, en speel daarnaast ook nog een beetje gitaros :p
En ook harry is een lieverd dat ie zich zo bezorgd over je maakt

:) wij dames kunnen best tegen een klein stootje toch?

Kim Wilson
23 oktober 2013, 12:01
De beste herinneringen van mijn lagere schooltijd zijn die van de juf die altijd haar gitaar pakte als we een liedje gingen zingen. Flauwekul dus dat het geen goed idee zou zijn. Ik zou het juist toejuichen!

Swaag
23 oktober 2013, 13:28
Als ervaringsdeskundige (vader met kleuters) kan ik zeggen: het werkt geweldig om gitaar te spelen en te zingen met kleuters! En niet alleen mijn eigen kids, maar ook de vriendjes en vriendinnetjes die op bezoek komen.

Trouwens: Dirk Scheele verdient er een leuke boterham mee.

gitaarvrouwtje
23 oktober 2013, 17:10
ik doe t ook met mn kleine meid, ze vindt t super dat mama K3 speelt :)
ooit dit eens gedaan met middelste in mn " studiootje" , okee geen cultureel hoogstandje maar het kind vond t geweldig
het waren haar favo liedjes die nergens op cd of video te krijgen waren dus hebben we ze zelf opgenomen..
ze was ziek ( wat in de foto s her en der wel te zien zal zijn, maar ik zeg t er bij want prednison doet geen leuke dingen voor een kleintje) dit was zo goed voor haar zelfvertrouwen


http://youtu.be/i8Z95mqd6Hc

Plant
23 oktober 2013, 18:45
K3 liedjes op de dobro :crazyhappy: ik verheug me er nu al op :listen:

gitaarvrouwtje
23 oktober 2013, 18:47
uh..ik niet..:lp:

Ernest01
23 oktober 2013, 23:06
@Gitaarvrouwtje : waarom laat je jouw geschoolde stem niet op Sounds horen ?
Blackbird, bijvoorbeeld ? Met die mooie video erbij ?

gitaarvrouwtje
23 oktober 2013, 23:49
Vind je dat toegevoegde waarde hebben ? Ik bedoel ..serieus? Er staan altijd zulke mooie dingen in sounds....mja ik wil dr best wat neerzetten hoor..maar t is wel meest al weer een paar jaartjes oud..ik heb niet zo veel opgenomen sinds mn laatste zwangerschap haha..lukte niet erg met een er doorheen huilende, pruttelende en later kletsende minimuis :)
We zijn t studiootje weer aan t klaarmaken voor gebruik, dan zal ik eens kijken of ik wat nieuwe dingen kan neerzetten

Ernest01
24 oktober 2013, 09:51
Niet zo bescheiden.... Je klinkt heel helder en zonder 'fratsen'... (rare hikjes en kreuntjes, die je tegenwoordig
vaak hoort....)
Heeft voor mij in ieder geval een toegevoegde waarde.
En het nummer in sounds is dat voor mij zeker. Dus maar snel het studiootje weer in !

gitaarvrouwtje
24 oktober 2013, 10:21
Leuk om te horen ernest, bescheidenheid is denk ik een prima eigenschap lol, er lopen al zoveel zangeressen naast hun schoentjes
Met het hele beltgeweld van de laatste jaren, de ad libjes en kreuntjes, en daarmee ook vaak de kritiek dat ik daar nooit aan heb voldaan is ook de onzekerheid wel eens toegeslagen,..
Het is toch wat veel bands wel zoeken, zon big voice met big vibrato
Mar ik ben inmiddels opgehouden me daar druk over te maken :) ..this is it
Some like it , some don t
Zingen is nog steeds mn passie

Sorry gitaarjuf voor t " vervuilen" van je topic
Even on topic, als je weer es langs wappert mocht je ergens in t noorden wonen, ik wil je met plezier eens een beetje op weg helpen hoor :) pb maar ff in dat geval

gitaarjuf
24 oktober 2013, 20:37
Duhsjaak, ik ben het totaal niet met je eens. Ik hoop van harte dat jij niet voor de klas staat.... Verder maak ik er geen woorden aan vuil.

gitaarjuf
24 oktober 2013, 20:40
In je voorstel topic lees ik dat je het C akkoord nog niet goed beheerst, de A en E wel. Je zou een capo kunnen aanschaffen, die op de derde fret zetten en met de A en E vorm maak je dan een C en G. :ok:

Capo heb ik. Na het lezen van je tip uiteraard meteen gebruikt! Dit lukt inderdaad beter. Thanks voor de tips!

Gitaarvrouwtje, nee... helaas, niet in het noorden van het land.

Duhsjaak
24 oktober 2013, 20:53
Duhsjaak, .............. Ik hoop van harte dat jij niet voor de klas staat....

Tsja, da's nou jammer. Misgehoopt.
Ik word niet op handen gedragen. Crowdsurfing voor de klas? Nee, dat toch maar niet hè?
Succes in ieder geval.
Dat dan toch maar weer wel.
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
24 oktober 2013, 21:26
Duhsjaak, ik ben het totaal niet met je eens. Ik hoop van harte dat jij niet voor de klas staat.... Verder maak ik er geen woorden aan vuil.

Sjaak is de sjaak, ik vinjewelliefhoorgus :hippie:
Kom gitaarjuf, sjaak is de minste niet hoor, niet kattekoppen :) :makeup:

En graag aan geboden hoor
Een capo scheelt,.. Al moet je het werk nog steeds zelf doen natuurlijk

gitaarjuf
24 oktober 2013, 21:27
:) wij dames kunnen best tegen een klein stootje toch?

Zeker wel! Maar ongevraagd advies over mijn leerkracht-zijn, wat ook nog eens kant noch wal raakt, mag hier wel achterwege blijven. ;)

Wat heb je dat filmpje voor je dochter trouwens leuk gemaakt, mooi gezongen ook!

gitaarvrouwtje
24 oktober 2013, 21:46
Dank je :)
We doen ons best, dit is niet mn normale repertoire hoor maar een erg leuk uitstapje :)
De liedjes komen trouwens uit een erg leuk boek dat ik ooit bij bol.com bestelde, zal de titel eens opzoeken , is vast wel wat voor een juf die liedjes met de kiddies wil doen, het mijne was zo populair op de school ( ik heb nl ook op school wat liedjesochtenden gedaan met de kleintjes destijds) dat t daar ook verdwenen is, wel jammer nu ik weer zo n driejarig hummeltje heb
Misschien toch maar eens een nieuwe bestellen als ik de titel nog kan vinden

gitaarjuf
24 oktober 2013, 21:56
Ik ben heel benieuwd naar de titel!

gitaarvrouwtje
24 oktober 2013, 21:56
Dit is een leuk boek http://www.bol.com/nl/p/alle-liedjes-met-een-hoepeltje-erom/1001004001570715/

beruk
24 oktober 2013, 22:00
Op de school van mijn spruiten zijn verscheidene gitaarjuffen. Hoe zij iedere ochtend met twee accoorden die klassen stil krijgen is magisch.
Die accoorden zijn onderdeel van het charisma wat die juffen hebben.

Harry
1 november 2013, 11:23
@Harry, misschien gitaarjuf niet te veel onderschatten,..juffen kunnen best pittig zijn:) zelfs gitaarvrouwtjes kunnen met humor de posts van de heren lezen ..ik laat me ook niet wegjagen toch, of frixy, of bloem
Lol
De heren zeggen toch niks naars?
Ik vind t wel geestig

@gitaarjuf, welkom in de wondere wereld van gitaarnet haha..duhsjaak ( gus dus) is een poepie..en gray ook :) ( ja ja poepies)
En ik ben..gewoon leuk en erg behulpzaam, en speel daarnaast ook nog een beetje gitaros :p
En ook harry is een lieverd dat ie zich zo bezorgd over je maakt

:) wij dames kunnen best tegen een klein stootje toch?

natuurlijk kunnen jullie tegen een stootje, maar af en toe word ik er een beetje chagrijnig van. Kan ik ook niks aan doen...

gitaarvrouwtje
1 november 2013, 11:26
natuurlijk kunnen jullie tegen een stootje, maar af en toe word ik er een beetje chagrijnig van. Kan ik ook niks aan doen...

je moet misschien ongesteld worden?

XTZ
10 november 2013, 12:51
Jongens toch, 4 pagina's en dan nog niet eens de goede akkoorden?!
Het derde akkoord is toch zeker wel een Am7 (behalve bij het tussenstukje).

C-G-Am7-G

En maar ouwehoeren en spelen ho maar, typisch gitaristen.

gitaarvrouwtje
10 november 2013, 13:10
Gelukkig dat we jou hebben :)

peter_heijnen
11 november 2013, 10:05
Je hebt gelijk XTZ, maar...

Als iemand in zijn/haar vraag blijk geeft van een niveau tune je daar op in. Dan kijk je naar het doel en dan besluit je dat C en G de lading volledig dekken.

XTZ
11 november 2013, 23:42
Zeker zeker, ik was ook mild sarcastisch hoor. Maar toch vond ik het wel weer typisch dat er gevraagd werd om de akkoorden en dat er 4 pagina's (bijna 5 inmiddels, dankzij ondergetekende) werd vol geschreven zonder dat de vraag (geheel correct) beantwoord werd.

gitaarvrouwtje
12 november 2013, 08:12
Dar heb je wel gelijk in, maar wat ik dan ook weer typisch vind is dat de TS bar weinig in de topic aanwezig is :)

Swaag
12 november 2013, 12:26
Dar heb je wel gelijk in, maar wat ik dan ook weer typisch vind is dat de TS bar weinig in de topic aanwezig is :)
Zou jij in haar geval blijven hangen als blijkt dat er hier zijn die pretenderen nog meer verstand van pedagogiek te hebben dan van gitaar spelen? :)

gitaarvrouwtje
12 november 2013, 12:30
Ja waarom niet? Er zijn er ook zat die oprecht helpen
Je hoeft t niet altijd met elkaar eens te zijn toch..
Er zijn er zat die ik dingen over zingen hoor zeggen, of over klassieke muziek waarvan ik dan denk..yup zalwel..want daar heb ik toch ook echt wel mijn sporen in verdiend..maar dat is toch prima?
Ieder zn eigen manier van de dingen zien
Als je zelf weet waar je goed in bent is dat geen reden je daardoor te laten afschrikken :)

Swaag
12 november 2013, 12:49
Waar, maar in dit geval zou het kunnen zijn dat de dame in kwestie verder geen interesse in de gitaarwereld heeft en haar vraag is inmiddels beantwoord. Ze kan nu dat liedje in de klas spelen en daar ging het haar in eerste instantie om.

gitaarvrouwtje
12 november 2013, 13:02
Inderdaad dat vermoed ik :)