PDA

View Full Version : Gitaarjuf = nieuw



gitaarjuf
21 oktober 2013, 20:32
Hoi!

Ik wil graag met mijn gitaar aan de slag in mijn kleuterklas. En dan met name gitaarspelen en zingen, samen met de kinderen. Vier akkoorden (E, A, G, D) kan ik nu spelen (C een klein beetje) en ook wel redelijk achter elkaar, maar de rest... moet ik nog leren... Een newbie dus.

Groetjes,
Gitaarjuf

barno
21 oktober 2013, 20:37
Niks beter als de kids zo vroeg mogelijk besmetten met dat virus :) Met drie akkoorden kan je alvast al enkele miljoenen liedjes spelen,
welkom !

pim raaijmakers
21 oktober 2013, 22:43
Ik sta zelf ook voor de klas en heb daar standaard een gitaar hangen. ideaal instrument mag ik wel zeggen..

welkom!

gitaarvrouwtje
21 oktober 2013, 23:12
Leuk:) en welkom:)

Merel_D
18 maart 2014, 19:11
Hallo gitaarjuf!

Ik ben ook een gitaarjuf in een graadsklas 2/3e kleuterklas. Geweldig om doen! Alleen wil ik af en toe bestaande liedjes spelen om samen te zingen (zoals K3 of piet piraat ed) Maar een lied plotseling akoestisch horen is zooo vreemd! Ik heb dit met wel meer liedjes en dat schrikt me soms af. Ik vind vaak de herkenning niet. Handiger dus als het een onbekend lied is waar je zelf iets van maakt...

beruk
18 maart 2014, 21:10
Na een half jaar is het helemaal goed gekomen met gitaarjuf. Weg uit de klas en de wijde wereld in!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Ana_Popovic_HagenU.jpg














:soinnocent:

Tristan
18 maart 2014, 21:22
Huh, hoe kom je daarbij?
Dat is Ana Popovic, ik ken haar van het Rotterdams Conservatorium, maar ze zit al geruime tijd in de US volgens mij.

Gearjunkie
18 maart 2014, 21:53
Denk dat Beruk een grapje maken naar aanleiding van een bump....


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Tristan
18 maart 2014, 22:15
Oh, dat zal het wel zijn ja, ik vond het al vreemd om een foto van haar hier tegen te komen. :)

beruk
18 maart 2014, 22:21
Oh, dat zal het wel zijn ja, ik vond het al vreemd om een foto van haar hier tegen te komen. :)
Yes http://en.artscad.com/A-Imgs.nsf/0/3D1E7E5C040C70FEC12577E00014A1BD/$FILE/P-a-leiter-got-ya-jesus.Jpg

Duhsjaak
18 maart 2014, 22:33
Hallo gitaarjuf!

Ik ben ook een gitaarjuf in een graadsklas 2/3e kleuterklas. Geweldig om doen! Alleen wil ik af en toe bestaande liedjes spelen om samen te zingen (zoals K3 of piet piraat ed) Maar een lied plotseling akoestisch horen is zooo vreemd! Ik heb dit met wel meer liedjes en dat schrikt me soms af. Ik vind vaak de herkenning niet. Handiger dus als het een onbekend lied is waar je zelf iets van maakt...

Hi M
Wat een grapjas hè, die Beruk? We zoeken m op met jouw kleuters en dan geven we m de kieteldood.
Tot dat moment doen we gewoon net alsof ie jou ook warm welkom heeft gedingest.

En ik ken m, de grapjas, dat gaat ie straks alsnog doen. Weet het zeker denk ik.

De enige ervaring met kinderen at such tender age, was in Engeland.
Daar neuriede ik eerst een minuut of anderhalf, zodat ze langzaam in de stemming kwamen en je merkt dan dat ze zelf ook stiller worden en gaan soms meewegen of ook neuriën.

Dan ga je eerst wat zachter het eerste couplet inzetten en gaandeweg ietsjes sneller en harder totdat je op het door jou gewenste niveau zit. Persoonlijk geloof ik dat het nooit echt luid of opdringerig zou moeten worden. Het mag best een beetje dromerige sfeer worden. Succes, en ook namens Beruk, fijne gozertje hoor -zal je nog van opkijken- hartelijk welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

elena75
19 maart 2014, 18:30
Welkom hoor :)