PDA

View Full Version : Van ruilen komt heus geen huilen, toch?



schizo910
21 oktober 2013, 17:01
Voor degene die wel eens op TGP komen zal het wel bekend zijn. Een plaats waar je je spullen kunt aanbieden om te ruilen of verkopen. Nu hebben wij voor de verkoop natuurlijk onze eigen GitaarMarkt, maar is het een idee om een ruilthread-topic te maken? Puur 1 op 1 ruilen dus.

Ik kreeg dit idee tijdens het struinen over Marktplaats op zoek naar leuke pedaaltjes e.d. Marktplaats begint mij persoonlijk steeds meer tegen te staan. Het aanbod gaat giga snel, vaak blijven reacties uit, belachelijke biedingen én erg veel professionele verkopers en adverteerders.

Wij pedalenstampers (her)kennen het allemaal, pedaaltje kopen, ermee spelen, op het bordje van het bordje, nieuwe ideeen, toch maar een ander pedaaltje. Wat als je nu lekker 1 op 1 kan ruilen met mensen waar je via dit forum al redelijk contact mee hebt?

vulvasonic
21 oktober 2013, 21:57
Geen gek idee. Helaas heb ik op dit moment niks wat ik zou willen omruilen, omdat ik overal zeer tevreden over ben.
Hoewel........, ik twijfel of mijn EHX Frequency Analizer een blijvertje is. Zal ik over na moeten denken. Verder zou ik dolgraag een geinige Japanse telecaster willen hebben om die op dezelfde manier onder handen te kunnen nemen als één van mijn Contemporary strats. Ik wil er broer en zus van maken. Maar ja...., dan zou ik dus een andere gitaar moeten opofferen. Brrrrrrrr....... Moeilijk!
Maar wel een heel goed idee! :)

Jorikm
22 oktober 2013, 00:18
Goed idee, ik heb hier thuis nog wel het een en ander aan pedaaltjes en dergelijke liggen waar ik niets mee doe en de moeite niet voor wil nemen om ze op marktplaats te zetten. Heb je een hoop gedoe mee en zoals vermeld de helft is niet serieus of reageert niet meer na een bieding etc.

Als het er zou komen, zou ik er zeker gebruik van (willen) maken.

Jorik.

10us
22 oktober 2013, 00:27
Voor!
10stuks

schizo910
22 oktober 2013, 07:59
Gitaarnet mods? Is dit mogelijk, toegestaan, haalbaar binnen de GN regels?

Mitch
22 oktober 2013, 21:52
Zal 't zo effe in de groep gooien op 't modforum. Het idee is prima; persoonlijk zie ik een topic (nee, geen sticky, pleur op met je stickys) per inhoudelijk subforum best zitten. Enige bedenking: als 't echt ruilen wordt met iemand die specifiek iets weg wil doen en ook specifiek iets nieuws wil wordt de kans op succes misschien wat mager? En eerlijk gezegd heb ik géén zin in de stroom met spam meldingen als mensen toch iets te koop gaan zetten in een ruiltopic :hide:
Hoe dan ook zal 't denk ik even in overleg met Ido moeten. Er zou nog een keer een integratie komen met Gitaarmarkt en zo en, afijn...

schizo910
23 oktober 2013, 00:24
Ok, cool... Tsja, als je iets specifieks wilt zal je misschien minder succes heben. Maar het leuke lijkt mij juist te zien wat mensen je te bieden hebben. Als je het samen eens wordt over de ruil en de waarde voor beide partijen dus overeenkomt is het dé manier om spullen uit te proberen waar je zelf niet snel aan zou hebben gedacht. Ik denk persoonlijk dan met name aan pedalen.

XTZ
23 oktober 2013, 12:24
Goed initiatief, maar stel dat je wilt ruilen, maar pedaal A is meer waard dan pedaal B? Dan komt er toch weer een financiële kant/discussies/biedingen bij kijken...

Pepe
23 oktober 2013, 13:06
Volgens mij moet je niet teveel polderen met zoiets, dan komt het nooit op gang.
Gewoon, neerzetten wat je kwijt wil, dan zoek je de rest lekker via pm uit.

Jasper.
2 november 2013, 18:50
+1 voor Pepe.

Lijkt mij ook een tof initiatief. Ik heb ook een aantal pedaaltjes die ik een tijdje op mp heb gehad maar er weer af heb gehaald om eerder genoemde redenen.

Tunes
8 augustus 2014, 11:46
Nou nou er wordt wel heel erg veel gedaan met de vragen/tips.

Nou nog een gratis tip dan maar, zou het niet wat zijn om het besluit van de mods/gitaarnet in het topic te posten.
Dan kan iedereen tenminste zin of het (geen) zin heeft om hier vragen te stellen of tips te geven.

HaroldA
8 augustus 2014, 12:31
Nou nou er wordt wel heel erg veel gedaan met de vragen/tips.

Nou nog een gratis tip dan maar, zou het niet wat zijn om het besluit van de mods/gitaarnet in het topic te posten.
Dan kan iedereen tenminste zin of het (geen) zin heeft om hier vragen te stellen of tips te geven.

En waarom dit ineens?

The Bertman
8 augustus 2014, 12:56
Het klinkt net alsof de mods regelmatig vergaderen en dan een lijst met beslissingen nemen. Is niet zo, als er wat is, dan melden we dat echt wel, direct aan de vraagsteller of in het betreffende topic.
Veranderingen aan Gitaarnet hebben de mods niks mee te maken, dat doet de beheerder, Gitaarnet dus. Daar hebben we ook maar heel weinig contact mee, maar alle ideeën worden doorgegeven. Maar als er wat verandert, laten we dat zeker weten.

Tunes
9 augustus 2014, 21:19
En waarom dit ineens?


Stel dit topic was een dag oud, tja dan was het een beetje stom om te posten wat ik post, dus.

Dat snap ik
Bert, maar ik las de reacties hier een beetje door, die oud waren, en eigenlijk kwam er nooit iets achteraan (ter afsluiting).

dacrow
21 augustus 2014, 09:43
Super idee, maar er is al een topic over dacht ik?

Het is wel vrij omslachtig via het forum, er zou een website moeten zijn waar je foto's ziet en gewoon een melding bijzet met een ruilvoorstel..