PDA

View Full Version : Bad Soul (Swiss Blade torture ;) )



Harald
21 oktober 2013, 12:02
Twee succesvolle gigs in Zwitserland :) Net terug, nog moe van de reis met de nodige files. Eerste filmpje staat alweer op youtube. Blijkbaar met camerageluid. Piano, zang, bassdrum en conga's doorversterkt, de rest via backline. Gezien de wisselingen in dit nummer is de sound blijkbaar nog redelijk, maar de camera gaat in de uithalen oversturen. Maar wel een leuke uitvoering, van twee gigs waar de hele band heerlijk op dreef was :) Erg leuke dingen gehoord (en gespeeld :supercool: )

Het hoofdkwartier van Blade bleek 2 km verderop te zitten. We zijn er niet geweest. Maar blijkbaar kon de zwitser die het filmpje gemaakt heeft het niet over het hart krijgen hoe ik die gitaar mishandel ;) Bij het stuk waar ik de gitaar aan de wammy bar vasthoudt en schud panned de camera naar de drums... Beestje bleef nog op stemming ook. En dat zonder top locks.

En ook al is dit een eigen nummer, en hadden we nog niet eerder in Zwitserland gespeeld, dit was een verzoeknummer! How cool is that!


http://www.youtube.com/watch?v=X5rd_ONkzs0

Harald
23 oktober 2013, 14:49
Swiss return of the "nichtenstrat"

Little Wing met o.a. wat leuke dingen in de gitaarsolo, daarna Embrace. Helaas staat de gitaarimprovisatie daarvan niet meer op het filmpje. Die maakte de glitches in de gitaarpartij bij dat nummer meer dan goed. Twee nummers, nog niet eens helemaal, en dan duurt dat filmpje 20 minuten... zouden we soms veel naar muziek uit de 70ties geluisterd hebben :seriousf: Ik zeg soms wel eens dat mensen te lang doorgaan op de filmpjes hier, maar ik snap best dat leuk is om te doen hoor ;)


http://www.youtube.com/watch?v=CIxL1LYhswM&list=HL1382531966

Duhsjaak
23 oktober 2013, 17:08
De nichten strat klinkt hier wat metalig, maar dat kan aan de opname liggen.
Ik ben deels Zwitsers, dus ik verbeeld me dat ik ongegeneerd mag uithalen naar dat volk.

Frans zwijgen is quasi betekenisvol de impact van woorden of beelden bij iemand door laten dringen. Frans fluisteren daarentegen, zó dat je de adem van een veel te jonge mevrouw in je oor voelt is heerlijk. Om de sfeer maar even te tekenen.

Wat Zwitsers kijken dan betekent hoef ik dan niet uit te leggen hè?

Goed: Er centjes verdienen is niets anders dan eden beetje terug halen wat die Zwitserse bankiers in de loop van de jaren bijeen gefoezeld hebben. Prima. Doe dat aan de hand van de deep pocket theorie uit de V.S.

En ze mogen je lenen, als we de goeie maar weer terugkijken.
Hé, hij zegt niks over de muziek! Nee, want dan denken ze dat we wat hebben. Mooi dat volume pedaal trouwens.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
23 oktober 2013, 17:13
Kan het niet helemaal volgen. Vond het wel komisch dat ik op een Blade speelde daar, en te horen kreeg dat het hoofdkwartier daarvan 2 km verderop zat :)

Maar, niks volumepedaal, dat is gewoon de volume pot op de gitaar :) Op de Epi kan ik dat trouwens vergeten, dan moet ik echt het pedaal gebruiken. Zo groot zijn mijn handen niet. Vind het op een Les Paul al knap lastig. Jan kan dat, maar die heeft ook kolenschoppen.

gitaarvrouwtje
23 oktober 2013, 17:29
pretty cool harald!

Harald
23 oktober 2013, 17:53
"Yes, it sure is!" ;) Als je weet uit welk nummer dat komt, Dweezil was de laatste keer in de melkweg stom verbaasd dat het meegezongen werd :) Zat 's middags trouwens nog Chet Atkins en Jerry Reed te spelen voor de kroegbaas, en de gitarist van één van zijn bandjes. Was een Amerikaan die in Zwitserland nooit iemand kon vinden die Chet Atkins überhaupt kende :crazyhappy: Leuk werk, al moet je het niet voor het geld doen.

Duhsjaak
23 oktober 2013, 21:43
Ja, dat Zwitsers kijken was een gok. Cageman pikte dat feilloos op in een ander draadje. Nog wel zonder uitleg, maar het betekent niets dat je dat er niet uithaalt.

Om een beeld te geven van Zwitsers:
- Het meest militaristische land ter (West) Europa
- de langste dienstplicht zo ongeveer
- het minst effectieve leger
- ieder huis heeft een schuilkelder
- een kernoorlog is een peulenschil, maar het bankgeheim opheffen is niet bespreekbaar

Zeker de Berner Oberlanders kijken
- somber
- depressief

In nog enkele Kantons hebben vrouwen geen kiesrecht. Rechtsbovenin ligt een Kanton waar de mannen een oorbel dragen. Als je goed kijkt is dat een lepeltje. Symbool voor de manier hoe ze de melk afromen, voordat ze er kaas van maken. Ze zijn openlijk trots op hun fraude.
Je denkt misschien dat ik een geintje maak? Think again.

Hun birnenwegli daarentegen zijn super. Kun je rustig aan je kinderen te eten geven. 100% puurder dan onze appelstroop.

Het enige dat het Zwitserse leger kan (en dus ook doet) is het lopen van bergmarsen. Ik ben 12 jaar geleden onder leiding van iemand die 4 jaar daarvoor uit dienstplicht was vrijgekomen gaan lopen. Volledig doodgegaan (ik) maar wel gemzen gezien.
Die gasten hebben een kuiten, die lopen rustig een half uur een helling van 20% en dan zit je ineens boven de boomgrens. Achteraf zwaar onverantwoord. Achteraf ook wel om gelachen.

Kortom, Zwitsers kijken is geen compliment.
Ze mogen je lenen, als we de goeie maar weer terugkrijgen wel. Of als zodanig bedoeld.
EN gaaf als je dat flikt zonder volumepedaal.
De pot waarmee ik altijd ruzie heb, benut je prachtig.
En ik wist geeneens dat je Blade een Zwitser is.
Vriendelijke groet, Gus


Je bent van mij wel wat gewend, dus ik ben zo vrij:

De hemel:
Politie: Engels
Automonteurs: Duits
Koks: Italiaans
Liefjes: Frans
Organisatie in handen van de Zwitsers

Hel:
Politie: Duits
Automonteurs: Frans
Koks: Engels
Liefjes: Zwitsers
Organisatie in handen van Italianen

Toch heeft mijn opa het aangedurfd.........

Vandaar: Zwitsers kijken.

Cageman
23 oktober 2013, 22:25
Klinkt weer lekker hoor.

Geen kritiek, slechts een vraag: heb je ook nummers waarin je een minder scherpe sound gebruikt? Meer gemengd in het donkere van de band? Ik vind dat snijdende juist wel nice, daar niet van.

Loeters,

Merijn

@Gus: via Zwitserse kaas is de verbinding naar Zwitsers kijken misschien al sneller gelegd.

Harald
23 oktober 2013, 22:46
http://www.youtube.com/watch?v=H1GvYz_rf_Q

17'39" Veel donkerder dan dit wordt het niet. Overigens moest ik behoorlijk bas bijdraaien daar. Dat superdonkere jazzsoundje met flatwound snaren, daar heb ik niet zo veel mee eigenlijk. Vind het ook bij de meeste jazzgitaristen niet zo mooi. Wes Montgomery en Pat Martino uitgezonderd. Die mogen van mij :) Bummer trouwens dat dat nummer er niet helemaal op staat. Had ik graag wel even teruggehoord. Doen we niet zo vaak. Het nummer daarvoor stond op een gegeven moment op de setlijst, met de mededeling "komt goed" Nooit gerepeteerd...Maar goed, niet bepaald het lastigste schema.

Wat de zwitsers betreft, in beide tenten leuk publiek. De avond ervoor kwamen er nog wat gipsies binnen waaien die akoestisch gingen spelen. Nog even mee zitten spelen achteraf. Overigens nog nooit ergens gespeeld waar zoveel geblowd werd. Er spraken er ook relatief veel Nederlands trouwens. Dat blowen was alleen bij de eerste tent trouwens.

Harald
24 oktober 2013, 14:41
@Cageman: Deze is in het begin ook wat donkerder van sound, maar ik vermoed dat je dat nog niet bedoeld? Het nummer zelf blijft voor de afwisseling eens onder de 10 minuten geloof ik...


https://www.youtube.com/watch?v=_bx9QEtHYrc

Cageman
24 oktober 2013, 15:34
@Cageman: Deze is in het begin ook wat donkerder van sound, maar ik vermoed dat je dat nog niet bedoeld? Het nummer zelf blijft voor de afwisseling eens onder de 10 minuten geloof ik...


https://www.youtube.com/watch?v=_bx9QEtHYrc

Had je het nou over blowend publiek? Niet te zien werkelijk. xD

Dit is wel ongeveer wat ik bedoel ja. Dan blend het net even wat meer met de zweverige sfeer van de rest van de band. Lekkerrr.

arjanb01
24 oktober 2013, 15:36
Ja, dat Zwitsers kijken was een gok. Cageman pikte dat feilloos op in een ander draadje. Nog wel zonder uitleg, maar het betekent niets dat je dat er niet uithaalt.

Om een beeld te geven van Zwitsers:
- Het meest militaristische land ter (West) Europa
- de langste dienstplicht zo ongeveer
- het minst effectieve leger
- ieder huis heeft een schuilkelder
- een kernoorlog is een peulenschil, maar het bankgeheim opheffen is niet bespreekbaar

Zeker de Berner Oberlanders kijken
- somber
- depressief

In nog enkele Kantons hebben vrouwen geen kiesrecht. Rechtsbovenin ligt een Kanton waar de mannen een oorbel dragen. Als je goed kijkt is dat een lepeltje. Symbool voor de manier hoe ze de melk afromen, voordat ze er kaas van maken. Ze zijn openlijk trots op hun fraude.
Je denkt misschien dat ik een geintje maak? Think again.

Hun birnenwegli daarentegen zijn super. Kun je rustig aan je kinderen te eten geven. 100% puurder dan onze appelstroop.

Het enige dat het Zwitserse leger kan (en dus ook doet) is het lopen van bergmarsen. Ik ben 12 jaar geleden onder leiding van iemand die 4 jaar daarvoor uit dienstplicht was vrijgekomen gaan lopen. Volledig doodgegaan (ik) maar wel gemzen gezien.
Die gasten hebben een kuiten, die lopen rustig een half uur een helling van 20% en dan zit je ineens boven de boomgrens. Achteraf zwaar onverantwoord. Achteraf ook wel om gelachen.

Kortom, Zwitsers kijken is geen compliment.
Ze mogen je lenen, als we de goeie maar weer terugkrijgen wel. Of als zodanig bedoeld.
EN gaaf als je dat flikt zonder volumepedaal.
De pot waarmee ik altijd ruzie heb, benut je prachtig.
En ik wist geeneens dat je Blade een Zwitser is.
Vriendelijke groet, Gus


Je bent van mij wel wat gewend, dus ik ben zo vrij:

De hemel:
Politie: Engels
Automonteurs: Duits
Koks: Italiaans
Liefjes: Frans
Organisatie in handen van de Zwitsers

Hel:
Politie: Duits
Automonteurs: Frans
Koks: Engels
Liefjes: Zwitsers
Organisatie in handen van Italianen

Toch heeft mijn opa het aangedurfd.........

Vandaar: Zwitsers kijken.



Nee en Nederlanders zijn fijn met teveel mensen op een kleine oppervlakte die de hele dag maar lopen te klagen en te zeuren met Wilders voorop. En dan discussieren over het Sinterklaasfeest, als dat nog kan in Nederland dan gaat het helemaal niet slecht met ons land.
Zwitsers hebben het beter voor mekaar dan Nederlanders zeker op financieel/economisch gebied. Dat het een rechts volkje is, ja dat weten we al sinds mensenheugenis.
On topic: de muziek is heel fijn Harald, klinkt lekker !

Harald
24 oktober 2013, 15:54
Dank je!

Een basisinkomen van 2000+ euro, ze schijnen er serieus over te denken daar! Overigens, met de prijzen daar heb je dat nodig ook. E#en cappucino op een terrasje is zo'n 4 euro daar. Geld heeft dus wel een andere waarde daar. Kleinste briefje dat ze hebben is 10 franken, zeg grofweg zo'n 9 euro. We speelden 2 gigs voor deurgeld. Zag iemand 2 verschillende briefjes in de pot gooien. Dat is dan dus minimaal 30 franken! Hoef je hier in Nederland niet te proberen. Best een gok dus, deze trip. We hebben niets verdiend maar zijn wel uit de kosten, inclusief autobahnvignetten en een extra hotelovernachting en etentje tijdens de heenreis. Hier draaien ze al om bij het bluescafé als blijkt dat ze 5 euro entree moeten betalen!

Harald
24 oktober 2013, 15:56
Had je het nou over blowend publiek? Niet te zien werkelijk. xD

Dit is wel ongeveer wat ik bedoel ja. Dan blend het net even wat meer met de zweverige sfeer van de rest van de band. Lekkerrr.

Dat blowen was bij de andere gig. Die twee gasten die staan te dansen zijn gewoon aardig dronken ;) Die oude rocker met dat petje was trouwens ook wel een typisch figuur :)

En dat zwarte stokje van Mariëlla (ze mocht bij de toegift er eindelijk eentje op het podium opsteken) is een Black Devil. Zijn gewone sigaretten. Zien er alleen wat anders uit door het zwarte papier. Daar rookt ze overigens zo'n 4 pakjes van op een dag! Ze had een tijdje buiten gezeten bij de tent waar we de dag ervoor gespeeld hadden. Kan zijn dat er nog een foto opduikt van de asbak die buiten stond. Daar lag een bergje van haar peuken op... Blues in As :seriousf:

arjanb01
24 oktober 2013, 16:30
Dat blowen was bij de andere gig. Die twee gasten die staan te dansen zijn gewoon aardig dronken ;) Die oude rocker met dat petje was trouwens ook wel een typisch figuur :)

En dat zwarte stokje van Mariëlla (ze mocht bij de toegift er eindelijk eentje op het podium opsteken) is een Black Devil. Zijn gewone sigaretten. Zien er alleen wat anders uit door het zwarte papier. Daar rookt ze overigens zo'n 4 pakjes van op een dag! Ze had een tijdje buiten gezeten bij de tent waar we de dag ervoor gespeeld hadden. Kan zijn dat er nog een foto opduikt van de asbak die buiten stond. Daar lag een bergje van haar peuken op... Blues in As :seriousf:

Mooi verhaal en die stem van haar klinkt echt rokerig, al vrees ik dat ze met dat rookgedrag niet oud wordt! We hadden een bevriend stel in Chur in Zwitserland wonen en ff een avondje uiteten in echt een modaal restaurant kostte pp 64 euro EXCLUSIEF drank.

Harald
24 oktober 2013, 17:04
Mariëlla lijkt toch een beetje de uitzondering die met veel roken, en in haar geval overigens nauwelijks drinken gewoon heel oud wordt. Ze heeft echt een belachelijk lange adem als het moet!

Harald
2 november 2013, 13:14
http://www.youtube.com/watch?v=YpU7YpdTP3I

Deze hadden we al een tijdje niet gespeeld. Definitely 70ies jammy vibe hier... Op de weg naar Zwitserland reed ik met onze bassist en drummer. We hadden onder andere Buffalo van Zappa op. Een registratie van de eerste Zappa band waar Steve Vai in speelde, met Vinnie Colaiuta op drums. De ritmesectie is op dat optreden op een vreselijk creatieve manier aardig insubordinant. (zo gaan ze ergesn 5 noten verdelen over 4 kwarten in de begeleiding tijdens een solo...) Colaiuta drumt letterlijk geen twee maten hetzelfde tijdens die gig. Misschien had ik dat John (onze drummer) niet onderweg moeten laten horen :seriousf: Vreselijk leuk om zo vrij te spelen overigens, als de rest goed kan volgen :)

gitaarvrouwtje
16 december 2013, 10:44
Mariëlla lijkt toch een beetje de uitzondering die met veel roken, en in haar geval overigens nauwelijks drinken gewoon heel oud wordt. Ze heeft echt een belachelijk lange adem als het moet!

Ik begrijp wel ineens beter waarom haar stem klinkt zoals die doet :p