PDA

View Full Version : beste oplossing versterker repetitiekot



ydroj
21 oktober 2013, 09:16
Dag iedereen,

Ik beschik over een kleine 15w fender versterker die ik ooit gekocht heb als oefenversterker. http://www.stagebeat.com/Fender-Frontman-15R-Guitar-Amplifier-with-reverb-15w-023-1541-901-100469

ik ben spijtig genoeg niet in het bezit van een versterker met een groter vermogen en ben een tijdje geleden in een groep beginnen spelen.

Nu huren we een repetitiekot waar grote marshal cabs staan, zonder heads. Maar ik kan mijn kleine fender versterker niet als head gebruiken (denk ik) omdat er geen output is, enkel voor een hoofdtelefoon.

Wat is nu de goedkoopste oplossing om via de marshal cab te spelen? Ben al opzoek geweest naar goedkope heads en kwam dit tegen, kan ik dit gebruiken als head voor de marshal? en is dit een combo? kan ik hier ook mee spelen zonder cab?

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-top/behringer-virtube-vt100fxh-gitaarversterker-top/product-details.html

bedankt

HaroldA
21 oktober 2013, 09:33
Wat is nu de goedkoopste oplossing om via de marshal cab te spelen?

Kabel naar je speaker doorknippen en een jack aan solderen.

jim__
21 oktober 2013, 09:40
Of kijken naar de Orange Micro Terror, hoor er alleen maar goede verhalen over. Scheelt je ook een hoop sjouwen, en is iets goedkoper dan die Behringer. Ben zelf ook nog altijd erg benieuwd hoe die klinkt.

ydroj
21 oktober 2013, 09:46
en kan die orange een grote cab aan?

HaroldA
21 oktober 2013, 09:47
Of kijken naar de Orange Micro Terror, hoor er alleen maar goede verhalen over. Scheelt je ook een hoop sjouwen, en is iets goedkoper dan die Behringer. Ben zelf ook nog altijd erg benieuwd hoe die klinkt.


en kan die orange een grote cab aan?

De Tiny Terror iig niet ... of niet voor "rock dingen". Die gaan dan echt heel erg vies over hun nek.

ydroj
21 oktober 2013, 09:51
en die behringer die ik toonde, kan je daar ook gewoon mee spelen? zonder cab?

HaroldA
21 oktober 2013, 09:53
en die behringer die ik toonde, kan je daar ook gewoon mee spelen? zonder cab?

Zonder cab komt er geen geluid uit. Sowieso twijfel ik over de kwaliteit/sound van die Behringer. Als je blij bent met jouw Fendertje, dan zou ik er een speaker jack in (laten) zetten.

ydroj
21 oktober 2013, 10:00
en uit die orange ook niet? die is echt bedoeld als head dan?

HaroldA
21 oktober 2013, 10:07
en uit die orange ook niet? die is echt bedoeld als head dan?

Die Orange Tiny en Micro Terrors zijn ook gewoon heads, daar zul je een cabinet bij moeten kopen om thuis ook te kunnen spelen. Of je soldeert een jack aan jouw speaker, dan kun je je Fender speaker aan een head koppelen ;)

Rizz
21 oktober 2013, 10:19
Kabel naar je speaker doorknippen en een jack aan solderen.


Zonder cab komt er geen geluid uit. Sowieso twijfel ik over de kwaliteit/sound van die Behringer. Als je blij bent met jouw Fendertje, dan zou ik er een speaker jack in (laten) zetten.


Die Orange Tiny en Micro Terrors zijn ook gewoon heads, daar zul je een cabinet bij moeten kopen om thuis ook te kunnen spelen. Of je soldeert een jack aan jouw speaker, dan kun je je Fender speaker aan een head koppelen ;)

Of toch een andere head? Wat is nou je punt? :seriousf: :seriousf:

HaroldA
21 oktober 2013, 10:20
Of toch een andere head? Wat is nou je punt? :seriousf: :seriousf:

Volgens mij kan dat altijd nog ... er werd gevraagd naar "de goedkoopste optie".

ydroj
21 oktober 2013, 10:21
en een jack aan mijn fender solderen dat gaat zomaar? maar dan kan ik wel niet meer spelen zonder cab?

ydroj
21 oktober 2013, 10:23
en een jack aan mijn fender solderen dat gaat zomaar? maar dan kan ik niet meer spelen zonder cab?

HaroldA
21 oktober 2013, 10:23
en een jack aan mijn fender solderen dat gaat zomaar? maar dan kan ik wel niet meer spelen zonder cab?

1) Boor een gat in de versterker van je combo
2) Soldeer de kabel aan een (female) jack die je in het gat vastmaakt
3) Soldeer een (male) jack aan je speaker

Zo kun je zowel met je eigen (combo), als met een externe speaker (cabinet) spelen.

HaroldA
21 oktober 2013, 10:24
Waar woon je ergens? Misschien kan je het bij een ander forum-lid laten doen ...

SuperFuzz
21 oktober 2013, 12:11
Als er een mixer, microfoons en statieven in het oefenhok staan dan zou je kunnen overwegen om je Fendertje uit te versterken en via de zangmonitoren te spelen. Dat kost helemaal niks en dan zou je door kunnen sparen voor een goede comboversterker met speakeruitgangen.

ydroj
21 oktober 2013, 12:25
ik ben zelf van Kapellen, antwerpen
en de versterker staat nu in zandhoven, pulle.

Als er iemand daar van in de buurt is die dit kan?

Iemand ervaring met de electro harmonix 22 caliber?
is zoals die orange hele kleine head

Dutch66
21 oktober 2013, 12:37
Beste meneer de verhuurder,

Wij huren regelmatig uw ruimte om met onze band; "The Jack-Plugs" te kunnen oefenen.
Nu staan er in die ruimte van die mooie grote kasten met maar liefst 4 ronde speakers erin.
Het valt ons op dat dit tamelijk zinloos is, ZONDER EEN GESCHIKTE VERSTERKER!!!!!

zoiets ? ;)

SuperFuzz
21 oktober 2013, 13:50
Iemand ervaring met de electro harmonix 22 caliber?
is zoals die orange hele kleine head

Die zal niet genoeg volume geven om met een volle band hoorbaar te zijn.

HaroldA
21 oktober 2013, 13:56
Beste meneer de verhuurder,

Wij huren regelmatig uw ruimte om met onze band; "The Jack-Plugs" te kunnen oefenen.
Nu staan er in die ruimte van die mooie grote kasten met maar liefst 4 ronde speakers erin.
Het valt ons op dat dit tamelijk zinloos is, ZONDER EEN GESCHIKTE VERSTERKER!!!!!

zoiets ? ;)

Als ik ruimtes zou verhuren, zou ik precies hetzelfde doen.

ydroj
21 oktober 2013, 14:56
Ook niet als hij aangesloten is op een 4x12 marshall cab? Ik zit nu met een fender frontman 15w versterker dus zachter zal het toch niet zijn dan dat?

Dutch66
21 oktober 2013, 15:06
Als ik ruimtes zou verhuren, zou ik precies hetzelfde doen.

Precies lekker safe, zonder bekkens, zonder mics, maar met kassa durf ik te wedden..

guitarnijboer
21 oktober 2013, 16:06
In de categorie veel voor weinig: http://link.marktplaats.nl/727392093
Lijkt me ideaal voor in de oefenruime en 10000 X beter dan iedere Berhinger.

ydroj
21 oktober 2013, 21:56
is dat een goede versterker?

HaroldA
21 oktober 2013, 21:57
Het beste wat je voor €90 kunt krijgen.

ydroj
21 oktober 2013, 22:52
waarom worden ze dan zo goedkoop verkocht, er zijn er wel wat te vinden tweedehhands.