PDA

View Full Version : The Lo Lands | Mystery Man



The Lo Lands
20 oktober 2013, 21:29
In navolging van de ADE heb ik dit weekend een kort instrumentaal nummer opgenomen. Diep, gelaagd, dansbaar en lekker met de volumeknop vol open imo :-) Ben geen dance liefhebber en dit is slechts mijn interpretatie op dance muziek :-) Ben weer benieuwd naar jullie reacties...

The Lo Lands - Mystery Man (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Cageman
20 oktober 2013, 23:56
Hallo Big Sur M (:soinnocent:),

Het dromerige synthesizertje/gitaartje(?) dat er in het begin en later weer overheen gaat vind ik heel gaaf. Het hele lied had van mij wel langer mogen duren nog; vind 'm zeer geslaagd! Herhaaldelijk, minimalistisch en licht opbouwend. Maakt jouw interpretatie van dance als zodanig begrijpelijk. Dit inspireert mij wel om ook weer eens wat kleiners, ongedwongen en vrolijks te knutselen. Want van vrolijk en tegelijkertijd sferisch vind ik dit een goed voorbeeld. Minimalistisch is ook mijn enige kritiekpuntje: de drums klinken een beetje droog hier. Mooi gitaargeluid wel; phaser is altijd baas.

:ok:

Loeters,

Merijn

Vanaf nu zal ik stoppen met de BH verwijzingen:p

Duhsjaak
21 oktober 2013, 09:37
Wat lachen!
Bij de dance scene denk ik aan Sutterheim, overwegend kazen publiek van lui die normaal de koffieautomaten op de Zuidas onveilig maken, vreselijk regelmatig naar de WC's gaan op zoek naar een spiegel en iets om er op te leggen en dan helemaal in het wit of zwart 'hun vrijheid te vieren'. Whatever that may be in de Arena. Dat vieren gaat gepaard met een soort huppel, met de armen omhoog als een peuter die wil worden opgetild.

Je zou dus mogen denken dat de dance scene niet helemaal mijn scene is. En terecht dat je dat denkt.

Dat zou radicaal kunnen veranderen als hunnie dit soort muziek zouden gaan draaien.
Ik gun al die DJ's hun succes (waar is 100% Isis - die vond ik behoorlijk te pruimen) maar ik zie nog niet gebeuren dat ze overstag gaan. Jammer voor jou, want er worden toch een paar knaken verdiend.

Die band weet niet wat ze missen.

@Cageman
Inderdaad, te kort. Lo maakt zich met een Jantje van Hoorn ervan af.

En, inderdaad: Vanaf nu zal ik stoppen met de BH verwijzingen.
Prima gedachte. De mooiste BH ligt op mijn shorts.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
21 oktober 2013, 10:13
Hallo Big Sur M (:soinnocent:),

Het dromerige synthesizertje/gitaartje(?) dat er in het begin en later weer overheen gaat vind ik heel gaaf. Het hele lied had van mij wel langer mogen duren nog; vind 'm zeer geslaagd! Herhaaldelijk, minimalistisch en licht opbouwend. Maakt jouw interpretatie van dance als zodanig begrijpelijk. Dit inspireert mij wel om ook weer eens wat kleiners, ongedwongen en vrolijks te knutselen. Want van vrolijk en tegelijkertijd sferisch vind ik dit een goed voorbeeld. Minimalistisch is ook mijn enige kritiekpuntje: de drums klinken een beetje droog hier. Mooi gitaargeluid wel; phaser is altijd baas.
Dankjewel Merijn! Ik vond het compacte wel goed verder hoewel er met meer tijd een langer nummer uitgeperst had kunnen worden. Thema is een combi van synths en gitaar, waarbij ik het synth thema met de gitaar heb nagespeeld en vervolgens heb omgedraaid waardoor het een soort backwards echo wordt. Ik dacht er nog een gitaarsolo over te spelen maar dat voelde niet goed en trek je het al gauw door naar een 'rocknummer'. Drums klinken over mijn monitoren wel lekker, zit wat galm op. Misschien niet echt een classic dance drum maar daar heb ik weinig kaas van gegeten :-)

The Lo Lands
21 oktober 2013, 10:58
Wat lachen!
Bij de dance scene denk ik aan Sutterheim, overwegend kazen publiek van lui die normaal de koffieautomaten op de Zuidas onveilig maken, vreselijk regelmatig naar de WC's gaan op zoek naar een spiegel en iets om er op te leggen en dan helemaal in het wit of zwart 'hun vrijheid te vieren'. Whatever that may be in de Arena. Dat vieren gaat gepaard met een soort huppel, met de armen omhoog als een peuter die wil worden opgetild.

Je zou dus mogen denken dat de dance scene niet helemaal mijn scene is. En terecht dat je dat denkt.

Dat zou radicaal kunnen veranderen als hunnie dit soort muziek zouden gaan draaien.
Ik gun al die DJ's hun succes (waar is 100% Isis - die vond ik behoorlijk te pruimen) maar ik zie nog niet gebeuren dat ze overstag gaan. Jammer voor jou, want er worden toch een paar knaken verdiend.

Die band weet niet wat ze missen.

@Cageman
Inderdaad, te kort. Lo maakt zich met een Jantje van Hoorn ervan af.

En, inderdaad: Vanaf nu zal ik stoppen met de BH verwijzingen.
Prima gedachte. De mooiste BH ligt op mijn shorts.
Vriendelijke groet, Gus Hey Gus, ik ben wel van mening dat Dance zijn plek verdiend in de muziekscene en dat velen mij voor zijn geweest om Dance vanuit een 'band-perspectief' te maken en dat dit hoofdwaarschijnlijk ook nog wel zo gemaakt wordt door menig één!? Verder geen ambities hierbinnen maar vond dit een leuk uitstapje waarbij ik mijzelf trachtte te verplaatsen in Dance muziek en hoe ik een Dance nummer zou willen horen, waarbij ik mijzelf inderdaad misschien te makkelijk vanaf heb gemaakt haha Kort maar krachtig ;-)

Cageman
21 oktober 2013, 12:21
Wat lachen!
@Cageman

En, inderdaad: Vanaf nu zal ik stoppen met de BH verwijzingen.
Prima gedachte. De mooiste BH ligt op mijn shorts.

Ik breek gelijk m'n belofte. Maar voor de duidelijkheid Gus: Big Sur Moon door BH (http://www.youtube.com/watch?v=X0nEkkpShsg).

The Lo Lands
21 oktober 2013, 20:23
Ik breek gelijk m'n belofte. Maar voor de duidelijkheid Gus: Big Sur Moon door BH (http://www.youtube.com/watch?v=X0nEkkpShsg).
Ik snapte al niet waar jullie het over hadden met BH haha!! De vergelijking heb ik al vaker gehoord en vind ik niet erg hoor ;-)

Fraai album en dito nummer van BH welke ik nog wel ergens in de kast heb liggen :-)

Duhsjaak
22 oktober 2013, 08:12
Ik breek gelijk m'n belofte. Maar voor de duidelijkheid Gus: Big Sur Moon door BH (http://www.youtube.com/watch?v=X0nEkkpShsg).

Een jaar of dertien geleden, heb ik met een vriendje een 'dialoog' bedacht van twee senioren.
Die dialoog heeft bewust of niet bewust model gestaan voor een strip, niet gemaakt door ons twee, ik ben die strip kwijt helaas.

3 senioren dus.

Senior 1
Fufter, fuftertje. Lekker kontje fufter!

Senior 2
Feker een lekker kontje hoor. 't Leuke if, dat je op onfe leeftijd allef mag feggen.

Senior 1
Allef kàn feggen, behalve de f.

Senior G (jaar of dertien later dus ook fenior) fnapte de verwijfing, maar vond het wel fpannend er een flappe opmerking op te maken.

Forry TF, 't niveau fakt/off topic! Wàt een gefodemieter.
Vriendelijke groet, Guf