PDA

View Full Version : Peavy AmpKit app en Ipone Workflow



raabje
20 oktober 2013, 12:34
hallo Forum,

Is er al een topic over de Peavy AmpKit app voor Iphone/Ipad?

Ik heb de Apogee Jam (perfecte interface, veel beter dan Irig spul), en mijn workflow op Iphone 4S is als volgt:


Eerst Audiobus opstarten, deze koppelt audio apps aan elkaar.

Bij input kies ik Peavy AmpKit en Drum Loops HD. Output is Multitrack DAW, maar b.v. Garageband kan ook.

In Ampkit kies ik de standaard amp die er gratis inzit. In Drum Loops kies ik een lekkere groove.

Dan switchen naar Multitrack DAW, hier zijn dan 2 audiosporen geopend met de output van de 2 apps die ik al gestart heb. Volumes afstellen, juiste mix van gitaar en drum. En dan jammen maar op drum, met koptelefoon, laat op de avond.

Als ik geen modelling wil, dan stuur ik de line out van mijn Vox 15R Pathfinder naar Ampkit, en ik zet de versterker modelling uit in AmpKit (bypass), pure Vox (solid state) sound komt (in dezelfde setup met Audiobus) door in Multitrack DAW

Mijn doel is te jammen over drums, dat oefent lekkerder. Akkoorden schema's genereer ik via https://autochords.com. Opnemen kan ook, dan kan ik akkoorden opnemen en dit als audio afspelen en daar weer overheen pielen.

Alternatieve workflow is AmpKit naar Garageband sturen met Audiobus, en dan een drum loop starten in Garageband, en het geluid van Ampkit via een microfoon track (=input Apogee Jam via Audiobus).

En helemaal simpel en overzichtelijk is stand alone een amp sim in Garageband zelf gebruiken (niet al te best), of het geluid van de Vox naar de microfoon sturen van Garageband. De audio loops van Drum Loops HD zijn wel lekker.

Ik heb ook nog de JamUp app, maar nog niet veel gebruikt. Peavy klink net iets beter denk ik.

Mijn vraag: Wie gebruikt er nog meer Ampkit? Ik zie dat de uitbreidingen (relatief gezien) best prijzig zijn, ca. 5 euro voor een extra amp + cabinet uitbreiding. Welke zijn de moeite waard? Ik houd het nu nog even bij de standaard amp + cabinet.

Ik heb een Roland VS840GX met SD card reader voor dit soort dingen, jammen over drumloops, en gitaar in lagen opnemen, maar deze kan nu in de mottenballen denk ik. Iphone is compacter, en de grafische interface is een groot pluspunt. Apogee Jam is ook erg goed, ik hoor geen latency, gitaar klinkt nog erg direct. Buffer in Audiobus is 256 samples. De Iphone heeft daarbij een hogere kwaliteit voor opname (tot 24 bit, 96khz), de Roland VS840 gebruikt compressie (het is een oud ding).

Als ik over speakers wil spelen, dan sluit ik de Iphone op mijn stereo-set of monitor speakers aan en speel Drum Loops of Garageband drumracks direct af.

Overigens zit in Ampkit ook een loop speler met backing tracks en drumloops, ook met bass noten, Ampkit kan je prima stand alone gebruiken zonder Audiobus toestanden. Maar ik vind het zelf wel leuk om te experimenteren. Je kan ook eigen backing tracks maken in Garageband (drum+bass en b.v keys), of op een PC met b.v. de EZdrummer VST en opslaan als audio, en deze weer afspelen in Ampkit. Eigenlijk kan alles wel zo een beetje :-)

groet,
Jeroen