PDA

View Full Version : Boss MT-2



Ruben77
19 oktober 2013, 22:29
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een boss metal zone mt-2 gekocht. Bijna alles wat ik hiermee doe in combinatie met mijn Cort KX5 en Marshall MG 30FX klinkt vreselijk. Als ik powerchords speel, valt het nog mee, maar als ik aparte snaren aansla dan is het niet om aan te horen. Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd, maar tevergeefs... Ik neem aan dat het oftewel aan mijn gitaar ligt oftewel aan mijn amp.

Zouden jullie weten wat het probleem kan zijn?

arcane
19 oktober 2013, 23:16
Hey Ruben. De mt-2 kan een heel leuk pedaal zijn, vooral voor thuis. Voor live is het al wel minder naar mijn smaak.
Het nadeel van het pedaal is dat er zo ontzettend veel aan in te stellen is. Het duurt dus even voordat je het gewenste geluid er uit kunt halen.
Mijn tip: gebruik niet te veel gain. ik zet t ding nooit verder dan 11 uur. Daarna het laag en hoog indraaien tot je tevreden bent, en daarna op zoek naar de juiste mids.

Ruben77
20 oktober 2013, 00:38
Bedankt, ik sta er al een heel stuk verder mee nu.

Rooker
20 oktober 2013, 09:57
Hij is lastig ja. Velen vinden het ook een rot ding. Maar ik absoluut niet. Ik ben het met Arcane eens alleen durf ik met de gain wel tot 3 uur. Er zijn veel verschillende sounds uit te krijgen zodat je overal in de mix kunt spelen. Omdat denk ik veel mensen (waaronder ik zelf heel lang) denken dat je in je eentje de hele band moet spelen, het apparaat ook zo instellen, kom je slecht door de mix ja.. Maar wanneer je de bas instelt zodat je een subtiele "umpf" krijgt en je dan het hoog instelt wat een beetje je plek in de mix bepaald. Ik ervaar altijd Veel hoog klinkt wat verder weg als wat minder hoog :-?... Dan zal je gelijk opvallen hoe je jezelf daarna met de mids knop prima in de mix kunt draaien. Ik heb overigens wel de keely mod versie. Maar mn band maat niet en die heeft ook nooit problemen. Trouwens sustain tot in de hemel :-)

Ruben77
21 oktober 2013, 20:40
Enig idee hoe je hier wat Sonic Youthachtigs uit kunt halen?

Bernardduur
21 oktober 2013, 21:53
Nadeel van de MT2 vind ik altijd die enorme mid spike die al vanaf het eerste deel van het circuit erin zit..... ik mod die er altijd uit waardoor het pedaal een stuk opener is en veel breder gaat klinken! Maakt het in mijn oren een stuk makkelijker in te stellen zonder dat hij zo aanwezig is