PDA

View Full Version : De eerste EP van View for a Day!



Herman
18 oktober 2013, 20:59
Hey mensen!

Met mijn band View for a Day hebben we gisteren onze aller eerste EP gereleased. Erg toffe show gehad en we willen het schijfje nu zo veel mogelijk de wereld in slingeren!

Ik heb een tijdje terug onze single nog gepost waar ik een paar toffe reacties van jullie op gehad heb, dus bij deze wil ik de EP ook graag aan jullie laten horen.

Laat vooral weten wat je van de tracks vind, wij zijn erg benieuwd!

https://soundcloud.com/viewforaday/sets/shortcuts-dont-apply-ep

Ook te beluisteren op onze website: www.viewforaday.com

Herman
21 oktober 2013, 13:03
Niemand? :x

Martin_
21 oktober 2013, 15:58
Ik vroeg me vandaag nog af wanneer er iets nieuws zo komen. Dit had ik dus gemist :makeup:
'k Ga gauw luisteren!

benwave
21 oktober 2013, 16:05
Muziek en ideen zijn wel aardig vind ik, maar die vocalizer staat mij iets te veel aan.
Zingt de zanger zo vals ofzo ? Ouwerwets en nep klinkend vind ik het , toen Cher er in 1998 mee kwam vond ik het wel leuk

muziekschuur
21 oktober 2013, 16:27
Helemaal lekker.... He Benwave.... Moetje ze gewoon live gaan zien.... Zijn de vocals vast (nog) beter...

Duhsjaak
21 oktober 2013, 16:33
Ben al een aantal dagen slecht bereikbaar via het elektronisch fietspad.
De verbinding was verdacht (is ie nog steeds) maar uiteindelijk bleek de modem de boosdoener.
Nu heb ik keurig een nieuwe ontvangen, maar met de verkeerde gebruiksaanwijzing.

Het is een soort spin off van automatisering, waar alles automatisch gebeurt, maar niks vanzelf gaat.

En soms hebben we ook pech, soms zit is op een laptop en je wilt niet weten wat voor een geluid er daaruit komt. Eigenlijk wil ik wel iets liefs verwedden dat je dankbaar bent dat ik niet op deze manier ga luisteren naar je zielenroerselen.

Maar dat zal de komende dagen zeker ervan komen.

Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
21 oktober 2013, 16:46
Iedereen is WIN8.1. aan het downloaden.... Het is hier niet beter.... Kan ook zijn dat ik opgroeiende kinderen heb die het downloaden op hun laptop hebben uitgevonden....

Herman
21 oktober 2013, 19:28
Benieuwd naar de reacties die nog een goede luisterplek aan het zoeken zijn. ;)

@ Benwave.. Jammer dat je dat vind! Ik ben de laatste die zal zeggen dat ik een goeie zanger ben (ben recentelijk begonnen met zanglessen ook) en ook ontken ik niet dat er hier en daar wel wat bijgewerkt is met autotune. Of ik nou echt live "zo vals zing" kun je misschien beter zelf beslissen, maar hierbij even een kort stukje muziek wat ook op de EP staat, maar dan akoestisch en zonder bewerkte vocals. Dan kun je horen hoe ik als 100% natuur klink. :)

Muziekschuur mag ik inmiddels volgens mij fan noemen, en daar zijn we nog altijd erg blij mee! Thanks Frans. :)

En Gus, ben zeker benieuwd ook wat jij er van vind als je er aan toe komt het over fatsoenlijke speakers te beluisteren. ;)

Martin_
21 oktober 2013, 20:07
Ik vind het leuk afwisselend. Verder ben ik onder de indruk van het gitaarwerk. Heb zojuist de EP besteld, dus kan hem binnenkort over mijn installatie luisteren.

Herman
22 oktober 2013, 15:36
Thanks Martin! Hij komt snel je kant op.

Duhsjaak
23 oktober 2013, 21:46
Ben je niet vergeten.
Nog maar twee te gaan.
Vannacht dan maar?
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
23 oktober 2013, 22:38
Ik heb bewust even gewacht met reageren, omdat ik het mij niet zo aanspreekt. Dat is zonde als eerste reactie. Veel ga ik er dan ook niet over zeggen. Behalve dat ik de instrumentale tussenstukken en bridges heel vet vind. Dat vond ik in de All Or Nothing single al. Die stukken achter elkaar luisteren levert lekkere progrock op en daar hou ik dan wel weer van. Ik vraag me af.. zit er in de band iemand die dergelijke stukjes afdwingt? Een brutaal gitaristje ofzo? Dat moet diegene dan vooral blijven doen. Voor de rest: knap gemaakt, het past allemaal prima in elkaar. Dat het totaalplaatje mij niet zo aanspreekt, is een manco van mij.

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
24 oktober 2013, 04:23
Naar aanleiding van dit nummer heb ik serieuze soul searching gedaan. Ik heb me afgevraagd, waarom de eerste track mij helemaal pakte en de EP minder.
Want de EP is gewoon absoluut minimaal op het niveau van de eerste track. Diverse gasten van verschillende pluimage uit Groot Amsterdam vinden het helemaal snor, top verzorgd, behoorlijke mate van eigen geluid. Behoorlijk hoog festival gehalte.
Dat laatste vind ik ook. Op een festival zou ik er met veel plezier een uur naar gaan zitten luisteren.

Ik wijt het aan de chaos die hier heerst en daardoor de chaos in mijn hoofd dat het me minder raakt dan het eerdere nummer. Ik neem me voor hier over een maand of drie nog eens rustig naar te luisteren. Opnieuw is gebleken dat bij veel muziek de luisteraar de zwakke schakel is. Ikzelf dus in dit geval.

Simpel bezien is het gewoon een vreselijk goede prestatie die mij toevallig op dit moment onvoldoende raakt. Sorry.
Vriendelijke groet, Gus


Edit: Ik kwam er niet helemaal goed uit vannacht.
Afgezien van wat kleine dingetjes* vond ik het een onberispelijk stukje werk.
En om onbegrijpelijke redenen 'pakte' het me niet.
Dat is wat ik heb geprobeerd op te schrijven.
Niet zo duidelijk volgens mij.
Vriendelijke groet (ja, alweer) Gus

*Laat de zanger even op dingen als de klemtoon letten. Het is igNORE in plaats van IGnore.
Moeten we daar over vallen? Nee natuurlijk niet!

Herman
25 oktober 2013, 13:43
Cageman, Bedankt voor je reactie! De instrumentale passages is denk ik iets van ons allen. Echt de lickjes/breaks komen vaak van onze gitarist/bassist, overige instrumentale stukken vaak van mij. Bands die we bijv. als gezamenlijke invloed hebben zijn Porcupine Tree, Incubus en Biffy Clyro. Daarnaast luisteren we verder allemaal naar allerlei soorten muziek. Dat zorg er in het geheel dus wel een beetje voor dat er redelijk vaak instrumentale stukken voorbij komen. :)

Duhsjaak, volgens mij is dat allemaal nog best positief hoor! ;) Als iemand zegt dat het eigenlijk niet echt zijn "cup-of-tea" is maar toch vind dat de muziek op zich goed is, vind ik dit eigenlijk alsnog een heel behoorlijk compliment. Het feit dat je er zo aandachtig naar geluisterd hebt wordt gewaardeerd, als de muziek je wel volledig gepakt had was natuurlijk mooi geweest maar al met al mooie reactie Gus! :)