PDA

View Full Version : Korg DTR-1 uit US



mkootstra
18 oktober 2013, 12:29
Ik wil een Korg DTR-1 aanschaffen maar die worden hier erg schaars. Op ebay.com komen ze geregeld voorbij maar ik kan nergens vinden of ze op 220v 50hz kunnen werken als je voor de Amerikaanse markt geleverd zijn.

Veel apparaten hebben hier geen enkel probleem mee maar ik kan van dit apparaat geen info vinden hierover. Dan is het de stekker omzetten en klaar.

In het pdf staat alleen:
KORG products are manufactured under strict speclficatlons and voltages required
byeach country. These products are warran!ed by the KORG dlstrlbutor only in each
country. Any KORG product not sold with a warmty card or carrylng aserial number
disqualifies the productsold trom the manufacturer's/dlstrlbutor's warrnty and llabillty.
Th is requirement is for your own proteetion and safety.

Maar dat is standaard om zich maximaal in te dekken

Iemand die hier iets over kan zeggen?

Gr. Mark

tommus42
18 oktober 2013, 12:39
230/110V trafo. De mooiste kan ook 12V gelijkspanning omzetten in 230V:ok:.

Dutch66
22 oktober 2013, 20:06
Lijkt me wel een beetje omslachtig voor een "tunertje"....

rvorkink
23 oktober 2013, 10:48
Ik dacht eens in een schema van een 1000 cq 2000 gezien te hebben, dat er een trafo inzat, met verschillende primaire taps, 110, 230, 240.
Misschien bij deze ook wel?

Dirk_Hendrik
23 oktober 2013, 13:56
Het schema voor de 1000 vind je hier:http://music-electronics-forum.com/t14149/ Daar staat geen trafo in getekend maar in dé parts list komt een verschillend type voor voor de 100-117V en de 230 tot 240V varianten

rvorkink
23 oktober 2013, 16:48
Yep, die bedoel ik, pagina 8 rechtsboven?
Of zie ik het verkeerd?

mkootstra
25 oktober 2013, 21:55
Dit is dus niet simpel mogelijk...

Maar ja, zie maar eens een tweede hands te vinden op 230/240v. Ik wil een vlak front en de DTR-1000 en 2000 komen schuin naar voren. De DTR-2 zijn bij bosjes te vinden maar heeft geen stroboscoop functie.

Als het te lang duurt dan maar een nieuwe Rocktron versatune aanschaffen. Die voldoet ook aan mijn eisen.

Dirk_Hendrik
25 oktober 2013, 22:20
Yep, die bedoel ik, pagina 8 rechtsboven?
Of zie ik het verkeerd?

H,mm.. heb je best een punt. Helder is het niet.

Maar is enssentie,
Een 110VAC model modificeren naar 220v is nou niet echt een klusje waar ik slapeloze nachten van zou krijgen.

mkootstra
25 oktober 2013, 22:35
H,mm.. heb je best een punt. Helder is het niet.

Maar is enssentie,
Een 110VAC model modificeren naar 220v is nou niet echt een klusje waar ik slapeloze nachten van zou krijgen.

Klopt maar dit kan ik zelf niet. Als ik dan naar de kosten kijk dan heb ik met een beetje mazzel een DTR-1 uit Amerika voor 175,-- thuis liggen (inclusief verzending en douane) Als ik dan de modificatie moet laten doen zal dat in totaal vast meer dan 75,-- worden en daar heb je een nieuwe rocktron voor...

Dirk_Hendrik
26 oktober 2013, 07:33
"Assumption is the mother of all mistakes" -Albert Einstein

mkootstra
26 oktober 2013, 11:27
"Assumption is the mother of all mistakes" -Albert Einstein


Een wilde gok wagen waarvan ik veronderstel dat het meer kost dan nieuw is nog fouter

maw de quote klopt niet als er aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in het spel is

Maar goed dit gaat off-topic

SantaX
27 oktober 2013, 00:28
Zei diezelfde Einstein niet ook, he who never failed, never tried something new?

mkootstra
27 oktober 2013, 16:59
Zei diezelfde Einstein niet ook, he who never failed, never tried something new?

Vrij zinloos om een fout te maken als je weet dat het een fout is...

On topic:

Deze mag sluiten want ik heb er een kunnen bemachtigen uit Engeland. Op Ebay stond een rack waarvan de AMP in de advertentie stond. Ik ben zo brutaal geweest om te vragen of de dtr ook te koop was. En dat was zo alleen was die nog niet geplaatst dus een buy it now van laten maken.

matto
27 oktober 2013, 18:17
Ik heb je een pm gestuurd