PDA

View Full Version : ik ben fan :)



jannest
17 oktober 2013, 16:08
dus ik spam ff

btw
hij heeft wel wat te zeggen


https://www.youtube.com/watch?v=28Op9cPKWjg

gitaarvrouwtje
17 oktober 2013, 17:24
Beetje lang van stof is ie wel he haha
Ja tuurlijk heeft hij wat te zeggen
Mar misschien vindt iemand t wel harstikke leuk om in zn kamertje die solo s en nummers te spelen
Als t je plezier brengt dan is er toch ook een belangrijk doel bereikt?
Zelfs als je nooit naast zo n artiest op t podium staat, nooit die precieze klank zult evenaren,..etc etc
Het is mijn ding niet hoor
Maar er zijn zat mensen die daar heel veel plezier aan beleven

Robin...
17 oktober 2013, 19:48
Ik ben geen fan. Deze man verteld dus dat covers totaal niet goed zijn. De beste verdieners die niet doorbreken zijn coverbandjes. Maar dat terzijde. Je moet gewoon doen wat je leuk vind. Ik word fan van een bepaalde gitarist ik ga hem naspelen. Daarna zie ik wat anders interessants en en ga hem weer naspelen. Bijna al die gitaristen die hij opnoemt hebben ook allemaal hun gitaarhero gehad. John mayer/srv. srv/albert king. slash/page. angus young/chuck berry. En ga zo maar door. Maar ze gebruiken het allemaal om hun eigen style te maken. en kwa tone ben ik er wel mee eens. Precies dezelfde tone krijgen als je gitaarhero vind ik dan weer wat jammer. Alleen he kan wel een invloed op je zijn. Ik vind de tone van john mayer srv lekker. Maar ik ga niet precies dezelfde spullen kopen. Maar ik probeer wel dat ik die sound een beetje krijg.

jannest
17 oktober 2013, 22:59
ach vind z'n preek voor originaliteit wel leuk
hoor je weinig in gitaarland

gitaarvrouwtje
18 oktober 2013, 09:02
tuurlijk, ik ben juist helemaal voor originaliteit, maar ik ken een hoop gitaristen die dat ook zijn hoor
t punt is alleen dat we niet allemaal briljant en begaafd zijn
en dan is het spelen van covers wel een uitstekende manier om dingen te leren..
voor je origineel kunt zijn zul je toch die gitaar een beetje moeten kennen en beheersen denk ik :)

kassie
18 oktober 2013, 16:05
Hij heeft ook tips voor ebay aankopen, theorieën over sound ontwikkeling, kasten, speakers etc... niet alles snijdt hout bij hem.

Ukeloeder
19 oktober 2013, 19:15
Tuurlijk is het belangrijk origineel te zijn in je spel. Ik heb vroegah nooit iemand nagespeeld, omdat ik liever een eigen stijl ontwikkelde, jaja, was altijd al eigenwijs. Nu heb ik daar nooit écht spijt van gehad maar ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat andere gitaristen die wél naspeelden inmiddels óók een eigen stijl hebben, maar zich óók kunnen bedienen van stijlcitaten van 'grote' gitaristen. Waar ik 'enkel' Chuck Berry en Keith Richards kan aanhalen.

jannest
19 oktober 2013, 20:40
Tuurlijk is het belangrijk origineel te zijn in je spel. Ik heb vroegah nooit iemand nagespeeld, omdat ik liever een eigen stijl ontwikkelde, jaja, was altijd al eigenwijs. Nu heb ik daar nooit écht spijt van gehad maar ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat andere gitaristen die wél naspeelden inmiddels óók een eigen stijl hebben, maar zich óók kunnen bedienen van stijlcitaten van 'grote' gitaristen. Waar ik 'enkel' Chuck Berry en Keith Richards kan aanhalen.

niks mis mee...toch ??

Maar je bent nooit te oud om te leren

Ukeloeder
26 oktober 2013, 11:19
Nou, je zegt het goed. Ik 'mis' soms die bibliotheek aan frases. Dat zélfs ik niet te oud ben om te leren zeg je zelfs nog beter. Ben ik mee bezig. Maarrrrrrrr, er is een reden dat je je basisvaardigheden leert wanneer je jong bent, dénkt dat je het druk hebt maar eigenlijk alle tijd van de wereld hebt...

Gesualdo
26 oktober 2013, 17:38
Ik vind het maar een negatieve en enge kerel.

Niet meer dan 75 dollar verdienen? Toen ik 16 was kreeg ik al 100 gulden en een krat bier voor een optreden door te coveren. En waarom zou je niet covers spelen als je het leuk vind? Ik vind hem teveel gefixeerd op tone, bekendheid, aandacht etc.

Wat ik hem niet één keer hoor zeggen is: 'doet wat je leuk vindt'.

Absoluut geen fan dus.

SaferSephy
29 oktober 2013, 15:47
Geen fan, domme vragen, en domme conclusies. gefrustreerde man.

Bah

Antone_Pieter
29 oktober 2013, 21:51
Inderdaad erg akelig.

Opmerkelijk hoe hij na 18+ minuten gal, etter en azijn vraagt om negatief commentaar voor je te houden...

da Liks
29 oktober 2013, 22:20
ik vind het ook maar een beetje een dildo, sorry.