PDA

View Full Version : Vengeance - Back To Square One



TimoSomers
17 oktober 2013, 14:06
Hier de eerste single en videoclip van het nieuwe Vengeance album: Piece of Cake!


http://www.youtube.com/watch?v=dVQBD5viKHU

Gert-Jan
17 oktober 2013, 18:08
Hey Timo,

Het is en blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar ik hoor de track liever dan dat ik erbij naar de clip kijk. Die vind ik behoorlijk over the top. Grappig ook dat de zanger in het begin met zijn broek aan op bed ligt terwijl zijn meisje haar spullen pakt en hij haar vervolgens in zijn onderbox in de deuropening gaat uitzwaaien. Je vraagt je af waar ie m onderweg is verloren ;-)

De zang vind ik ook over the top trouwens, iets wat je in dit genre wel vaker hoort.

Maar de sound is meer dan ok en de compositie en het gitaarspel zeker ook!! En daar gaat het gelukkig om op dit forum ;-)

Groet, Gert-Jan

The Lo Lands
17 oktober 2013, 19:24
Vind dit toch eigelijk best wel een lekkere power ballad, waarbij ik de soul-volle gitaarpartijen met het soms 'over the top' zingen van de zanger wel fraai vind. Nummer wat binnen zijn genre misschien nog best verassend is door de mooie productie en spel van de muzikanten. Clip is aardig maar maakt het eerder lollig door het minder expressief playbacken van de zanger en dat leid een beetje af van het mooie spel en de intensiteit van het nummer imo.

FNaRK
17 oktober 2013, 20:00
Ik vind het een mislukte mix van Led zeppelin en Whitesnake, sorry....qua zang dan voornamelijk. Hoop dat de andere nummers wat meer ballen hebben en het oude Vengeance-gevoel.

Timo: speel jij mee ?

muziekschuur
17 oktober 2013, 20:13
Die zang ff wat meer ingetogen en het is een goed nummer..... Nu istie of een pater in z'n volgend leven of omgebouwde vrouw....

Duhsjaak
17 oktober 2013, 21:26
Als ik een reactie schrijf, is de reactie van jouw kant: Ik ken jouw manier van schrijven, of woorden van gelijke strekking. Waar die vandaan kwam is still a puzzle to me, maar soit.

Ik ben zo vrij te melden dat ik de rode lijn van de eerdere reacties wel volgen kan.

Als je nog een keer wat reclame filmpjes maakt voor Japan: Voor een vriendinnetje heb ik een soort analyse gemaakt van de grootste verschillen tussen de Japanse samenleving en de onze. Doe je voordeel ermee als het weer zover komt. 't Is maar een idee.....
Vriendelijke groet, Gus

Mitch
17 oktober 2013, 21:47
Inderdaad net of minister Timmermans zijn excuses maakt aan Rusland. Nee sorry, ik vraag me oprecht af hoe iemand op het idee komt de zanglijn zo in te vullen. Is het bedoeld als lichte parodie? Mocht de zanger full out gaan op één track van het album?

Henri H
18 oktober 2013, 00:27
Vengeance (met name Leon) was eigenlijk altijd al een "pret-metal" band.
Is het live nog steeds "Liever Kips in m'n bips"?

guhlenn
18 oktober 2013, 08:58
HAhaha, zelfs het lekkere wijf is uit de jaren 80 weggelopen... die getoupeerde haren, awesome. Past prachtig bij de stijl van het nummer. Vrees 30 jaar te laat, al is de productie retestrak en klopt de muzikale invulling, hier word ik niet blij van. sorry

GuitarL91
18 oktober 2013, 09:46
De eerste keer dat ik het nummer luisterde, werd ik daar niet blij van. Ik vond de zang over de top en de clip te gespeeld. De gitaarpartij vond ik wel erg lekker. Na een aantal keer luisteren (en niet de clip kijken) is mijn beeld een stuk positiever geworden en begin ik het zowaar een goed nummer te vinden! De gitaarsound blijf ik fraai vinden, ben jij daar verantwoordelijk voor Timo?

TimoSomers
18 oktober 2013, 13:29
Ik raad ook aan om eerst het nummer te luisteren zonder de clip ;p.
Het is ook echt een albumtrack, het was niet mijn idee om dit nummer als eerste single uit te brengen.
De rest is veel meer 'vengeance'

@FNaRK: Hier is een snippet van een 'rock' nummer van het album: https://soundcloud.com/steamhammer-spv/vengeance-world-arena-snippet
Ik speel alle gitaren op de plaat.

@GuitarL91: Thanks! Ja, Aristides 010 in een Marshall 6100LM Anniversary.

pasqual
18 oktober 2013, 14:22
Hey Timo,
Het helpt enorm als je de clip er niet bij ziet. Leon is een goede zanger hoewel ik 'm vroeger beter vond doseren. Hij heeft wel een enorm bereik en ik hoop dat hij het live ook zo kan brengen! Het gitaarwerk is dik in orde en de productie ook. World Arena daarin tegen is minder open qua sound als Back to square One. Is natuurlijk ook wel logisch omdat er meer pompende gitaren en beukende drums inzitten. Ik ben wel benieuwd naar meer materiaal.

FNaRK
18 oktober 2013, 20:01
@FNaRK: Hier is een snippet van een 'rock' nummer van het album: https://soundcloud.com/steamhammer-spv/vengeance-world-arena-snippet
Ik speel alle gitaren op de plaat.
kijk ... da's alweer stukken beter :rockon: