PDA

View Full Version : Fuzz Factory probleem



Baard
16 oktober 2013, 23:04
Hallo allemaal,

Ik heb niet zo lang geleden een Fuzz Factory kunnen scoren op marktplaats. Na wat gepriegel kreeg ik het apparaat al snel onder de knie, alleen om erachter te komen dat de Gate knop niet goed functioneerd. Hij slaat namelijk alleen aan het einde van het bereik van de knop aan: de knop doet eerst niks, en ongeveer op driekwart van de 'draaicirkel' van de knop gebeurt er wat. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik wil kijken of ik het zelf ook zou kunnen fixen, in plaats van hem meteen naar de winkel te brengen.

Alvast dank!

miyaru
17 oktober 2013, 01:22
Je zou de potmeter los kunnen solderen, en hem dan doormeten. Meten is weten!

Robin

Martijn-w
17 oktober 2013, 07:09
Klinkt als een logaritmische potmeter i.p.v. lineair.

Bernardduur
17 oktober 2013, 08:23
Is het een echte of een kloon?

SuperFuzz
17 oktober 2013, 09:34
Het is een hele tijd geleden dat ik er eentje heb gehad, maar is het niet normaal dat die Gate knop pas op drie-kwart pas aan begint te slaan? Het is gewoon een vreemd pedaal en je moet er niet vanuit gaan dat elke knop op het midden de meest ideale stand heeft. De volumeknop is bijvoorbeeld ook maar bruikbaar tot ongeveer een kwart.

Baard
18 oktober 2013, 10:54
Bedankt voor de reacties! Het is een echte Fuzz Factory, een Vexter series, dat is niet de handgeverfde versie. Jaartje of 5 oud zei de vorige eigenaar. Even voor de zekerheid: hoe kan ik het beste de printplaat van de omhuizing loshalen? Ik heb het pedaaltje eens opengehaald, en hij leek heel goed vastgelijmd te zitten. Ik wil het printplaatje niet slopen namelijk.


Het is een hele tijd geleden dat ik er eentje heb gehad, maar is het niet normaal dat die Gate knop pas op drie-kwart pas aan begint te slaan? Het is gewoon een vreemd pedaal en je moet er niet vanuit gaan dat elke knop op het midden de meest ideale stand heeft. De volumeknop is bijvoorbeeld ook maar bruikbaar tot ongeveer een kwart.

Ik heb heel wat filmpjes bekeken en had een mail gestuurd met een filmpje naar zVex, de correspondent vertelde me ook dat het niet hoorde te gebeuren. Je kan het goed checken door het pedaal te laten oscilleren, en dan aan de knop te draaien. Je zou de toon ermee moeten kunnen aanpassen, maar de toon stijgt bij mij pas aan het 'eind' van de knop. Het is inderdaad een heel vreemd pedaal ;).

Als iemand zegt er wijzer van te worden zou ik een filmpje kunnen uploaden.

Baard
10 november 2013, 18:14
Ik heb het probleem ondertussen opgelost, er was iets mis met de potmeter. Precies dezelfde gevonden op internet, op het plaatje gesoldeerd, en nu doet hij het weer zoals hij zou moeten.