PDA

View Full Version : Waarschijnlijk volende week genoeg E voor g-force. Doen?



Nocki
29 juni 2003, 23:06
Hoi.

ik mocht mn tc-elecltronics gmajor terug brengen en heb binnen kort genoeg geld (1350 E) om de g-force te laten komen. ik heb het nog geprobeerd maar die persoon met de gforce voor 900 euro wou m niet aan me verkopen want hij had m al aan iemand anders verkocht. ik heb ook 900 geboden toen direct en hij deed het niet. jammer ik had 1100 op zak en als tie door had gevraagd had ik dat er wel voor overgehad...
maar goed. ik wil m mischien volgende week bestelen maar zijn er meer dingen zoals de g-force. hij klinkt goed en ik zal er tevreden mee zijn. niet zoals de gmajor dus dat wordt geen probleem.

de lexicon g2 is echt veel te duur maar zou oiok leuk zijn. is er nog iets op de markt??? zodagt ik geen stomme fout maak?

of moet ik toch maar met pedaaltjes gaan werken??
Nocki

Nocki
29 juni 2003, 23:09
ps.

ik wil m volgende week bestellen en niet bestelen... dat mag namelijk niet maar bestellen zal feedback wel geenm probleem mee hebben...

Nocki

Bates15
29 juni 2003, 23:59
Feedback? Ga je daar heen? Duur maar dat moet je zelf weten. Laat ff weten wat je er voor moet betalen, dan doen we een prijs vergelijking.....

Nocki
30 juni 2003, 00:01
ik moet voor de g-force 1350 betaen.

wat kan je me bieden dan?

Nocki

morris
30 juni 2003, 00:04
g force? Doen!
maar niet bij feedback......

Dat zijn een stelletje losers.....
Mail even naar Beyers of MS.

Nocki
30 juni 2003, 00:05
help me even. wie zijn dat en waar kan ik ze vinden?

Nocki

Bates15
30 juni 2003, 00:16
Je hoort van me. TC wordt nu gedaan door Sehnhiser en daar ken ik wel iemand.....

Ic3gl0vE
30 juni 2003, 01:13
sehnhiser? Sennheiser misschien?

Rectifier
30 juni 2003, 02:29
de lexicon g2 is echt veel te duur maar zou oiok leuk zijn. is er nog iets op de markt??? zodagt ik geen stomme fout maak?

of moet ik toch maar met pedaaltjes gaan werken??
Nocki

Euh, dat geld dat je over houdt...., misschien kan je een type cursus nemen :D
Of niet zoveel typen en meteen to the point... :lol:

Geintje, maar sta je wel 100% achter je besluit of koop je nu een GForce op de gok?
Ik heb het gevoel dat je er nog niet uit bent. Immers, waarom noem je "pedaaltje's" ??? Das toch geen vergelijk man.

Nocki
30 juni 2003, 09:10
het was gewoon een twijfeling. eigenlijk wil ik alles met een pedal board aansturen en heb ik een hekel aan pedaaltjes maar ik wou gewoon eens even kijken naar de reacrie van de boutique pedal liefhebbers.

ik heb de g-force al geprobeerd. tc heeft m gratis op gestuurd om te proberen en ik was er erg over te spreken., maar ik moest m helaas weer terug geven en nu een nieuwe kopen...
de g2 zou leuk zijn ivm de fx voor en acher de preamp maar erder zitten daar ook kangere delay tijden in bij het schakelen. du...

Nocki

kokeleko
30 juni 2003, 10:24
Kun je met de G-Force ook fx voor je amp plaatsen dan, zo niet heb je dus alleen fx in je post fx gebeuren.
Wat dat betreft is de Lexicon MPX-G2 met de R1 de ideale partner voor Nocki :-D , kun je veel kanten mee op.

Bates15
30 juni 2003, 10:25
sehnhiser? Sennheiser misschien?
jajajajaja....... haast.

Nocki
30 juni 2003, 10:26
ja precies. met de g-force kan je idd niet fx voor je preamp plaatsen alleen tussen pre en poweramp.

maar hij is wel erg duur voor zo,n geintje.

Nocki

kokeleko
30 juni 2003, 10:48
Maar dan heb je ook wat 8-)

Rectifier
30 juni 2003, 12:27
het was gewoon een twijfeling. eigenlijk wil ik alles met een pedal board aansturen en heb ik een hekel aan pedaaltjes maar ik wou gewoon eens even kijken naar de reacrie van de boutique pedal liefhebbers.

ik heb de g-force al geprobeerd. tc heeft m gratis op gestuurd om te proberen en ik was er erg over te spreken., maar ik moest m helaas weer terug geven en nu een nieuwe kopen...
de g2 zou leuk zijn ivm de fx voor en acher de preamp maar erder zitten daar ook kangere delay tijden in bij het schakelen. du...

Nocki

Heb je nou zulke dikke vingers of kijk je niet wat je typt???

Enfin, wat hebben Boutique pedaaltjes met een G-Force te maken???
Boutique pedaaltjes koop je omdat je een specifieke sound wil.
Een G-Force omdat ie bijna alles in 1 heeft en met midi wil werken.
Of koop je een G-Force alleen voor de chorus??? Dan kan je beter een TC Chorus pedaaltjekopen.

Just my 3 Euro Cents :cool:

Nocki
30 juni 2003, 12:42
tja. ik heb meer te doen dan netjes type dus let ik er niet zo op.
ik lees mn post ook niet na dus dan heb je typevouten...

ik wil een midipedaal met alles met midi aansturen en was gewoon benieuwd hoe boutique pedaal owners dachten over die dingen.
er is namelijk wel een discussie over solid state vs buizen maar niet echt een over digi multi van niveau vs boutique pedals... gewwon benieuwd.
helaas reageert alle de leraar nederlands en geen gitarist met ervaring...

Nocki

Rectifier
30 juni 2003, 13:43
Laat mij dan maar lekker leraar Nederlands zijn.

Nocki
30 juni 2003, 13:45
ja natuurlijk rectifiers zijn het type leraar.

Ik ga weer spelen...

Nocki

Rectifier
30 juni 2003, 13:49
ja natuurlijk rectifiers zijn het type leraar.

Ik ga weer spelen...

Nocki

Buiten in de zandbak :???:

PeArLjAm
1 juli 2003, 16:41
tja. ik heb meer te doen dan netjes type dus let ik er niet zo op.
ik lees mn post ook niet na dus dan heb je typevouten...

ik wil een midipedaal met alles met midi aansturen en was gewoon benieuwd hoe boutique pedaal owners dachten over die dingen.
er is namelijk wel een discussie over solid state vs buizen maar niet echt een over digi multi van niveau vs boutique pedals... gewwon benieuwd.
helaas reageert alle de leraar nederlands en geen gitarist met ervaring...

Nocki

Ik denk dat het met meerdere factoren te maken heeft. mensen met racks die kopen vaak dingen die ze allemaal in een rack kunnen hangen en dat ze dan klaar zijn. Dan hebben ze vaak leuke rackmount (multi-)effectenbakken waar leuke effectjes opzitten zoals (digitale) delay, reverb chorus of wat dan ook. Dan kunnen ze alles midi aansturen, dus een kanaal van je preamp bijvoorbeeld aan een effect hangen (dat kan toch met midi :???: ) en zo met een footswitch alles bedienen.

Nou de discussie digitaal - analoog, tjsa.... kwestie van smaak is eht denk ik niet, ik denk dat iedereen ervan overtuigd is dat een analoog boutique pedaaltje veel beter klinkt dan een digitaal effect uit zon multieffecten apparaat. Maar daar betaal je dan ook voor. Mensen die op de analoge boutique zooi spelen zijn meestal wat meer vintage georienteerd, houden van tubescreamers, fuzzjes, univibes en dat soort ongein. Je hebt ook wel delay pedalen hoor. Die digitale dingen zijn mooie apparaten, en klinken naturulijk goed vooral de duurdere modellen zoals Nocki wilt gaan kopen. Zelf zou ik het er niet voor uitgeven en voor voetpedalen gaan. Nadeel is dat voetpedalen vrijwel nooit midi compatible zijn en dat je ze niet zomaar in je rackje kan hangen (kan overigens wel hoor neit zo simpel alleen) Ik denk dat het dus per persoon verschilt. Nocki, jij zegt dat je het liefst eigenlijk gewoon met gitaar>amp speelt. Dan wil je gewoon wat effectje voor erbij wat ik begrijp, en reverb is ook leuk. Als je al met een rackje speelt kun je best zon rackmount ding in je rack hangen.

Het niveau van de effecten digitaal-boutique is denk ik ook niet te vergelijken omdat het gebruik van de onderdelen gewoon anders is, boutique pedalen gebruiken dure onderdelen en circuits om het gewenste geluid te bereiken, digitale units creeeren die geluiden zonder al die dure componenten. Dat zegt niet dat het niet in de buurt kan komen van analoog, ik denk dat sommige units best goede simulaties doen waar je vooral op optreden geluidniveau weinig verschil zult horen (althans, als gitarist misschien wel, publiek niet denk ik) Dan moet je gaan afwegen van, wil ik zoveel geld uitgeven voor boutique (wat NU nog wel vrij redelijk geprijst is omdat de dollar laag staat overigens) of neem ik een digitaal unitje waar ik alles midi kan schakelen.Its up to you, go eens naar een winkel waar ze veel analoge spullen verkopen en kijk eens hoe je dat bevalt, en anders hou je het bij de digitale spullen, simpel zat. Hou ons op de hoogste nocki, misschien word je ooit nog eens tevreden met je stuff :D O en effecten zijn leuk en aardig, maar als je een slechte gitaar en/of amp hebt die slecht klinken of die je slecht vind klinken, dan zul je nooit het gewenste geluid hebben natuurlijk.

LordRiffenstein
1 juli 2003, 18:36
ik denk dat iedereen ervan overtuigd is dat een analoog boutique pedaaltje veel beter klinkt dan een digitaal effect uit zon multieffecten apparaat.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Als we praten over overdrives en dergelijke, ja dan liever een Fulltone of zo maar voor chorus, delay, reverb e.d. vind IK een multi-fx toch veel beter klinken.

Neem bv een chorus, ik heb nu een G-Major en ik vind die chorus stukken beter dan welk pedaaltje ik ook getest heb en ik heb ooit een CE-1 en CE-2(2 stuks beiden MIJ) gehad, een danelectro coolcat, een Fulltone getest en nog enkele anderen maar de chorus uit die G-Major klinkt gewoon beter. Het zelfde geldt voor delay, een analoge delay is leuk en klinkt lekker tenzij met lekkere overdrive en sustain want dan wordt het al snel een brij en dat heb je dus niet met een digitale delay en daarbij komt nog dat bv een dynamic delay niet te vinden is in een pedaaltje, behalve de L6 pedaal maar die is ook digitaal.

Ik ben het helemaal met je eens dat analoog beter klinkt voor sommige effecten/klanken maar digitaal is voor anderen dan weer beter. Daarom ook dat zo veel racks zowel pedalen als multi-fx bevatten! The best of both worlds!!!

PeArLjAm
1 juli 2003, 23:15
ik denk dat iedereen ervan overtuigd is dat een analoog boutique pedaaltje veel beter klinkt dan een digitaal effect uit zon multieffecten apparaat.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Als we praten over overdrives en dergelijke, ja dan liever een Fulltone of zo maar voor chorus, delay, reverb e.d. vind IK een multi-fx toch veel beter klinken.

Neem bv een chorus, ik heb nu een G-Major en ik vind die chorus stukken beter dan welk pedaaltje ik ook getest heb en ik heb ooit een CE-1 en CE-2(2 stuks beiden MIJ) gehad, een danelectro coolcat, een Fulltone getest en nog enkele anderen maar de chorus uit die G-Major klinkt gewoon beter. Het zelfde geldt voor delay, een analoge delay is leuk en klinkt lekker tenzij met lekkere overdrive en sustain want dan wordt het al snel een brij en dat heb je dus niet met een digitale delay en daarbij komt nog dat bv een dynamic delay niet te vinden is in een pedaaltje, behalve de L6 pedaal maar die is ook digitaal.

Ik ben het helemaal met je eens dat analoog beter klinkt voor sommige effecten/klanken maar digitaal is voor anderen dan weer beter. Daarom ook dat zo veel racks zowel pedalen als multi-fx bevatten! The best of both worlds!!!

ja je zegt het zelf al, jij vind digitale delay beter. Dat kan inderdaad, veel mensen kopen liever digitale dan analoge delay . Maar er zijn oko weer mensen die liever analoog hebben omdat dat weer warmer klinkrt. Chorus net zo, het is gewoon een kwestie van smaak. Verder ben ik het helemaal met je verhaal eens. Digitaal en analoog mixen kan de 'best of both worlds' zijn voor sommigen, anderen houden het liever op digitaal of analoog.

Nocki
1 juli 2003, 23:18
ik houdt van vershillende soorten delay door elkaar gebruiken en dan ben ik meestal afhankelijk van meerdere pedalen als het stompboxies was. nu kan ik elke preset instellen zoals ik wil.

ook niet elke keer met kabeltjes steken in de weer...

Ook wil ik graag dubbele riffs spelen en daar heb je meestal rond de 2 seconden voor nodig.

en sommige pdalen hebben dat niet. ok wel een hoop maar niet allemaal.

NOcki

Bates15
2 juli 2003, 15:49
Prijs blijkt inkoop prijs te zijn, incl btw (+- paar cent). Daar gaat mijn maat dus niet onder zitten, dat zou stom zijn. Jammer. Ik dacht wel wat te kunnen regelen voor je maar helaas.... Feedback is in dit geval gewoon op de bodem gaan zitten.

Maiden Michiel
7 juli 2003, 17:19
Watr was er mis met die G major?

kokeleko
7 juli 2003, 18:15
Vraag Nokkie :-D

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 23:43
er is namelijk wel een discussie over solid state vs buizen maar niet echt een over digi multi van niveau vs boutique pedals... Nocki

Die mensen met boutique pedalen zijn over het algemeen tegen alles wat enigszins digitaal is en zullen mulitfx van niveau bij voorbaat dus niets vinden. Daarom is er ook geen discussie over; wordt toch niks.

morris
8 juli 2003, 00:41
er is namelijk wel een discussie over solid state vs buizen maar niet echt een over digi multi van niveau vs boutique pedals... Nocki

Die mensen met boutique pedalen zijn over het algemeen tegen alles wat enigszins digitaal is en zullen mulitfx van niveau bij voorbaat dus niets vinden. Daarom is er ook geen discussie over; wordt toch niks.

Da's onzin. Elk effect heeft zijn eigen gebruiksmogelijkheden. Ik gebruik ze allebei.

Maiden Michiel
8 juli 2003, 11:27
Ja, maar wat was er nu mis met die G major dan?

alhambra
9 juli 2003, 10:20
Trouwens Nocki er staat nu een bijna nieuwe G-force incl behringer fcb1010 te koop op marktplaats vraagprijs 1100 euro.

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 00:58
Da's onzin. Elk effect heeft zijn eigen gebruiksmogelijkheden. Ik gebruik ze allebei.

Dan ben jij erg open minded (goedzo :) ) maar dat komt niet héél veel voor in gitaristenland

Maiden Michiel
16 juli 2003, 16:58
Nou weet ik nog niet wat er mis was met die G major!!

Nocki
17 juli 2003, 23:30
Ok. omdat je zo lief vraagt komt hier het relaas van mijn g-major. ik ben de enige in de werled die dit hoort en iedereen vind m goed en het ligt helemaal aan mij. nu dit gezegd te hebben hoop ik geen gekke reacties meer... :-)

de G-major zuigt geluid weg. attack warmte toon gevoel alles foetsie. dit gebeurde bij mn 2 mesa amps. formula/ 20/20 en mark IV
ligt niet aan de instellingen en als je goed luisterd en zoekt hoor je dat meer mensen dit hebben.

de hardware is anders dan die van de g-force. het zijn vershillende apparaten ook al beweren sommige anders... zoals feedback e.d.


Nocki

Maiden Michiel
18 juli 2003, 11:15
Hmm, ok, ik hoorde gisteren trouwens ook dat je met de G major maar 2 effecten tegelijk kunt gebruiken?

LordRiffenstein
18 juli 2003, 11:57
Hmm, ok, ik hoorde gisteren trouwens ook dat je met de G major maar 2 effecten tegelijk kunt gebruiken?

FOUT

Rob@tele
18 juli 2003, 13:56
De belangrijkste oorzaak van de problemen met de G-Major in combinatie met een aantal buizen versterkers is de impedantie mis-aanpassing. De G-Major heeft zeer lage in- uitgangsimpedanties (Input Impedance, Bal / Unbal 21 kOhm / 13 kOhm, Output Impedance Balanced / Unbalanced 40 Ohm ) in vergelijking tot de G-Force (Input Impedance 1 MOhm, Output Impedance 100 Ohm).
Buizen hebben van nature relatief hoge in- en uitgansimpedanties. Gitaarversterkers die effect send-returns hebben die niet zijn ontworpen voor laag-ohmige (studio) apparatuur leveren dan problemen. Als eertse krijg je kleuring van je geluid doordat er ongewilde filtering (EQ) optreedt. Verder kan het zijn dat de buizen naar een ander werkpunt worden ''gedrukt'' wat dan weer gevolgen heeft voor de dynamiek en versterkings factor.
Door de lage impedantie van de G-Major is het ook niet mogelijk om rechtsreeks een gitaar aan te sluiten op de input, wat bij de G-Force wel kan.
Conclusie: de G-Major is een prima unit, mits de gitaarversterker een goed gebufferde/aangepaste effect send-return heeft en de signaal niveaus op elkaar zijn afgestemd.

Nocki
18 juli 2003, 17:17
kijk. dat duurde tc electronic een jaar om achter te komen. en gitaarfomum een jaar om te geloven en mij 1,5 jaar om terug te kunne brengen...
weltrusten meneer de president, slaap zacht

Nocki

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 12:55
Hey Rob@tele, is de Gmajor dan eigenlijk meer bedoeld als studio-effectprocessor in plaats van gitaareffect?

Rob@tele
19 juli 2003, 18:55
Hey Rob@tele, is de Gmajor dan eigenlijk meer bedoeld als studio-effectprocessor in plaats van gitaareffect?

Nee, in princiepe helemaal bedoeld als gitaar fx processor. Eigenlijk is het zo dat BUIZEN-gitaarversterkerbouwers denken eenvoudig weg te komen met een effect send-return die niet meer is als een insert tussen de pre-amp en de poweramp. Of te wel het signaal van de master volume pakken als send en de effect processor de fase-splitter van de power amp laten aansturen. Dit is erg goedkoop en eenvoudig. Maar als je bedenkt dat de volume pot meestal een waarde heeft van 1M dan gaat het al snel mis.
Een goede effect send-return is dan ook volledig gebufferd en super linear en een met zeer groot dynamisch bereik, zodat de laag ohmige apparatuur zonder problemen gebruikt kunnen worden. Lage impedanties zijn ook beter voor signaal-ruis verhoudingen etc. Voor meer info zie http://www.londonpower.com/tut.htm The Ultimate Tone by Kevin O'Connor, London Power. Hierin wordt een goede buizen effect send-return beschreven.
Zelf heb ik deze in mijn '65 Blackface Bassman head gebouwd en het werkt perfect met mijn G-Major; niks geen dynamiek verlies of kleuring van het geluid. N.B. wel seriele effect send-return!
Ik gebruik de bassman als cleane amp en heb een door de G-Major gestuurde switcher die scheurpedalen schakeld.

Conclusie 2: Jammer dat de meeste mensen afgeven op de G-Major, terwijl de problemen eigenlijk komen door goedkope effect send-returns in gitaarversterkers...

Nocki
19 juli 2003, 19:31
ja. da idd jammer. ik snap ook niet dat een bedrijf als mesa een fxloop maakt die niet goed is. het is ook idd te wijten aan mesa.

maar het ergst is dat ik dat nu pas hoor. als ik het van teveoren had geweten had ik nooit problemen gehad...



Nocki

michelgiardina
27 augustus 2003, 18:27
ik heb je een mai gestuurd, dat je mijn gforce mag hebben (ja, toch wel :-) voor de gewone prijs zeg maar (je weet wat ik bedoel...)

michelgiardina
27 augustus 2003, 18:27
ik heb je een mai gestuurd, dat je mijn gforce mag hebben (ja, toch wel :-) voor de gewone prijs zeg maar (je weet wat ik bedoel...)

morris
27 augustus 2003, 19:21
De belangrijkste oorzaak van de problemen met de G-Major in combinatie met een aantal buizen versterkers is de impedantie mis-aanpassing.

Dat is waar, maar wel de halve waarheid...
De belangrijkste oorzaak is de AD/DA conversie bij het gebruik van seriële loops. Dit is bij de GForce niet anders. De Gforce heeft wellicht betere conversie dan de GMajor, maar het verschil met een parallelle setup (i.e. met mixer) is groot.
Dit is dan ook de enige mogelijkheid om het gitaargeluid 100% puur te houden. Helaas is de GMajor hier niet voor geschikt.

Nocki
27 augustus 2003, 19:25
idd. een combinatie van de 2. ik heb de g-major en de g-force bij mn formula geprobeerd. beide in de fxloop en na de preamp en ook in de fxloops van de markiv. niet ab maar steeds loskoppelen helaas. maar de g-force klonk zeker beter. mede door de de hogere imp. van de g-force. de adda convertors waarvan iedereen zegt dat die het zelfde zijn zijn ook beter bij de g-fforce. dit heeft fred thomas gezegd van tc.

Nocki