PDA

View Full Version : Buzz Electronics looper + pedalboard



minas
14 oktober 2013, 21:27
Goedenavond alle,

Heeft iemand hier op het forum ervaringen met de firma Buzz Electronics (buzzelectronics.co.uk)? Zij maken verschillende loopers, waaronder true bypass looper met MIDI functie, zie onderstaande link:

http://buzzelectronics.co.uk/index.php?route=product/product&path=80&product_id=113

Dit klinkt bijna te mooi voor het geld. Of zijn er nog meer alternatieven op de markt rond de zelfde prijs?

Ik ben op het moment namelijk bezig met een pedaalboard voor bij mijn Vox AC30TB, deze bestaat uit:

- Bad Cat 2-tone preamp pedal
- OD voor lichte oversturing en als boost op mijn 2-tone (heb hier nu liggen Maxon 808, Xotic RC, Hot Cake...twijfel nog een beetje tussen de hotcake en de Maxon)
- Strymon Blue Sky
- Strymon Mobius
- Delay (Damage Controle Time line (midi)), zit er wel over te denken om misschien in de toekomst toch te gaan voor de Strymon Timeline vooral praktischer en kleiner dan de DC time line.
- Micro Pog ( deze alleen nog aanschaffen)
- Compressor
- Wah-pedal
- Volume
- Tuner
- Stroom (Burky Flatliner Pro heb ik nog liggen): misschien overkill, iemand andere tips?

Met deze looper scheelt dit een hoop geklik op het podium. Hij moet dus verschillende pedalen aan uit kunnen zetten (alles op de volume en wah na) en via midi van presets op de mobius en timeline kunnen switchen.
Denken jullie dat deze switcher voldoende in petto heeft om dit aan te kunnen? Ik stel deze vraag omdat ik best een leek ben op dit gebied en dat overige Midi pedalen, zoals Musicomlab etc het veelvoudige kosten. Of kunnen deze pedalen zoveel meer?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten,

Guido