PDA

View Full Version : Squier pups upgraden?



Jorikm
14 oktober 2013, 18:41
Beste,

Ik wil graag de pickups van mijn squier strat (bullet) upgraden omdat ik vind dat het geluid niet naar mijn wens is, ik mis teveel dynamiek. Nu weet ik niet wat er standaard voor pups gemonteerd zitten, maar zouden de Fender Tex-Mex pups een goede verbetering zijn? Youtube filmpjes kan ik niet echt een touw aan vastknopen aangezien bij ieder filmpje het geluid anders is.
Ik weet dat het upgraden van de pups op een bullet strat niet echt rendabel is, maar de gitaar zelf speelt lekker en is helemaal naar mijn wensen afgesteld. Mocht ik dan ooit de strat weer door willen verkopen dan kan ik altijd nog weer de originele pups monteren.

Ik heb even wat reseach gedaan op internet en kwam tot de volgende potentiele elementen:

-Fender Tex-mex set (€85,- bij Thomann)
-Fender custom 69 set (€ 169,- bij Thomann)
-Fender Texas special set (€169,- bij Thomann)
-Fender custom 54 set (€169,- bij Thomann)

Ik neig zelf, om eerlijk te zijn puur vanwege de prijs, meer naar de tex-mex, ik weet alleen niet of dit dan echt een daadwerkelijke 'upgrade' gaat zijn.
Het geluid waar ik naar op zoek ben moet breed inzetbaar zijn, voor zowel een lekker clean stukje met wat twang, als een gedefinieerde lead-rock sound met veel dynamiek (uiteraard icm gain en evt. TS)

Wie kan mij een aantal punten/eigenschappen/weetjes geven van de bovenstaande pickups zodat mijn keuze wat makkelijker wordt?? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk :dontgeti:

Andere suggesties binnen dit budget zijn natuurlijk ook welkom!

Groeten,
Jorik.:cooler:

Kakihara
14 oktober 2013, 21:27
Dynamiek? Bill Lawrence/Wilde pickups: L280SN ($44) + L280SM ($44) + L298SL ($52) + shipping ($20) = $160.
Bekende gebruikers: de laatste 10 à 15 jaar - Reggie Young en Omar Kent Dykes, die van Omar & The Howlers.

Martin_
14 oktober 2013, 23:30
Zie ook dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162831-Welke-set-Pick-ups-voor-mijn-Aldi-Strat) topic. Overigens kun je met geduld Fender CS-sets tweedehands voordeliger aanschaffen. Zo heb ik zelf een set Texas Specials op Ebay gekocht.

Jorikm
15 oktober 2013, 17:53
Marktplaats is een goede, had ik zelf eerlijk gezegd nog niet aan gedacht! Ga ik zeker in de gaten houden.

Misschien iemand die me het een en ander kan vertellen over bovenstaande pups?

Jorik.