PDA

View Full Version : Wat een sound.. iemand bekend met deze pups?



Jorikm
14 oktober 2013, 17:13
Ik was een beetje aan het joetjoeppen over hoe een strat te reliccen (gewoon nieuwschierig, vind dat er echt wel gaaf uitzien). Kwam dit filmpje opeens voorbij.

http://www.youtube.com/watch?v=Ol7vN6MLABY

Ik stond echt met mn mond open toen hij de eerste noten speelde, wat een warm en vol geluid.
Heeft toevallig iemand meer gehoord over deze pickups? ''Goran Custom guitar pickups''. Ongetwijfeld een particulier die graag zelf z'n elementjes wikkelt en deze ook zo nu en dan verkoopt?

Ik wil met mijn strat echt richting deze sound, zijn er elementen die redelijk betaalbaar zijn (max 150/200 euro per set van 3) die ongeveer zo klinken?

Jorik.

barno
14 oktober 2013, 17:27
Hoe kan je elementen gaan beoordelen op basis van een gecompresseerd youtube clipje waar iemand speelt door een aantal pedaaltjes ?
Voor hetzelfde geld is er bovendien nog achteraf digitaal aan gesleuteld.

Jorikm
14 oktober 2013, 17:51
Zie mijn geopende topic in de subcategorie ''pickups'' hier ga ik wat breder in op mijn vraag. Misschien dat dit topic gesloten kan worden?

arjanb01
14 oktober 2013, 19:48
Een setje fender cs 69ers komt het dichtst bij deze sound. Deze hebben veel bas en hoog en een gescooped midden, ideaal voor Hendrix, mayer, srv en andere bluesrock sounds. Ik vind het de lekkerste strat pu's. En nieuw rond de 200 eu.

the sure thing
14 oktober 2013, 23:15
Pickups zijn hier maar ten dele versntwoordelijk voor. Bijzonder geluid is het nou ook weer niet. Een setje V60LP moet dit ook prima kunnen

vulvasonic
15 oktober 2013, 02:04
Het is onwaarschijnlijk lastig om het geluid van een paar elementen te beoordelen op basis van een YouTube filmpje. Los van de compressie van het filmpje zelf heb je nog te maken met de gebruikte versterker, de afstelling van die versterker, het gebruik van eventuele pedaaltjes, de technieken van de gitarist die op dat filmpje speelt en de eventuele nabewerking. Je kunt die elementen onmogelijk beoordelen op deze manier.
Het minste wat je zou moeten doen als verkoper van dit spul is een 1 op 1 vergelijk maken (opnemen) van een aantal loopjes en accoordjes, waarbij steeds gebruik wordt gemaakt van dezelfde spullen onder exact dezelfde voorwaarden en instellingen, tussen een algemeen bekend element en het aangeprezen element. Zolang dat soort filmpjes niet bestaan zou ik er geen cent aan uitgeven.

mesaman
16 oktober 2013, 00:27
Huh? 200€ voor een pickup.......ik kijk naar een van mn gitaren....en denk aan een upgrade.....600,-,uit het spaarvarken slaand.....

Orpheo
16 oktober 2013, 00:57
Mesaman: 1 silver zephyr is 500€

Hendriks
16 oktober 2013, 07:26
Huh? 200€ voor een pickup.......ik kijk naar een van mn gitaren....en denk aan een upgrade.....600,-,uit het spaarvarken slaand.....
Een setje dus en volgens mij zijn ze ook wel voor minder te krijgen.

obiwanjacobi
16 oktober 2013, 08:54
Ik heb zelf het idee dat het ook heel erg aan de (instellingen van) de versterker ligt. Een strat op een Fender buizen amp klinkt heel anders dan dezelfde strat op een andere (solid state/buizen) amp...