PDA

View Full Version : Ik wil beginnen met les.



thijen
29 juni 2003, 21:51
OK , ik heb absoluut geen verstand van gitaren en atributen die je nodig hebt.

Maar ik wil wel heel graag beginnen met lessen op de electrische gitaar.
Alleen heb ik wel een paar vraagjes, waaronder.

Hoe duur moet m´n eerste electrische gitaar zijn, en is het niet zo erg als hij niet al te duur is?
Kan je les krijgen in specifiek electrische gitaar?
En wat voor accesoires moet ik er allemaal bijkopen?

ALvast bedankt en als jullie op nog meer dingen komen die belangrijk zijn voor een beginner, zet die er dan alsjeblieft bij.

wietse
29 juni 2003, 22:13
je moet behalve een gitaar ook een versterker en een snoer hebben ,dat is het minimum verder is het ook handig om een stem apparaatje aan te schaffen en een gitaar band (zodat je staand kan spelen).
een distortion pedaaltje is ook altijd wel handig omdat de scheur die vooral op goedkope oefenversterkers zit niet veel is.
prijs is niet zo belangrijk ik zou als ik jou was iets 2e hands kopen is lekker goedkoop en als je toch besluit om te stoppen met spelen ,verkoop je het voor dezelfde prijs of zelfs meer dan je het gekocht hebt.
2ehands gitaar spul is aardig waardevast.
ben je voor rond de 300 euro klaar, heb je ook wel starters setjes voor (nieuw)maar die zakken eerst nog wel snel in waarde.
die setjes worden ook veel 2ehands aangeboden voor 150 tot 200 euro is mischien ook wel een leuke optie voor je.
er is wel les voor alleen electrische gitaar ,weet niet waar je woont maar weet bij mij in het dorp wel een goede .
wat voor muziek wil je gaan spelen trouwens.
één tip als je begint geef niet te snel op want in het begin is het al moeilijk om akoorden te zetten doordat je vingers niet erg soepel zijn ,veel mensen haken daar al af,het lijkt namelijk gemakkelijker dan het is.
en als je de zoekfunctie effe gebruikt zie je dat hier al heel veel topics over zijn geweest.

Ic3gl0vE
29 juni 2003, 22:13