PDA

View Full Version : Versterker keuze



riesjaar
12 oktober 2013, 20:19
Hallo

Ik ben aan het zoeken voor een versterker voor mijn zoontje zijn elektrische gitaar.
Ik heb zelf al rond gesnuffeld op het net en er blijven volgens mij er 3 over die interesant zijn
Wat is de beste hier uit volgens de pro"s hier, het gaat om een modelling versterker
van ongveer 30 W

De Peavey Vypyr 30
De Peavey Vypyr VIP 2
de Laney P35 Prism

Het is bedoeling dat ons mannetje hier jaren mee vooruit kan.
Oja de gitaar is een oudere BC Rich Platinum versie en hij speelt graag rock-muziek
zoals Thunder, Foreigner, Triggerfinger en veel meer.
Ander versterkers mogen jullie ook aanbevelen, die betaalbaar zijn voor een beginner.

Gr Richard

raabje
13 oktober 2013, 11:52
Ik ben zelf niet zo een fan van modelling, als ik dat wil hang ik een modelling EFX bakje voor de amp. Maar ik ben ook geen pro :-)

De vraag is of hij straks wil jammen met anderen, of met een drummer, dan moet de amp voldoende volume hebben. 12 inch speaker wordt in het algemeen als de beste maat voor gitaar beschouwd, geeft een beetje bass.

Als het alleen voor op de slaapkamer is, dan kan het met minder watt, en eventueel een kleinere speaker.

Ik heb zelf net een Vox Pathfinder 15R gekocht, ik heb hem te kort om er echt een uitspraak over te doen, maar na een paar uur spelen kan ik zeggen dat ik er heel blij mee ben. Het is een kleinere 15 watt amp voor thuis.

mezelf
14 oktober 2013, 16:32
Heb je misschien ook een maximaal budget? En geef je voorkeur aan nieuw of 2ehands?
Maakt het allemaal net even iets makkelijker :D.

Tabula Rasa
14 oktober 2013, 17:15
Heb je de Roland Cube serie ook al bekeken?

Rock Bottom
14 oktober 2013, 21:02
of een fender mustang 2

tommus42
14 oktober 2013, 21:46
Misschien is zo'n buizeneindversterker wat:).
Serieus, dat ding voor de pod bijvoorbeeld. Koop je op marktplaats een voorversterker, 19 inch is helemaal uit:ok:.