PDA

View Full Version : ven de end basses



sniekie
29 juni 2003, 21:27
weet er iemand de website van deze bouwer toevallig ik kan hem nergen svinden ok niet op google enzo.

bassopotmus
29 juni 2003, 22:00
same here, je kan em bellen??
Ik vind zijn werk er goed uitzien, uit wat interviews en kleine picjes. Ik zou graag eens hem een extra jazz voor me laten maken

sniekie
29 juni 2003, 22:05
me basleraar heb er 2 een 5 snarige fretloze en eentje met frets ze zijn allebei bestwel om te kwijlen. je moet maar is kijken op http://www.wils.nl/vandes.htm daar staat ie en wat ie gebruikt. is leuk spul ik wil het hem gaan vragen voor die website. maarja ik heb 5 weken geen les nouj adus das lekker maargoed ik wil een bas late bouwen denk ik want ik ben me squir p-bass nogal beu zegmaar :razz:

De Teng
30 juni 2003, 08:17
Hallo zeg.... dan kun je toch wel een jazz voor 800 euro of zo kopen? Hoef je hem niet direct te laten bouwen, omdat je koreaanse plank niet meer voldoet van een merk van Jan Lul (Squier dus). Dan ben je het dubbele of bijna zeker nog meer kwijt. Overdrijven is ook een kunst.

Basso, ff een extra J voor je laten bouwen? Je hebt er dan ook zes in de kast liggen en tourt het hele land af e.o. Wat kun jij ook profi-like uit de hoek komen zeg...pfff..... Niet om jou of zo, maar een beetje minder arrogant zou ook wel op zijn plaats zijn zo af en toe bij die berichten van je.

Wat een lijst heeft die Mark trouwens zeg... die bassen...wauw. Al die zooi zou ik graag willen hebben, zo'n mooie Celinder is helemaal tof.

bassopotmus
30 juni 2003, 10:31
hahaha, nee man ik zou dat gewoon ooit eens willen hebben zo'n zelfgebouwde jazz ofzo. Damn ik ga dat nu echt niet kopen, geen reden toe en zeker geen geld. Ik vind de bassen gewoon heel erg mooi, en ze krijgen goede kritieken. Ik houd het voorlopig indd nog op productie modelletjes

De Teng
30 juni 2003, 10:42
Er staat een blauwe te koop op markplaats... vijfsnarig. ;)

Lize
30 juni 2003, 18:22
Die man moet dan wel in een noodtempo bouwen zeg! Ik zie ze namelijk wel met enige regelmaat op Marktplaats ed staan. Op zich misschien geen al te best teken?
Of misschien heeft hij gewoon een paar 'mondaymorningmonsters' gebouwd die telkens weer opduiken op Marktplaats, dat kan natuurlijk ook :-)

sniekie
30 juni 2003, 18:30
uhm nou weet je ik heb eraan gedacht om een gewone jazz te kopen maar ik vind het leuken aan der een laten bouwen dat je dan echt iets van jezelf hebt. een jazz heeft bijna iedereen. ik wil wel iets anders. en zo duur zijn ze nu ook weer niet. plus dat ik een deel van mijn ouders krijg in verband met mjn slagen dus komop wat zou jij doen

Ruud
30 juni 2003, 18:55
Wat betaal je der ongeveer voor dan?? Als ik zo nieuwsgierig mag zijn.. zal toch wel duurder wezen dan een jazz neem ik aan

sniekie
30 juni 2003, 18:57
uhm prcieze prijs weet ik niet maargoed. met het geld wat ik van mij oudes krijg kost ie voor mij ongeveer evenveel als een gewone jazz

Lize
30 juni 2003, 19:45
Wat ik zou doen? Ik zou pas een bas voor me laten bouwen als ik iets bijzonders wilde wat niet zoveel op de markt voorkomt (een fretloze 7-snaar ofzo :-) of als ik op meerdere bassen van een bepaalde bouwer had gespeeld en die stuk voor stuk het meest waanzinnige zou vinden wat ik ooit in mijn handen had gehad. Tuurlijk is het een leuk idee om een instrument te hebben wat niemand anders heeft, maar het feit dat het ding handgebouwd is wil helemaal niet zeggen dat-ie standaard beter is dan confectiebassen, of dat-ie beter bij je past dan een andere bas.
Oftewel, met een hoop geld om een bas te kopen zou ik eerder maandenlang alle bassen in allerlei winkels uitproberen, totdat ik zeker wist wat voor mij de meest waanzinnige bas is, en die dan kopen.

sniekie
30 juni 2003, 20:02
kijk het zit zo ik loop al 1/5 jaar in alle winkels alle bassen te proberen. ik heb dan een van de end bespeeld bij mij leraar. die was echt te gek. oko heb ik zijn celinder bespeld die is ook vet bruut maar ik zit eigenlijk wat te twijfelen tussen deze 2. maargeod onzi praten over nix. wat maakt het uit wat ik wil iedereen heeft zijn eigen smaak.

De Teng
30 juni 2003, 20:16
Een Celinder??? Daar heb je twee Van der Ends voor....


Wat zijn jullie allemaal voor kapitalisten zeg? Ik dacht dat ik al veel geld leende, maar als je al een eurootje of 1000 van je ouders krijgt... ik zou er natuurlijk wel gebruik van maken, als je toch al bereidt bent om zelf ook al 1000 euro neer te tellen. Dan heb ik trouwens nog een andere optie: HotWire Basses. Alles erop en eraan, rond die prijs, BadAssII bruggen, super afwerking. Ik heb erop gespeeld bij Paul (Bassmatters) en die speelde echt super...

http://www.hotwire-bass.com

Semafoor
30 juni 2003, 22:00
Van een squier naar een celinder zou toch niet eens zo slecht zijn....

bassopotmus
30 juni 2003, 22:38
Jeezz een Celinder das weer eens wat anders he???

De Teng
1 juli 2003, 13:43
Hotwire link al bekeken? ... echt doen hoor... die dingen klinken vet! Ook allemaal mp3tjes te downloaden van fragmenten, erg gaaf.

niels_r
1 juli 2003, 14:37
Die man moet dan wel in een noodtempo bouwen zeg! Ik zie ze namelijk wel met enige regelmaat op Marktplaats ed staan. Op zich misschien geen al te best teken?
Of misschien heeft hij gewoon een paar 'mondaymorningmonsters' gebouwd die telkens weer opduiken op Marktplaats, dat kan natuurlijk ook :-)

Ik heb hem wel eens gesproken en hij was met een bas volgens mij een uur of 40 bezig. Al zijn bassen zijn trouwens perfect afgewerkt en spelen echt perfect..

Lize
1 juli 2003, 17:26
Een uur of 40? Dat valt me nog mee, moet ik zeggen, lijkt me een pokkewerk, een instrument bouwen (maar wel heel gaaf om te kunnen, als ik niet zo slecht was in precies werk zou ik nog wel een basbouwercarriere overwegen voor ernaast :-)

Die Hotwires zien er inderdaad erg goed uit. Alleen dat verhaal over een bas dieklinkt als een contrabas komt me wel wat erg onwaarschijnlijk voor... Maar wie weet.

De Teng
1 juli 2003, 18:44
Luisteren... :)

soulbrother
7 juli 2003, 09:17
Zelf heb ik 2 Van der End 4 snarige jazzbassen gehad. Ik vind ze wel OK maar vaak een beetje zwaar.