PDA

View Full Version : Handenarbeid bijdrage nummer 2 van Ergus



Duhsjaak
12 oktober 2013, 07:35
Je hoort politici nog wel eens zeggen: 'tja, je moet het ergus vandaan halen hè?'

In dit geval is het hier vandaan gehaald:
- Ernest01, bedacht (zang) melodie en bedacht en maakte de backing
- ik maakte de tekst en zong de backing van Ernst in

Dezelfde samenwerking, maar dan spiegelbeeldig.

De tekst:

Handenarbeid

Met jouw zoen kreeg ik die shot alsnog
Niet slechts alcohol
‘s middags drinken, ’s avonds niks waard
Ons is niets te dol

Br
Zoenen zoenen, je
Doet dat warmbloedig
‘k heb een vaste hand
Ja, knik jij weemoedig

Ref
Duits vriendinnetje zegt: Einverstanden
Handenarbeid moet je op school leren
Hoe eenzijdig en oppervlakkig ook
Eén vak maar om het tij te keren

‘k Neem de foto’s ‘k heb een vaste hand
Buitenechtelijk
Zie je maar wat je krijgt met dat verstand
Wederrechtelijk

‘k Zie gelijk: niet van nature blond
Je viel op de grond

De muziek:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13906770/Handenarbeid.mp3

Enjoy!
Vriendelijke groet, Ergus

Cageman
13 oktober 2013, 01:01
Ik had vooraf al totaal geen goede hoop voor deze kant van de samenwerking. Vreesde eerlijk gezegd een beetje dat Gus' zang het een beetje zou verknallen. Sorry.
Daardoor was dit een keiharde BASH in m'n face. De zang is ineens heel goed te verstaan, klinkt helder en vrolijk. Evenals de melodische lijntjes in de gitaarpartij. Die dubbele zang hier en daar geeft het zelfs een lichte country vibe. Vet! Enige dat ik nu nog mis is een zweverige laag met gestapelde gitaarlijntjes door Gus hierop. Maar goed, bovenal: chapeau. Zowel Ernests als Gus' muziek is met deze samenwerking naar een hoger niveau getild als je het mij vraagt. Meerrrr!
:ok:

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
13 oktober 2013, 09:25
Ha! Wat leuk, dank je wel. En ook een duidelijk compliment voort Ernest's fraaie gitaarbacking.
Ineens gedwongen worden anders te werken brengt duidelijk andere kanten in je muziek-maken naar boven.
Zang is inderdaad iets luchtiger. Verkouden ook, dat dan ook wel weer.

De tekst is een beetje een puzzle. Ben benieuwd wat daarvan wordt gemaakt/gevonden.

Wat ons betreft (praat maar effe ook alsof ik hierover al lang en breed met E heb lopen bomen - iets dat niet zo is) het startschot voor veel wilde en onberekenbare teams en duo's hier op GN. In de hoop dat dat nog veel op zal leveren waarop niemand zit te wachten. Ik bedoel, waarop niemand had gehoopt.

Leuke reactie, dank je wel.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
13 oktober 2013, 09:40
"Hans Dorrestein goes to church" Of hij nu voor het zingen de kerk uit moest laat ik in het midden.

Maar de timing en een paar van de verloopjes in de zanglijn doen aan onze "fantastisch opwekkende" oude stijl kerkmuziek denken. Overigens hier wel minder deprimerend. En overall moest ik gewoon aan Hans Dorrestein denken. Ook al speelt die dan op een gitaar met veel te veel snaren en geen vibrato. Vraag me niet waarom trouwens.

Ernest01
13 oktober 2013, 10:01
Ik had vooraf al totaal geen goede hoop voor deze kant van de samenwerking. Vreesde eerlijk gezegd een beetje dat Gus' zang het een beetje zou verknallen. Sorry.
....Enige dat ik nu nog mis is een zweverige laag met gestapelde gitaarlijntjes door Gus hierop.

Dank voor je complimenten Merijn, en wat de zang van Gus betreft.
Hij heeft enorm zijn best gedaan, ondanks zijn verkoudheid. Wat zang en tekst betreft weer zeer herkenbaar.
En ja, met 1 akoestische gitaar kan ik niet de 'wall of sound' bouwen die Gus in zijn liedjes heeft.
Dus hier kon hij makkelijk overheen zingen. (over deze 'wall' dus....)
Wellicht dat we een volgende keer een meer samengesteld lied kunnen maken.
Met elektrisch en akoestisch in 1, leuk idee.

@Harald.
Ben niet zo bekend met kerkelijke muziek, maar beschouw het als een compliment.

Harald
13 oktober 2013, 10:41
het zijn op zich arrangementachtige dingetjes die Paul Simon ook gebruikt. Het klinkt alleen heel anders uit de kelen van Simon and Garfunkel, dan uit een kerkorgel... Gus zit daar een beetje tussenin qua sfeer. Vond het wel grappig, juist omdat het voor mijn idee heel erg niet Gus is.

Volgende keer misschien eens een gitaarbegeleiding voor Gus tokkelen, evt. met een elektrische gitaar, en een contrabas en wat percussie. Beetje Pentangle stijl.